Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Základem pro škody je definitivně tříválec, 1,2 TSI zůstává jen v Yetim

  14:18
Nejžádanější motory pro fabie a rapidy už zákazníci neobjednají. Od pondělí tohoto týdne (13. března) vypadly z objednávkového systému Škody motory 1,2 TSI. Čtyřválcový agregát nahradil tříválec 1,0 TSI s výkonem 85 kW.

„Vozy s tímto motorem už do výroby objednat nejde,“ potvrzuje Radek Donner z pražského dealerství Škody NH Car. Oblíbený čtyřválcový přeplňovaný motor vybavený systémem přímého vstřikování paliva vytlačil z nabídky stejně vybavený tříválec 1,0 TSI, který se v únoru začal vyrábět v Mladé Boleslavi. Ten je tak novým stěžejním motorem pro rapid a fabii (úplným základem je pro ni litrový atmosferický motor 1,0 MPI s velmi malým podílem prodejů). Škoda Fabia dostala „turbolitr“ premiérově na právě probíhajícím autosalonu v Ženevě, litrový tříválec je ovšem k mání už od loňského roku i do octavie.

„Z uživatelského hlediska potíž nebude, obecně ovšem popularita tříválců není taková jako čtyřválců,“ komentuje Donner. Tříválec si bez potíží poradí i s velkým vozem jako je octavia (test zde), některým uživatelům ovšem nemusí vyhovovat zvukový projev motoru.

„V našem případě dvanáctistovky dominovaly v prodejích u rapidu i fabie,“ dodává Donner. Motor 1,2 TSI byl v nabídce ve výkonových verzích se 66 a 81 kilowatty. Pro fabii je litrové TSI opět k mání ve dvou výkonových provedeních. Slabší má 70 kW (95 k), je tedy silnější než původní čtyřválec se 66 kilowatty. Točivý moment nového tříválce je 160 Nm stejně jako u původního 1,2 TSI.

Silnější verze 1,0 TSI má 81 kW (110 k), má tedy stejný výkon jako předchozí čtyřválec, ze 175 na 200 Nm ovšem narostl točivý moment. V octavii má tento motor 85 kW a 200 Nm.

Pro ty, kdo tříválec vysloveně nechtějí, je řešením hledat mezi už vyrobenými vozy, které jsou u dealerů. „Skladových aut je nyní relativně dost,“ uzavírá Donner.

Čtyřválec 1,2 TSI zůstává v nabídce jen u modelu Yeti, který čeká posledních několik měsíců kariéry, než ho na podzim nahradí nová generace. V tomto případě jde především o vozy edice Trumf, které se vyrábí v továrně GAZ Group v ruském Nižním Novgorodu, produkce yetiho z kvasinské továrny na Rychnovsku je už téměř vyprodaná.

Zavádět tříválcové motory ve velkém nutí automobilky okolnosti, především tlak na neustálé snižování spotřeby a emisí. Tříválce jsou totiž dnešní požadavky schopny snáze splnit a tím umožňují výrobcům poprat se s nepříznivými předpisy. Škoda udává u nových motorů o pár decilitrů nižší hodnoty tabulkové spotřeby.

Tříválce jsou jasnou cestou, jak poměrně snadno snížit spotřebu (alespoň tu normovanou). Více o tříválcích čtěte zde

V kombinaci s přeplňováním jsou tak prakticky mantrou současného downsizingu, tedy snižování objemů, situace se ovšem začíná měnit (více čtěte zde).

  • Nejčtenější

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části

25. dubna 2024

Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...

Šéf inovační platformy: V Praze by mohla nad Vltavou létat dronová donáška

25. dubna 2024

Vysíláme Těžko průjezdná ucpaná města nejsou zdaleka jen českým problémem. Po celém světě se experti...

Milán auta vyhání, novinky se pokoutně představují mezi židlemi a módou

25. dubna 2024,  aktualizováno  8:43

Lombardská metropole se už dlouhé roky vehementně snaží vyhnat auta z centra. Ta se tam v době...

Manželé Babišovi se rozcházejí, přejí si zachovat rodinnou harmonii

Podnikatel, předseda ANO a bývalý premiér Andrej Babiš (69) s manželkou Monikou (49) v pátek oznámili, že se...

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Herečka Hunter Schaferová potvrdila románek se španělskou zpěvačkou

Americká herečka Hunter Schaferová potvrdila domněnky mnoha jejích fanoušků. A to sice, že před pěti lety opravdu...

Největší mýty o zubní hygieně, kvůli kterým si můžete zničit chrup

Možná si myslíte, že se v péči o zuby orientujete dost dobře, přesto v této oblasti stále ještě existuje spousta...

Tenistka Markéta Vondroušová se po necelých dvou letech manželství rozvádí

Sedmá hráčka světa a aktuální vítězka nejprestižnějšího turnaje světa Wimbledonu, tenistka Markéta Vondroušová (24), se...