Josef Pokorný z Ministerstva dopravy a spojů České republiky informoval, že v současné době v tuzemsku nikdo nevyrábí motocykly-tříkolky, které by byly vhodné jako pomocníci pro zahrádkáře, živnostníky a podobně. "Projekty sice existovaly a konkrétní výrobky byly schváleny k provozu na tuzemských silnicích, ovšem obvykle skončily pro malý zájem zákazníků," sdělil Josef Pokorný. Měl na mysli především tříkolku Mera z Motoru Jikov České Budějovice. Byl to stroj ještě víc užitkový a terénní než zmíněná čezeta - měl americký motor Briggs a Stratton o objemu 206 kubických centimetrů a maximální rychlost jen do 20 kilometrů v hodině, ale na rozdíl od různých zahradních fréz směl se státní poznávací značkou do běžného silničního provozu. V základním provedení stála tříkolka Mera zhruba 50 tisíc korun. "Ani při této ceně, která byla pro výrobu neperspektivní, se neprojevil větší zájem zákazníků. V polovině roku 1998, po výrobě asi 250 kusů, jsme projekt ukončili," řekl Jan Janda z českobudějovické společnosti M.I.C.B., které Motor Jikov patří. "Tříkolku Mera lze dnes získat už jen jako ojetinu. Občas se na trhu objeví," doplnil Jan Janda. Tříkolku Tribetu s motorem o objemu 50 kubických centimetrů značky Hero Puch a se schválením k provozu na silnicích se státní poznávací značkou a jen s nejnižším řidičským průkazem třídy M vyráběla donedávna společnost Dioss v Nýřanech na Plzeňsku. "Vloni jsme rovněž pro malý zájem zákazníků s produkcí skončili. Vyrobili jsme celkem 250 kusů, z nichž část se dostala na export do Švédska a Německa," informoval vedoucí odbytu firmy Dioss Marek Lukáč. Doplnil, že výrobce v současnosti doprodává poslední tribety ze zásob - za ceny snížené z původních 56 tisíc na 32 tisíc až 36 tisíc korun podle provedení a výbavy. Nepočítáme-li tříkolky pro volný čas, které nemají s užitkovými stroji prakticky nic společného, není obyčejná pracovní tříkolka-rikša ani v nabídce dovozců. Potvrdil to tajemník Svazu dovozců automobilů Pavel Tunkl. "Pokud vím, má k dovozu do tuzemska schválenu tříkolku firma Piaggio, ovšem jedná se o velký stroj s nosností nad 500 kilogramů. Ten se v Česku nerozšířil - zákazníci před ním upřednostnili dodávková či menší nákladní auta," uvedl Pavel Tunkl. "Situace se ale může změnit - v současnosti usiluje několik výrobců o schválení svých tříkolek k provozu na pozemních komunikacích," sdělil Josef Pokorný. "Mezi připravovanými výrobky jsou i stroje na elektrický pohon. Není jisté, zda vůbec a kdy vyjedou. Může to být za měsíc stejně jako za rok."
Tříkolku-rikšu zatím v tuzemsku nikdo nevyrábí
Josef Pokorný z Ministerstva dopravy a spojů České republiky informoval, že v současné době v tuzemsku nikdo nevyrábí motocykly-tříkolky, které by byly vhodné jako pomocníci pro zahrádkáře, živnostníky a podobně. "Projekty sice existovaly a konkrétní výrobky byly schváleny k provozu na tuzemských silnicích, ovšem obvykle skončily pro malý zájem zákazníků," sdělil Josef Pokorný. Měl na mysli především tříkolku Mera z Motoru Jikov České Budějovice. Byl to stroj ještě víc užitkový a terénní než zmíněná čezeta - měl americký motor Briggs a Stratton o objemu 206 kubických centimetrů a maximální rychlost jen do 20 kilometrů v hodině, ale na rozdíl od různých zahradních fréz směl se státní poznávací značkou do běžného silničního provozu. V základním provedení stála tříkolka Mera zhruba 50 tisíc korun. "Ani při této ceně, která byla pro výrobu neperspektivní, se neprojevil větší zájem zákazníků. V polovině roku 1998, po výrobě asi 250 kusů, jsme projekt ukončili," řekl Jan Janda z českobudějovické společnosti M.I.C.B., které Motor Jikov patří. "Tříkolku Mera lze dnes získat už jen jako ojetinu. Občas se na trhu objeví," doplnil Jan Janda. Tříkolku Tribetu s motorem o objemu 50 kubických centimetrů značky Hero Puch a se schválením k provozu na silnicích se státní poznávací značkou a jen s nejnižším řidičským průkazem třídy M vyráběla donedávna společnost Dioss v Nýřanech na Plzeňsku. "Vloni jsme rovněž pro malý zájem zákazníků s produkcí skončili. Vyrobili jsme celkem 250 kusů, z nichž část se dostala na export do Švédska a Německa," informoval vedoucí odbytu firmy Dioss Marek Lukáč. Doplnil, že výrobce v současnosti doprodává poslední tribety ze zásob - za ceny snížené z původních 56 tisíc na 32 tisíc až 36 tisíc korun podle provedení a výbavy. Nepočítáme-li tříkolky pro volný čas, které nemají s užitkovými stroji prakticky nic společného, není obyčejná pracovní tříkolka-rikša ani v nabídce dovozců. Potvrdil to tajemník Svazu dovozců automobilů Pavel Tunkl. "Pokud vím, má k dovozu do tuzemska schválenu tříkolku firma Piaggio, ovšem jedná se o velký stroj s nosností nad 500 kilogramů. Ten se v Česku nerozšířil - zákazníci před ním upřednostnili dodávková či menší nákladní auta," uvedl Pavel Tunkl. "Situace se ale může změnit - v současnosti usiluje několik výrobců o schválení svých tříkolek k provozu na pozemních komunikacích," sdělil Josef Pokorný. "Mezi připravovanými výrobky jsou i stroje na elektrický pohon. Není jisté, zda vůbec a kdy vyjedou. Může to být za měsíc stejně jako za rok."
Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU
Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....
Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud
Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu
Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...
Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje
Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar
Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...
Průkopnický fiat ukázal všem cestu. Jezdil s ním i Ferrari
Italská továrna Fiat představila koncem 60. let minulého století vůz, který předběhl konkurenci a...
Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny
S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...
Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz
Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...
Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu
Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...
Prodej vinného sklepa s ubytováním, Moravský Žižkov
U Sklepů, Moravský Žižkov, okres Břeclav
2 990 000 Kč