Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: Kolosální kreatura za 45 milionů

aktualizováno 
Peking (od zpravodaje iDNES.cz) - Čína je zemí neomezených možností, jak dokládá počin tamní tuningové společnosti IAT Automobile Technology. Vedle jejího masivního offroadu pojmenovaného Karlmann King vypadají jeho kolegové z produkce Brabusu nebo Mansory jako chudí příbuzní. Matně šedé SUV je totiž velké jako náklaďák a stojí víc než supersport.

Karlmann King | foto: Radek Hovorkapro iDNES.cz

Kolosální tuningová kreatura od čínské společnosti IAT se chlubí jménem středověkých franckých králů. Obří karoserii zdobí ostré zlomy, které jsou ještě radikálnější než u vyhlášených sporťáků od Lamborghini.

Fotogalerie

Díky absurdní velikosti zajistí Karlmann King svému majiteli totální soukromí. Dovnitř není vidět, protože okolo procházející člověk má hlavu níž, než kde začínají boční okna. Výška čínského kolosu přesahuje 2,5 metru.

Tak velké auto potřebuje robustní technický základ. Tvůrci karlmannu se proto rozhodli sáhnout po osvědčené technice z Ameriky a použili podvozek z nákladního pick-upu Ford F-450. K pohonu neslouží nic menšího než desetiválcový motor 6,8 l o výkonu 270 kW.

Karlmann King

Bližší technické podrobnosti IAT tají, větší důraz totiž klade na exkluzivitu a vybrané materiály. Celý interiér by měl být čalouněný alcantarou, kterou doplňuje dřevěný dekor a zlaté ozdobné lišty. Ostatně co čekat jiného, když je cena této šílenosti stanovena na 12 milionů yuanů, zhruba 45 milionů korun. Nejspíš i proto má vzniknout celkem jen deset exemplářů.

Autoři:




Nejčtenější

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Další z rubriky

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.