Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Tryskomotokára je na stovce za 2,88 sekundy

aktualizováno 
Puristický sporťák, na kterém je jen to nejnezbytnější a střecha je zhýralost ničící požitek z jízdy a zvyšující hmotnost, se dočkal dalšího nekompromisního pokračovatele. Caterham Seven R500 Superlight - už jméno naznačuje, že hlavním úkolem byl boj s kilogramy.

Caterham Seven R500 Superlight | foto: Caterham

Všichni mílovníci zábavné jízdy se modlí k Lotusu Seven. Geniální a dodnes nepřekonaný čistokrevně anglický sporťák z dílny Colina Chapmana má dodnes mnoho následovníků. Jeden z nich vyjíždí i z nejmenší české automobilky ve Smržovce a jmenuje se Kaipan. Caterham je ale trochu jiné - a o poznání zuřivější - nářadí pro broušení zatáček. Za 1,2 milionu korun (37 tisíc liber) může být vaše.

Tahle motokára váží 506 kilo a Fordův dvoulitrový duratec uložený pod dlouhou kapotou vyvíjí 265 koní (195 kW), což znamená, že každý kůň výkonu táhne dvě kila auta. Z nuly na stovce jste za 2,88 sekundy a maximálně pofrčíte v caterhamu 240 km/h.

Na zadní kola jde 177 kroutících newtonmetrů. Maximální výkon nabízí při osmi a půl tisících otáčkách, nejvyšší moment je k mání při 7 200 ot./min.

Kila se uspořila použitím kevlaru, jsou z nich mimo jiné sedadla. Malá bomba na kolech je 3,1 metru dlouhá, na výšku má pouze 80 centimetrů, do nejzákladnější výbavy řidiče bude stoprocentně patřit helma.

V sériové výbavičce má R500 Superlight samosvorný diferenciál, kola z lehké slitiny mají průměr třináct palců a volant se při nastupování jednoduše vyndavá, stejně jakou v " ef-jedničkách".

Za příplatek je k mání sekvenční převodovka, speciální závodní podvozek a launch control system, který pomáhá při rozjezdech, abyste si neobrousili závodní pneumatiky.

Autor:




Nejčtenější

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Další z rubriky

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.