Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Triumph Bobber se právě představil, jako jediní z Česka jsme ho projeli

  14:30aktualizováno  14:30
Motorkářský svět je z něj nadšený. Nádherný moderní klasik Triumph Bonneville Bobber 2017 se právě představil světu. Jako jediní z ČR jsme měli příležitost jej v předpremiéře i osedlat.

Motorka zcela nové koncepce ve svém vzhledu vychází ze střídmě řezaných mašin vzniklých těsně po druhé světové válce. V honbě za sportovními úspěchy a maximálním odlehčením bylo odhozeno vše zbytečné. Někdy opravdu zbytečné, někdy jenom zdánlivě. Například zadní blatník si svou cestu zpět našel. Ovšem v radikálně zkrácené podobě. Naproti tomu přední světlomet, pokud zůstal, byl minimalizován stejně jako přední blatník nebo podsedlový prostor.

Novodobý Bobber z Hinckley svým vzhledem absolutně navazuje na tradici svých poválečných předků. Jeho základem je řadový dvouválec známý například z modelu Bonneville T120 nebo Thruxton R. Hodnota krouticího momentu i výkonu byly posunuty do ještě nižšího spektra otáček. Mimo jiné i díky speciálnímu vzduchovému filtru, který byl rozdělen na dvě samostatné části.

Triumph Bonneville Bobber

Bonneville Bobber má větší rozvor než jeho příbuzný T120. To umožnilo jeho siluetu snížit na minimum. Před rovnými řídítky je jediný kulatý přístroj s retro bronzovým ciferníkem. V jeho spodní části je asi jediná úlitba moderní době, LCD displej, který zobrazuje zařazený rychlostní stupeň, stav paliva v nádrži, počet ujetých kilometrů nebo například zvolený režim odezvy plynu. Ty jsou k dispozici dva: ROAD a RAIN pro případ deštivého počasí. Rain je ale trochu příliš ostražitý a odezva plynové rukojeti ride-by-wire je pod jeho taktovkou hodně tupá. Kromě toho lze ještě ovlivnit například kontrolu trakce nebo brzdového asistenta ABS.

Na proudnicovou nádrž navazuje jediné hluboko probrané sedlo. Kromě toho, že pod sebou šikovně ukrývá zadní centrální pružící jednotku, má ještě jednu malou zvláštnost. Po uvolnění šroubu, který jej upevňuje k rámu, lze sedlo po rámu „svézt“ ještě níže a dát tak jízdě zcela jinou dimenzi. A protože v téhle poloze by jezdec již mohl mít potíže se sledováním budíku, dá se přístrojová deska jednoduše přizvednout. Složí k tomu klasický rychloupínák, který najdete třeba pod sedlem na kole.

Fotogalerie

Přísně tajné

Na utajeném místě v Británii usedám do hlubokého sedla a dvouválec pode mnou se rozduní krátkými koncovkami. Zvuk motoru sám o sobě vyvolává respekt okolí a naplňuje jezdce vlnou pohody. Jednička precizně a bezhlučně zapadá jako švýcarský hodinový strojek a pomalu uvolňuji páčku spojky. Přesto, že je ovládaná klasickým lankem, má příjemný měkký chod.

Bobber zabere mohutným koruťákem a v mžiku mám za sebou první krátkou rovinku. Blíží se pasáž se zatáčkami. Opatrně vezmu za brzdu. Odezva je přirozená, její nástup plynulý, ale účinek rázný. Šup dolů o dva kvalty a triumph se nese dlouhým obloukem. Následuje série utažených vlásenek, kde stupačky poprvé potkají silnici. Po výjezdu na předlouhou rovinu sypu rychlosti nahoru a zabořím se do sedla jak to jen jde. Mám ho ve spodní poloze a přilehnu tu nekonečně dlouhou nádrž. Nápor větru zesiluje a ručička na budíku skotačí kolem sto šedesátky. Ono by to ještě asi šlo, ale o tomhle jízda na bobberu fakt není.

Triumph Bonneville Bobber

Loučení je kruté, ale na startu testovací dráhy stojí fronta kolegů. Dělám, že je nevidím a opíšu alespoň ještě jedno malé kolečko navíc. Bobber na rozloučenou škrtne stupačkou o asfalt a blikne zadní ledkovou lampou.

Triumph kromě zvláštní kolekce oblečení nabízí ke klasikovi ještě širokou škálu volitelného příslušenství která čítá téměř sto padesát položek. Jedním z hodně zajímavých doplňků, který jistě vyvolá množství diskusí, jsou vysoká řídítka ve stylu „ape hanger“ odkazující na éru prvních chopperů. Posaz na takto upraveném bobberu má samozřejmě svá specifika, ale své příznivce si určitě najde.

Křišťálová Lupa 2016
Autoři:


Témata: Velká Británie

Nejčtenější

Boj proti mamataxi začíná. Vídeňská škola jim dala stopku

Ilustrační snímek

Od září do začátku listopadu letošního roku probíhá před základní školou ve Vereinsgasse ve vídeňské čtvrti...

Ministerstvo chce otestovat odbočování na červenou a na dálnici 140 km/h

Odbočení na červenou umožňuje řidičům v Německu plechová tabulka se zelenou...

Kdo se podíval do Ameriky, vzpomíná na to jako na skvělou věc: odbočit doprava se může na křižovatce, i když svítí...



Děti se před školou bojí, rodiče ignorují dopravní předpisy, tvrdí sdružení

Klasická situace před jednou ze základních škol v Praze. Rodiče vezou děti do...

Děti v Praze vozí čím dál častěji do školy jejich rodiče, zjistilo občanské sdružení Pražské matky. Podle něj...

KVÍZ PRO ŘIDIČE: Zvládli byste závěrečný test v autoškole? Otestujte se

Ilustrační snímek

Vyzkoušejte si, zda byste obstáli při závěrečném testu v autoškole. V novém seriálu iDNES.cz postupně najdete dvanáct...

Autofotka týdne: Kalendář na třináct měsíců ozdobí dílnu

Kalendář Liqui Moly na rok 2019

Krásky z plakátů byly neodmyslitelnou ozdobou dílen a plechových šatnových skříněk. Dnes jich je o poznání méně. Nový...

Další z rubriky

Praha patří harleyářům. Na oslavy dohlížejí stovky policistů

Oslavy 115. výročí značky motocyklů Harley-Davidson, 5. července 2018 na...

Zhruba 100 tisíc návštěvníků ze 77 zemí světa se zúčastní oslav 115. výročí značky Harley-Davidson v Praze. Nejvíce...

Čínský žák CFMoto překonal japonského učitele, nejen cenou

Odpružení funguje překvapivě dobře a zvládá jak sportovní jízdu s pořádnými...

Že čínský gigant časem pošle na trh velkou motorku, která dožene japonskou konkurenci, se dalo čekat. Ale že to bude...

Na svátku harleyů jsme prohnali napjatě očekávaného svalovce FXDR

Záď stroje FXDR 114

Přestože svítí sluníčko, už několik kilometrů před cílem vnímáte tlumené hřmění. Pochází ze silných motorů, které se...

Najdete na iDNES.cz