Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Trpasličí nano jde na dračku, Tata nestačí vyrábět

aktualizováno 
Indická automobilka Tata Motors už nasbírala přes 200 000 objednávek na nejlevnější automobil světa. Kvůli problémům s výrobou nana jich ale bude do konce příštího roku schopna vyrobit pouze polovinu.

Tata Nano | foto: Michal ŠafránekiDNES.cz

"Společnost Tata začala přijímat objednávky na nový automobil teprve minulý měsíc," informuje internetový server BBC. Cena základní verze činí 100 000 rupií (zhruba 40 000 Kč), při objednávce je zapotřebí složit zálohu 95 000 rupií. Dodávky budou zahájeny až v červenci a první zákazníci budou vybráni v loterii. VÍCE O SPECIÁLNÍM ZPŮSOBU PRODEJE NANA ČTĚTE ZDE

Polovina zakázek je na nejluxusnější verzi, která má klimatizaci a elektronické ovládání oken, 30 procent zakázek na prostřední verzi a pouze 20 procent na nejlevnější. Cena nejluxusnějšího modelu činí 185 000 rupií (necelých 80 000 Kč), píše BBC.

Firma Tata doufá, že nový vůz přiměje miliony Indů k přechodu od motocyklů k automobilům. V současnosti je v Indii pouze zhruba devět automobilů na tisíc obyvatel. "Tata Motors je indickému lidu vděčna za toto vřelé přijetí vozu Tata Nano," uvedla společnost.

Automobil nano se měl původně začít prodávat již loni v říjnu, firma však byla nucena přestěhovat hlavní továrnu na jeho výrobu kvůli násilným protestům zemědělců. Tata je třetím největším výrobcem automobilů v Indii.

Firma v březnu uvedla, že hodlá do tří let zahájit prodej vozu nano rovněž ve Spojených státech. Do Evropy by se měl automobil nano dostat již během příštích dvou let.

Autoři: ,




Nejčtenější

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Další z rubriky

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

Veteránský závod Pražská noblesa
OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v pravidelnosti do vrchu. Na trať směly...  celý článek

Podívejte se na riskantní chování českých řidičů
VIDEO: Plná čára se nepřejíždí, řidiči na to ale kašlou

Předjíždění je jedním z nejriskantnějších manévrů. Je třeba odhadnout rychlost protijedoucího vozidla a být si stoprocentně jistý, že máme dost prostoru na...  celý článek

Ford Mustang 5,0 V8 GT DEMO  Fastback
Ford Mustang 5,0 V8 GT DEMO Fastback

r.v. 2017, naj. 2 000 km, benzín, 1. majitel
1 328 700 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.