Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Základem pro škody je definitivně tříválec, 1,2 TSI zůstává jen v Yetim

  14:18aktualizováno  14:18
Nejžádanější motory pro fabie a rapidy už zákazníci neobjednají. Od pondělí tohoto týdne (13. března) vypadly z objednávkového systému Škody motory 1,2 TSI. Čtyřválcový agregát nahradil tříválec 1,0 TSI s výkonem 85 kW.

„Vozy s tímto motorem už do výroby objednat nejde,“ potvrzuje Radek Donner z pražského dealerství Škody NH Car. Oblíbený čtyřválcový přeplňovaný motor vybavený systémem přímého vstřikování paliva vytlačil z nabídky stejně vybavený tříválec 1,0 TSI, který se v únoru začal vyrábět v Mladé Boleslavi. Ten je tak novým stěžejním motorem pro rapid a fabii (úplným základem je pro ni litrový atmosferický motor 1,0 MPI s velmi malým podílem prodejů). Škoda Fabia dostala „turbolitr“ premiérově na právě probíhajícím autosalonu v Ženevě, litrový tříválec je ovšem k mání už od loňského roku i do octavie.

„Z uživatelského hlediska potíž nebude, obecně ovšem popularita tříválců není taková jako čtyřválců,“ komentuje Donner. Tříválec si bez potíží poradí i s velkým vozem jako je octavia (test zde), některým uživatelům ovšem nemusí vyhovovat zvukový projev motoru.

Fotogalerie

„V našem případě dvanáctistovky dominovaly v prodejích u rapidu i fabie,“ dodává Donner. Motor 1,2 TSI byl v nabídce ve výkonových verzích se 66 a 81 kilowatty. Pro fabii je litrové TSI opět k mání ve dvou výkonových provedeních. Slabší má 70 kW (95 k), je tedy silnější než původní čtyřválec se 66 kilowatty. Točivý moment nového tříválce je 160 Nm stejně jako u původního 1,2 TSI.

Silnější verze 1,0 TSI má 81 kW (110 k), má tedy stejný výkon jako předchozí čtyřválec, ze 175 na 200 Nm ovšem narostl točivý moment. V octavii má tento motor 85 kW a 200 Nm.

Pro ty, kdo tříválec vysloveně nechtějí, je řešením hledat mezi už vyrobenými vozy, které jsou u dealerů. „Skladových aut je nyní relativně dost,“ uzavírá Donner.

Čtyřválec 1,2 TSI zůstává v nabídce jen u modelu Yeti, který čeká posledních několik měsíců kariéry, než ho na podzim nahradí nová generace. V tomto případě jde především o vozy edice Trumf, které se vyrábí v továrně GAZ Group v ruském Nižním Novgorodu, produkce yetiho z kvasinské továrny na Rychnovsku je už téměř vyprodaná.

Zavádět tříválcové motory ve velkém nutí automobilky okolnosti, především tlak na neustálé snižování spotřeby a emisí. Tříválce jsou totiž dnešní požadavky schopny snáze splnit a tím umožňují výrobcům poprat se s nepříznivými předpisy. Škoda udává u nových motorů o pár decilitrů nižší hodnoty tabulkové spotřeby.

Tříválce jsou jasnou cestou, jak poměrně snadno snížit spotřebu (alespoň tu normovanou). Více o tříválcích čtěte zde

V kombinaci s přeplňováním jsou tak prakticky mantrou současného downsizingu, tedy snižování objemů, situace se ovšem začíná měnit (více čtěte zde).





Nejčtenější

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Továrna Nokian ve Vševovolžsku
Jak se peče pneumatika? Známe recept, ale ingredience jsou tajné

Recept na tuto specialitu obsahuje kolem čtyřiceti ingrediencí a je přísně tajný. Peče se při 120 °C a celá výroba trvá 84 hodin. Výsledek se ovšem jíst nedá....  celý článek

Vedoucí rubriky Auto.iDNES.cz František Dvořák (vlevo) v diskusním pořadu...
Autosalony to mají nahnuté, jsou drahé, říká expert

Evropské autosalony to mají nahnuté. Výrobci znají mnohem efektivnější a levnější způsoby, jak auta představit. Soumrak autosalonů, jak je známe, potvrzuje ten...  celý článek

Projeli jsme s harvestorem na kácení stromů
VIDEO: Prozkoumali jsme monstrum, co kácí stromy jako párátka

Strom pokácí, odvětví a naporcuje. Říká se mu harvestor a vypadá jak stroj, který sem přivezli mimozemšťané. Monstrum, které stromy poráží jako párátka, jsme...  celý článek

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Řidiči od ledna zaplatí „pokutu“ za každý den bez povinného ručení

Na nepojištěné řidiče se od ledna znovu chystá bič. Česká kancelář pojistitelů od nich bude vymáhat příspěvek za každý den bez povinného ručení. Poslanci toto...  celý článek

Acar - elektrický náklaďáček pro Afriku
Slovenský raketový inženýr chce postavit Afriku na kola

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Martin Šoltés, rodák ze Spišské Nové Vsi, chce motorizovat Afriku. Mizerné silnice, požadavky na maximální jednoduchost a hlavně přepravní schopnosti, s tím...  celý článek

Automobilka Porsche představila třetí verzi SUVéčka Cayenne
Nový cayenne je zatím bez dieselu a má ochranu před odřením ráfků

Frankfurt (Od zpravodaje iDNES.cz) Na autosalonu ve Frankfurtu si svou výstavní světovou premiéru odbývá Porsche Cayenne třetí generace. SUV, které před patnácti lety v podstatě zachránilo...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.