Třílitrová spotřeba není sen

-
Osm let poté,co šéf koncernu Volkswagen Ferdinand Piëch poprvé slíbil auto se spotřebou tři litry paliva na sto kilometrů, začíná Volkswagen na německém trhu prodávat model Lupo 3 L TDI. Jeho cena je 26 900 německých marek, což téměř odpovídá ceně nejlevnějšího Volkswagenu Golf na německém trhu. Na českém trhu se model Lupo vůbec neobjeví. O třílitrovou spotřebu se postaral hliníkový tříválcový turbodiesel 1,2 s výkonem 61 koní, prázdné Lupo váží 800 kilogramů. Oproti civilní verzi je nejúspornější sériový automobil o 150 kilogramů lehčí. První testy v německém časopisu Auto Motor und Sport ukázaly při ekonomické jízdě spotřebu 2,7 litru motorové nafty na sto kilometrů. Kromě Lupa by měl přívlastek »třílitrový« v nejbližších letech zdobit i připravované malé Audi, Seata Arosu s benzinovým motorem s přímým vstřikování paliva a úsporné auto, které připravuje koncern Daimler-Chrysler v podobě naftového Smartu CDI. Hybridní »třílitr« spojující elektromotor s benzinovým motorem připravuje Honda.