Caterham Seven R500 Superlight

Caterham Seven R500 Superlight | foto: Caterham

Tryskomotokára je na stovce za 2,88 sekundy

  • 11
Puristický sporťák, na kterém je jen to nejnezbytnější a střecha je zhýralost ničící požitek z jízdy a zvyšující hmotnost, se dočkal dalšího nekompromisního pokračovatele. Caterham Seven R500 Superlight - už jméno naznačuje, že hlavním úkolem byl boj s kilogramy.

Všichni mílovníci zábavné jízdy se modlí k Lotusu Seven. Geniální a dodnes nepřekonaný čistokrevně anglický sporťák z dílny Colina Chapmana má dodnes mnoho následovníků. Jeden z nich vyjíždí i z nejmenší české automobilky ve Smržovce a jmenuje se Kaipan. Caterham je ale trochu jiné - a o poznání zuřivější - nářadí pro broušení zatáček. Za 1,2 milionu korun (37 tisíc liber) může být vaše.

Tahle motokára váží 506 kilo a Fordův dvoulitrový duratec uložený pod dlouhou kapotou vyvíjí 265 koní (195 kW), což znamená, že každý kůň výkonu táhne dvě kila auta. Z nuly na stovce jste za 2,88 sekundy a maximálně pofrčíte v caterhamu 240 km/h.

Na zadní kola jde 177 kroutících newtonmetrů. Maximální výkon nabízí při osmi a půl tisících otáčkách, nejvyšší moment je k mání při 7 200 ot./min.

Kila se uspořila použitím kevlaru, jsou z nich mimo jiné sedadla. Malá bomba na kolech je 3,1 metru dlouhá, na výšku má pouze 80 centimetrů, do nejzákladnější výbavy řidiče bude stoprocentně patřit helma.

V sériové výbavičce má R500 Superlight samosvorný diferenciál, kola z lehké slitiny mají průměr třináct palců a volant se při nastupování jednoduše vyndavá, stejně jakou v " ef-jedničkách".

Za příplatek je k mání sekvenční převodovka, speciální závodní podvozek a launch control system, který pomáhá při rozjezdech, abyste si neobrousili závodní pneumatiky.