Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Sen milovníků dieselů: supersporťák s dojezdem přes tři tisíce kilometrů

  9:46aktualizováno  9:46
Malý britský výrobce sportovních aut Trident se rozhodl svůj model Iceni Grand Tourer udělat nesmrtelným. Místo dříve montovaného benzinového šestiválce nasadil do malého roadsteru obří dieselový motor z amerických pick-upů. Sporťák sprintuje na stovku za 3,7 sekundy a atakuje rychlost 320 kilometrů za hodinu.

Trident Iceni Grand Tourer | foto: Trident Performance Vehicles

Trident Iceni ale není jen rychlý sprinter nebo jedno z nejrychlejších aut na světě. Je to zároveň asi jeden z nejúspornějších sporťáků na trhu. Výrobce uvádí, že při ustálené rychlosti 113 kilometrů za hodinu spotřebuje jen 4,1 litru nafty na sto kilometrů. A to je parádní výsledek.

Motor, který britská miniautomobilka použila, běžně pohání v USA velké pick-upy, jako je Chevrolet Silverado 3500HD, což už je z evropského pohledu spíš malý náklaďák než osobní auto. Osmiválec z dílen General Motors má objem 6,6 litru a Trident ho pro iceni ještě notně upravil.

Trident Iceni Grand Tourer

Auto se dodává ve dvou výkonových variantách. Slabší má 321 kW, silnější verze pak neuvěřitelných 492 kW. A k tomu musíme připočíst točivý moment, který u slabšího provedení má hodnotu 1 287 Nm, u silnějšího dokonce 1 422 Nm.

S ohledem na obří objem a tah motoru nepřekvapí, že při udávané rychlosti 113 kilometrů za hodinu točí motor jen 980 otáček za minutu. Navíc si motor poradí i s bionaftou nebo rovnou palmovým či lněným olejem. Prostě šetřílkův sen, jen kdyby samotné auto nestálo přes 2,3 milionu korun.

V každém případě při ustálené rychlosti dokáže iceni dojet na jednu nádrž stěží uvěřitelných 3 218 kilometrů, což bohatě postačí pro cestu přes celou Evropou bez natankování. Samotná nádrž pak pojme 120 litrů paliva.

Samotný roadster vyrábí automobilka kusově již 12 let, aktuální model má nejen jiný motor, ale i pozměněnou přední a zadní část. Design je vcelku povedený, auto navazuje na tradici britských roadsterů z šedesátých a sedmdesátých let. Křivky jsou hodně zaoblené a za malou kabinou pro dva pasažéry se středovým tunelem ve střeše je velmi bachratá zadní část, která ukrývá skromný kufr a také obří nádrž.

Značka Trident má v britské automobilové historii relativně dlouhou, ale několikrát přerušenou tradici. Současná firma Trident Performance Vehicles vznikla teprve v roce 1999. Pamětníci si ale jistě vzpomenou na značku Trident, která působila na trhu zhruba desetiletí na přelomu šedesátých a sedmdesátých let minulého století. Taktéž malosériový výrobce produkoval malé roadstery s velkými americkými motory. Takže se pokoušel vlastně o to samé, o co se pokouší novodobý Trident. I původní značka ale své modely vyráběla jen kusově a velkého úspěchu nedosáhla.

Upravený Trident Iceni Grand Tourer se veřejnosti představí na začátku září na přehlídce aut Salon Privé 2012 v londýnském Syon Parku.

Autor:




Nejčtenější

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Další z rubriky

Pilot Formule 1 Lewis Hamilton představil na autosalonu ve Frankfurtu...
Auťák z jiné planety: Mercedes-AMG Project One je ochočená formule

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Ještě nikdy nemělo silniční auto tak blízko k formuli 1 jako chystaný Mercedes-AMG Project One. Supersport má uzavřenou karoserii a dvě místa v kabině, jinak...  celý článek

Dopravní nehoda mezi obcemi Nelahozeves a Velvary (3. října 2017).
Bílé čáry na silnici mají řidičům napovídat, změnit je není jednoduché

Tragická nehoda u Nelahozevsi, při které řidič předjíždějící v zatáčce na plné čáře zabil sebe a matku dvou dětí, rozpoutala diskuzi ohledně vodorovného...  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.