Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Novinky pro octavii: extravagantní přední světla a litrový tříválec

  10:48aktualizováno  10:48
Nejdůležitější model Škody je v třetí generaci na trhu čtvrtým rokem, do prodeje vstoupila na začátku roku 2013. Octavia je tedy v půlce životního cyklu a blíží se čas změn, facelift bude podle informací ze zákulisí velmi odvážný.

Detail světla mercedesu třídy E | foto: Daimler

Octavia je ikona značky prohlásil nový šéf Škody Bernhard Maier. Designéři vedení Jozefem Kabaněm se ale odhodlali k odvážnému kroku, který dokázali prosadit i u vedení automobilky. Umírněnou eleganci a střídmost asi nejdůležitějšího modelu značky okoření velmi extravagantně tvarovanou přídi s dělenými světly.

Mercedes třídy E

Mercedes třídy E

Podle zdroje iDNES.cz jsou velmi podobná těm na Mercedesu třídy E předchozí generace. Dá se tedy očekávat, že stejně jako u předchozí (druhé) generace octavie bude vzhled faceliftu publikum silně polarizovat.

Dvojitá přední světla ostatně dostane i nový přírůstek do modelové řady Škody, velké SUV, které se prozatím prezentuje v podobě konceptu VisionS - více zde. Nekonvenční pojedí předních světel se tedy pravděpodobně stane novým poznávacím znakem škodovek.

Fotogalerie

Nebude to ovšem jediná významná změna pro octavii. Možná ještě před podzimním faceliftem, který se pravděpodobně představí na autosalonu v Paříži, by mělo přijít na převratnou změnu pod kapotou. Octavia má totiž poprvé v historii dostat tříválec. Bude to litrový benzinový přeplňovaný motor 1,0 TSI, který nahradí silnější provedení čtyřválcového motoru 1,2 TSI (81 kW a 175 Nm). Spekuluje se ovšem, že čtyřválec v základní verzi se 63 kilowatty v ceníku zůstane a bude i nadále tvořit základ nabídky octavie.

Motor 1,0 TSI

Motor 1,0 TSI

Litr s výkonem 85 kW a maximem točivého momentu 200 Nm má mít o nějaký půllitr nižší tabulkovou spotřebu oproti podobně výkonné dvanáctistovce.

Motor známý z VW Polo, Audi A1 nebo Seatu Ibiza by si měl s velkou octavií poradit, prokazuje to už pod kapotou VW Golf v úsporné verzi BlueMotion, což je technicky téměř identické auto jako octavia. Český model má i přes delší karoserii podle tabulek jen o dvacet kilo vyšší hmotnost. Podle neoficiálních zpráv se má litrový tříválec dostat do octavie už na jaře, na přelomu května a června. Paradoxní je, že tento motor dostane octavia dřív než fabia, pro kterou je určitě vhodnější.

V octavii bude motor spojený s šestistupňovým manuálem nebo za příplatek se sedmistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovkou DSG.





Nejčtenější

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.