Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Turbodvouválec 0,9 litru ve Fiatu 500 jezdí za 4 litry. Má tlačítko pro snížení výkonu

aktualizováno 
Fiat konečně oficiálně představil svůj model 500 se zbrusu novým dvouválcovým motorem TwinAir. Trumfem tohoto motoru má být slušný výkon v kombinaci s minimalistickou spotřebou. Ta překonává i vznětové motory v pětistovce.

Fiat 500 TwinAir | foto: Fiat

Fiat svůj motor TwinAir slíbil už před časem, zároveň bylo známo, že jej poprvé uvede v modelu 500. Delší dobu také víme, že motor bude ve finále k dispozici ve třech výkonových variantách – 65, 85 a 105 koní.

Ve Fiatu 500 se jako první objevuje verze s výkonem 63 kW, tedy 85 koní. To také nebylo žádné tajemství. Fiat se ale konečně pochlubil oficiálními provozními údaji nového motoru v pětistovce. A výsledek je úctyhodný. Původní informace od automobilky malou revoluci slibovaly.

Fiat 500 TwinAir

Pětistovka s malým dvouválcem o objemu 900 kubických centimetrů se totiž stává vozem, který dovede být výkonnější a přitom úspornější než turbodieselová varianta. Pravda, ke kombinované spotřebě pouhých 4,1 litru benzinu na 100 kilometrů mu pomáhá standardně montovaný systém stop-start. Ale i tak je spotřeba o desetinu litru nižší, než má vznětový motor 1.3 MultiJet. Benzinový turbomotor TwinAir přitom poskytuje o 10 koní vyšší výkon než turbodieselová varianta. S robotickou převodovkou Dualogic průměr klesne na rovné čtyři litry.

Férové je také přidat srovnání s výkonnější variantou dieselového MultiJetu. Ten v pětistovce nabízí 95 koní a rovněž je standardně kombinován se systémem stop-start. Jeho výsledná kombinovaná spotřeba je 3,9 litru nafty na 100 kilometrů. Ekology jistě zaujme, že benzinový TwinAir má z těchto variant nejnižší emise CO2. Vyprodukuje ho pouhých 95 gramů (92 s převodovkou Dualogic) na kilometr, zatímco výše zmíněné MultiJety produkují 111 a 104 gramů CO2 na kilometr jízdy.

Fiat 500 TwinAir

Malá pětistovka s motorem TwinAir navíc disponuje tlačítkem, které pomůže k opravdu úsporné jízdě. Po stisknutí tlačítka ECO se motor přenastaví do režimu, kdy je namísto původních 145 Nm točivý moment omezený jen na 100 Nm a maximální výkon klesá 57 kW (77,5 koní). Tento režim je nastaven tak, aby charakteristika motoru vyhovovala městskému provozu.

Ve standardním módu nebude pětistovka žádnou brzdou provozu. Jejích 85 koní výkonu stačí na akceleraci z nuly na 100 km/h za 11 sekund a maximální rychlost 173 km/h. Kromě klasické pětistovky se motor objeví i ve verzi 500C. Později se jej pak i v ostatních výkonových variantách dočkáme v dalších modelech Fiat.



Témata: Fiat, Fiat 500


Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Polestar 1
OBRAZEM: Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, pohon a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Další z rubriky

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Veteránský závod Pražská noblesa
OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v pravidelnosti do vrchu. Na trať směly...  celý článek

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.