Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Základem pro škody je definitivně tříválec, 1,2 TSI zůstává jen v Yetim

  14:18aktualizováno  14:18
Nejžádanější motory pro fabie a rapidy už zákazníci neobjednají. Od pondělí tohoto týdne (13. března) vypadly z objednávkového systému Škody motory 1,2 TSI. Čtyřválcový agregát nahradil tříválec 1,0 TSI s výkonem 85 kW.

„Vozy s tímto motorem už do výroby objednat nejde,“ potvrzuje Radek Donner z pražského dealerství Škody NH Car. Oblíbený čtyřválcový přeplňovaný motor vybavený systémem přímého vstřikování paliva vytlačil z nabídky stejně vybavený tříválec 1,0 TSI, který se v únoru začal vyrábět v Mladé Boleslavi. Ten je tak novým stěžejním motorem pro rapid a fabii (úplným základem je pro ni litrový atmosferický motor 1,0 MPI s velmi malým podílem prodejů). Škoda Fabia dostala „turbolitr“ premiérově na právě probíhajícím autosalonu v Ženevě, litrový tříválec je ovšem k mání už od loňského roku i do octavie.

„Z uživatelského hlediska potíž nebude, obecně ovšem popularita tříválců není taková jako čtyřválců,“ komentuje Donner. Tříválec si bez potíží poradí i s velkým vozem jako je octavia (test zde), některým uživatelům ovšem nemusí vyhovovat zvukový projev motoru.

Fotogalerie

„V našem případě dvanáctistovky dominovaly v prodejích u rapidu i fabie,“ dodává Donner. Motor 1,2 TSI byl v nabídce ve výkonových verzích se 66 a 81 kilowatty. Pro fabii je litrové TSI opět k mání ve dvou výkonových provedeních. Slabší má 70 kW (95 k), je tedy silnější než původní čtyřválec se 66 kilowatty. Točivý moment nového tříválce je 160 Nm stejně jako u původního 1,2 TSI.

Silnější verze 1,0 TSI má 81 kW (110 k), má tedy stejný výkon jako předchozí čtyřválec, ze 175 na 200 Nm ovšem narostl točivý moment. V octavii má tento motor 85 kW a 200 Nm.

Pro ty, kdo tříválec vysloveně nechtějí, je řešením hledat mezi už vyrobenými vozy, které jsou u dealerů. „Skladových aut je nyní relativně dost,“ uzavírá Donner.

Čtyřválec 1,2 TSI zůstává v nabídce jen u modelu Yeti, který čeká posledních několik měsíců kariéry, než ho na podzim nahradí nová generace. V tomto případě jde především o vozy edice Trumf, které se vyrábí v továrně GAZ Group v ruském Nižním Novgorodu, produkce yetiho z kvasinské továrny na Rychnovsku je už téměř vyprodaná.

Zavádět tříválcové motory ve velkém nutí automobilky okolnosti, především tlak na neustálé snižování spotřeby a emisí. Tříválce jsou totiž dnešní požadavky schopny snáze splnit a tím umožňují výrobcům poprat se s nepříznivými předpisy. Škoda udává u nových motorů o pár decilitrů nižší hodnoty tabulkové spotřeby.

Tříválce jsou jasnou cestou, jak poměrně snadno snížit spotřebu (alespoň tu normovanou). Více o tříválcích čtěte zde

V kombinaci s přeplňováním jsou tak prakticky mantrou současného downsizingu, tedy snižování objemů, situace se ovšem začíná měnit (více čtěte zde).




Nejčtenější

Kdo zachránil školáka, zůstane tajemstvím. Mohl to být člověk i kamion

Takhle funguje nouzové brzdění v kamionech Volvo

Video z norského města Høyanger, kde malý chlapec vběhne přímo před jedoucí kamion, který „zázračně“ na poslední...

Hon na pevné částice pokračuje. Brzdy dostanou vysavače

Brzdový systém Tallano

Bojovníci proti škodlivým pevným částicím mají nového nepřítele – brzdy. Podle vědeckých prací se totiž z brzdového...



Sudá, či lichá? Praha při smogu omezí vjezd podle registrační značky

Smog v Praze. Auta na pražské magistrále (20.1.2017)

Magistrát připravil návrh opatření, kterými chce omezit v Praze dopravu v době zhoršené kvality ovzduší. Při...

Tesla představila elektrický tahač Semi a nový sporťák Roadster

Tesla Semi

Prototyp elektrického tahače Tesla Semi a nový sportovní Roadster představil v noci na dnešek americký výrobce...

Škoda bude v Mladé Boleslavi vyrábět auta s čistě elektrickým pohonem

(Ilustrační snímek)

V Česku se budou vyrábět elektromobily i klíčové součástky k bateriím. Škoda Auto v pátek potvrdila, že její první...

Další z rubriky

Kdo zachránil školáka, zůstane tajemstvím. Mohl to být člověk i kamion

Takhle funguje nouzové brzdění v kamionech Volvo

Video z norského města Høyanger, kde malý chlapec vběhne přímo před jedoucí kamion, který „zázračně“ na poslední...

V Nošovicích startuje výroba nového auta. Ladného fastbacku Hyundai

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show

Právě dnes startuje výroba dalšího auta z Česka. Ladný Hyundai i30 Fastback doplňuje nabídku aut vyráběných ve...

Europoslanci navrhli povinné asistenční systémy v nových autech

Asistent udržování v jízdním pruhu

Evropští poslanci ve Štrasburku podpořili návrh, aby součástí nových motorových vozidel byly v budoucnu povinně...



Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.