Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Třístovkou bez ABS: Noble M600

  11:35aktualizováno  11:35
Malý britský výrobce sportovních vozů Noble připravil svůj nejrychlejší model. Novinka M600 díky dvojitě přeplňovanému osmiválci od Volva vysoce přesahuje třísetkilometrovou rychlost.

Noble M600 | foto: Noble

Nový model M600 má být podle výrobce určen pro řidiče, kteří si chtějí plnými doušky vychutnat radost z jízdy. Ve výbavě tak chybí stabilizační systém i ABS. K dispozici jsou pouze posilovače řízení a brzd, ty jsou však nastaveny tak, aby řízení neztratilo ten správný náboj.

Noble M600

Nechybí kontrola trakce. Ta je však pro opravdové mistry volantu vypínatelná. Vypnutí se provádí efektním přepínačem, který pochází ze stíhačky Tornado. V případě stíhačky slouží ovladač k odpalování raket.

Díky podvozku a rámu vyrobenému z ocelových trubek a karoserii z uhlíkových vláken se může Noble M600 pochlubit nízkou hmotností 1 275 kilogramů. Nízká hmotnost pak ve spojení s výkonným motorem zaručuje skvělé výkonové parametry.

Noble M600

K pohonu slouží osmiválec o objemu 4,4 litru, který je přeplňovaný dvěma turbodmychadly Garrett. Vidlicový osmiválec pocházející od Volva dokáže s lehkým vozem pořádně zacvičit. Na stovku britský supersport vystřelí za tři sekundy, na 160 km/h za 6,5 sekundy. Maximální rychlost dosahuje závratných 362 km/h.

Rozložení hmotnosti mezi přední a zadní nápravu je v poměru 40:60. Přední kola jsou devatenáctipalcová, ta zadní potom dvacetipalcová. Nový model od Noble používá pneumatiky Michelin Pilot Sport. Převodovka Graziano je manuální. Řazení pádly pod volantem se podle výrobce k charakteru vozu nehodí.

Nové Noble M600 se poprvé veřejnosti představí na akci Goodwoodu Revival, která se koná od 19. do 21. září. Výroba začne na podzim, do prodeje se nový supersport dostane v listopadu. Cena by se měla pohybovat okolo 200 000 liber, tedy v přepočtu okolo šesti milionů korun.

Autoři:




Nejčtenější

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Další z rubriky

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.