Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Trpaslíci v novém: Suzuki Swift a Chevrolet Matiz

  17:40aktualizováno  17:40
Pařížský autosalon poctily svou přítomností i dvě velké novinky z kategorie malých aut. Suzuki Swift a Matiz, dnes už se pyšnící příjmením Chevrolet, hrají v motoristicky rozvinutých zemích úlohu "nákupní tašky" vhodné nanejvýš ještě k pojížďkám po městě.

V našich zeměpisných šířkách jsou s nimi naopak celé rodiny schopné podnikat nejroztodivnější 
eskamotérské kousky - mnohdy totiž zastupují dospělé rodinné auto.

Matiz se prozatím přestavil jako studie M3X, odmyslíme-li si prvky luxusní výbavy, jako prosklenou střechu, litá kola nebo chromové doplňky, uvidíme nového malého Chevroleta. Suzuki Swift se naopak pochlubil v plné parádě, právě takhle bude pomrkávat na kupce v autosalonech.

Suzuki Swift: městský sportovec
Malé Suzuki, které po předlouho vyráběném předchůdci zdědilo jen jméno, bude pravděpodobně aspirovat na titul nejpohlednějšího auta letošního autosalonu v Paříži. Obliny, veselá tvářička, dynamické proporce, sportovní švih - swiftu nechybí nic z toho, co chtějí dnešní zákazníci vidět na moderním malém autě.

Swift je auto postavené přesně podle gusta evropského řidiče, vyrábět se bude v Maďarsku a do prodeje se dostane na jaře roku 2005.

"Pachatel se vrací na místo činu"
Přesně před dvěma lety se na autosalonu nad Seinou představil na stánku Suzuki prototyp pojmenovaný Concept S, ze kterého nový swift vychází.

Do délky auto narostlo na 3,7 metru, do šířky má 1,7 metru. Na výšku měří přesně metr a půl, rozvor je pak 2,4 metru. Na výběr bude ze tří a pětidveřové verze. Třídveřová bude čtyř, pětidveřová pak pětimístná. S sebou cestující poberou 213 litrů zavazadel, pojedou-li ve dvou odvezou až 562 litrů. Zadní sedadlo je dělené 2:3.

Ve výbavě nebude chybět ABS, připlatit bude možné až za šest airbagů. Potěší i bezklíčkové odemykání a startování (za příplatek), které prozatím znají pouze auta vyšších tříd.

Nabídka motorů obsáhne dvě benzinové jednotky a jeden turbodiesel. Na nejnižším stupínku bude stát "třináctistovka" 1,3 litru s 91 koňmi výkonu (67 kW) a 114 Nm maximálního kroutícího momentu.

Naftový motor má objem 1,3 litru a nabídne maximální výkon 69 koní (51 kW). Maximální kroutící moment je 170 Nm

Vrcholem nabídky pak bude agregát 1,5 litru 102 koní (75 kW), 133 Nm, se kterým bude swift uhánět až 185 km/h. Motory budou standardně spřaženy s pětistupňovou manuální převodovkou, připlatit bude možné v případě 1,3 za robotizovanou sekvenční a u 1,5 za plně automatickou převodovku.

Na místo letitého swiftu, který přežíval ve výrobě především díky velmi příznivé ceně, nastupuje auto, které je dále o mnohem více než o jednu generaci.

Původní matiz vychází ze studie italského karosáře Giugiara. Projekt ekologicky příznivého hybridního vozidla pro mladé pojmenovaného Lucciola (italsky světluška) pochází z let 1992/1993.

Bohužel ekologická stránka projektu počátkem 90. let "nebyla na pořadu dne". Oblé tvary jednoprostorové, v případě "světlušky" třídveřové, karoserie se však zalíbily korejské automobilce a kabát pro Daewoo Matiz byl na světě.

Revoluce "Chevrolet" - Matiz M3X
Značka, pod kterou si představujeme obrovský koráb brázdící nekonečně dlouhé a rovné americké dálnice nebo čístokrevný "sporťák" corvette, jako by se na malinkého matize ani moc nehodila. Jedno z nejmenších a nejlevnějších aut na našem trhu změnilo jméno a začátkem příštího roku změní i podobu.

Prototyp Chevroletu Matiz se v Paříži představil pod jménem M3X. Klasické tvary matizů, které potkáváme na silnicích, nový chevrolet neopustil, jsou jen o něco ráznější, vytříbenější a modernejší.

Revolucí prošel kromě jména i interiér. Je ovšem otázkou, objeví-li se dvoubarevná přístrojová deska s kapličkou přístrojů uprostřed také v sériovém provedení nového matize. I nadále bude matiz pouze čtyřmístný.

Formát auta zůstal nezměněný, miniaturní rozměry vybízející ke skotačení v ulicích měst jsou: 3,5 x 1,5 x 1,5 (d x š x v). Rozvor je 2,35 metru.

Pařížský M3X má, jak se na "lva autosalonů" sluší a patří, prosklenou střechu, kožený interiér, satelitní navigaci, nebo litá kola. Za pozornost stojí i přední světla složená z LED diod a směrovky v zrcátkách.

Automobilka prozatím uveřejnila informace o jediném motoru. Bude to 47 kilowattový (63 koní) "litr", známý ze stávajícího matize.

Interiér Suzuki Swift

Suzuki Swift: Třídveřová verze bude čtyř, pětidveřová pak pětimístná.

Suzuki Swift

Suzuki Swift Super 1600

Přístrojová deska Suzuki Swift

Suzuki Swift

Přístrojová deska Chevroletu Matiz

Přístrojová deska Chevroletu Matiz

Chevrolet Matiz

Chevrolet Matiz

Chevrolet Matiz

Chevrolet Matiz

Chevrolet Matiz

Chevrolet Matiz

Chevrolet Matiz

Chevrolet Matiz

Suzuki Swift

Suzuki Swift

Suzuki Swift

Suzuki Swift

Suzuki Swift

Autoři: ,




Nejčtenější

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Další z rubriky

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.