Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: Kolosální kreatura za 45 milionů

aktualizováno 
Peking (od zpravodaje iDNES.cz) - Čína je zemí neomezených možností, jak dokládá počin tamní tuningové společnosti IAT Automobile Technology. Vedle jejího masivního offroadu pojmenovaného Karlmann King vypadají jeho kolegové z produkce Brabusu nebo Mansory jako chudí příbuzní. Matně šedé SUV je totiž velké jako náklaďák a stojí víc než supersport.

Karlmann King | foto: Radek Hovorkapro iDNES.cz

Kolosální tuningová kreatura od čínské společnosti IAT se chlubí jménem středověkých franckých králů. Obří karoserii zdobí ostré zlomy, které jsou ještě radikálnější než u vyhlášených sporťáků od Lamborghini.

Fotogalerie

Díky absurdní velikosti zajistí Karlmann King svému majiteli totální soukromí. Dovnitř není vidět, protože okolo procházející člověk má hlavu níž, než kde začínají boční okna. Výška čínského kolosu přesahuje 2,5 metru.

Tak velké auto potřebuje robustní technický základ. Tvůrci karlmannu se proto rozhodli sáhnout po osvědčené technice z Ameriky a použili podvozek z nákladního pick-upu Ford F-450. K pohonu neslouží nic menšího než desetiválcový motor 6,8 l o výkonu 270 kW.

Karlmann King

Bližší technické podrobnosti IAT tají, větší důraz totiž klade na exkluzivitu a vybrané materiály. Celý interiér by měl být čalouněný alcantarou, kterou doplňuje dřevěný dekor a zlaté ozdobné lišty. Ostatně co čekat jiného, když je cena této šílenosti stanovena na 12 milionů yuanů, zhruba 45 milionů korun. Nejspíš i proto má vzniknout celkem jen deset exemplářů.

Autoři:




Nejčtenější

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Projeli jsme s harvestorem na kácení stromů
VIDEO: Prozkoumali jsme monstrum, co kácí stromy jako párátka

Strom pokácí, odvětví a naporcuje. Říká se mu harvestor a vypadá jak stroj, který sem přivezli mimozemšťané. Monstrum, které stromy poráží jako párátka, jsme...  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Některé motory vypouštějí zplodiny skoro jako celá továrna
VIDEO: Měřili jsme jedy ve vzduchu. V tunelu zapněte vnitřní cirkulaci

Dražší auta to dělají automaticky, u těch obyčejnějších se vyplatí na to myslet: když vjíždíte do tunelu, přepněte ventilaci v autě na vnitřní cirkulaci. Jinak...  celý článek

Další z rubriky

Vedoucí rubriky Auto.iDNES.cz František Dvořák (vlevo) v diskusním pořadu...
Autosalony to mají nahnuté, jsou drahé, říká expert

Evropské autosalony to mají nahnuté. Výrobci znají mnohem efektivnější a levnější způsoby, jak auta představit. Soumrak autosalonů, jak je známe, potvrzuje ten...  celý článek

Tatrabus
Tatrabus: z rallyového speciálu je terénní autobus a hvězda Islandu

Tohle auto je v současnosti asi nejdivočejší verze nákladního vozu Tatra, na jakou lze v Evropě narazit. Je to něco mezi ultimátním off-roadem, obytným autem a...  celý článek

Továrna Nokian ve Vševovolžsku
Jak se peče pneumatika? Známe recept, ale ingredience jsou tajné

Recept na tuto specialitu obsahuje kolem čtyřiceti ingrediencí a je přísně tajný. Peče se při 120 °C a celá výroba trvá 84 hodin. Výsledek se ovšem jíst nedá....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.