Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Triumph Bobber se právě představil, jako jediní z Česka jsme ho projeli

  14:30aktualizováno  14:30
Motorkářský svět je z něj nadšený. Nádherný moderní klasik Triumph Bonneville Bobber 2017 se právě představil světu. Jako jediní z ČR jsme měli příležitost jej v předpremiéře i osedlat.

Motorka zcela nové koncepce ve svém vzhledu vychází ze střídmě řezaných mašin vzniklých těsně po druhé světové válce. V honbě za sportovními úspěchy a maximálním odlehčením bylo odhozeno vše zbytečné. Někdy opravdu zbytečné, někdy jenom zdánlivě. Například zadní blatník si svou cestu zpět našel. Ovšem v radikálně zkrácené podobě. Naproti tomu přední světlomet, pokud zůstal, byl minimalizován stejně jako přední blatník nebo podsedlový prostor.

Novodobý Bobber z Hinckley svým vzhledem absolutně navazuje na tradici svých poválečných předků. Jeho základem je řadový dvouválec známý například z modelu Bonneville T120 nebo Thruxton R. Hodnota krouticího momentu i výkonu byly posunuty do ještě nižšího spektra otáček. Mimo jiné i díky speciálnímu vzduchovému filtru, který byl rozdělen na dvě samostatné části.

Triumph Bonneville Bobber

Bonneville Bobber má větší rozvor než jeho příbuzný T120. To umožnilo jeho siluetu snížit na minimum. Před rovnými řídítky je jediný kulatý přístroj s retro bronzovým ciferníkem. V jeho spodní části je asi jediná úlitba moderní době, LCD displej, který zobrazuje zařazený rychlostní stupeň, stav paliva v nádrži, počet ujetých kilometrů nebo například zvolený režim odezvy plynu. Ty jsou k dispozici dva: ROAD a RAIN pro případ deštivého počasí. Rain je ale trochu příliš ostražitý a odezva plynové rukojeti ride-by-wire je pod jeho taktovkou hodně tupá. Kromě toho lze ještě ovlivnit například kontrolu trakce nebo brzdového asistenta ABS.

Na proudnicovou nádrž navazuje jediné hluboko probrané sedlo. Kromě toho, že pod sebou šikovně ukrývá zadní centrální pružící jednotku, má ještě jednu malou zvláštnost. Po uvolnění šroubu, který jej upevňuje k rámu, lze sedlo po rámu „svézt“ ještě níže a dát tak jízdě zcela jinou dimenzi. A protože v téhle poloze by jezdec již mohl mít potíže se sledováním budíku, dá se přístrojová deska jednoduše přizvednout. Složí k tomu klasický rychloupínák, který najdete třeba pod sedlem na kole.

Fotogalerie

Přísně tajné

Na utajeném místě v Británii usedám do hlubokého sedla a dvouválec pode mnou se rozduní krátkými koncovkami. Zvuk motoru sám o sobě vyvolává respekt okolí a naplňuje jezdce vlnou pohody. Jednička precizně a bezhlučně zapadá jako švýcarský hodinový strojek a pomalu uvolňuji páčku spojky. Přesto, že je ovládaná klasickým lankem, má příjemný měkký chod.

Bobber zabere mohutným koruťákem a v mžiku mám za sebou první krátkou rovinku. Blíží se pasáž se zatáčkami. Opatrně vezmu za brzdu. Odezva je přirozená, její nástup plynulý, ale účinek rázný. Šup dolů o dva kvalty a triumph se nese dlouhým obloukem. Následuje série utažených vlásenek, kde stupačky poprvé potkají silnici. Po výjezdu na předlouhou rovinu sypu rychlosti nahoru a zabořím se do sedla jak to jen jde. Mám ho ve spodní poloze a přilehnu tu nekonečně dlouhou nádrž. Nápor větru zesiluje a ručička na budíku skotačí kolem sto šedesátky. Ono by to ještě asi šlo, ale o tomhle jízda na bobberu fakt není.

Triumph Bonneville Bobber

Loučení je kruté, ale na startu testovací dráhy stojí fronta kolegů. Dělám, že je nevidím a opíšu alespoň ještě jedno malé kolečko navíc. Bobber na rozloučenou škrtne stupačkou o asfalt a blikne zadní ledkovou lampou.

Triumph kromě zvláštní kolekce oblečení nabízí ke klasikovi ještě širokou škálu volitelného příslušenství která čítá téměř sto padesát položek. Jedním z hodně zajímavých doplňků, který jistě vyvolá množství diskusí, jsou vysoká řídítka ve stylu „ape hanger“ odkazující na éru prvních chopperů. Posaz na takto upraveném bobberu má samozřejmě svá specifika, ale své příznivce si určitě najde.

Křišťálová Lupa 2016
Autoři:




Nejčtenější

Tatrabus
Tatrabus: z rallyového speciálu je terénní autobus a hvězda Islandu

Tohle auto je v současnosti asi nejdivočejší verze nákladního vozu Tatra, na jakou lze v Evropě narazit. Je to něco mezi ultimátním off-roadem, obytným autem a...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Chýnovský kopec
Kotrmelce v bahně a pády z kopce, to byl extrémní závod v Chýnově

Motocykly a jezdci létají nekontrolovaně vzduchem a nebývá nouze o dramatické situace. Takový byl závod do strmého vrchu v jihočeském Chýnově. Letos se konal...  celý článek

PCF2017 - Porsche RWB
Tuningový sraz trochu jinak

Letošní Escape6 Prague Car Festival ukázal to nejlepší nejen z českého tuningu a my jsme nemohli chybět. Jaká byla naše výprava a stálo to za to?  celý článek

Další z rubriky

Miroslav Čada
Otec Masarykova okruhu málem přilákal do Brna formuli 1

Nejprve závodník, který bez tovární podpory porážel Frantu Šťastného. Potom tajemník Velké ceny. Ale především otec novodobého Masarykova okruhu. To je málo...  celý článek

Harley-Davidson 2018
Harleye budou jezdit líp. Změny pro novou éru nejsou jen kosmetické

Ikonická americká značka vždy těžila z tradice a své dlouhé historie a k modernizacím přistupuje hodně opatrně. Pod označením Next Custom Revolution...  celý článek

Gin The Archaeologist
Autofotka týdne: Ohnivá voda s vačkou, to je gin pro motorkáře

Alkohol nepatří za volant ani za řidítka, stavitelé motorek ovšem často oplývají neuvěřitelnou fantazií. Jeden z nich, hamburský Ehinger Kraftrad je podle...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.