Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Slovinci mají vlastní supersport, základ dodali Slováci

aktualizováno 
Ručně stavěný supersport pohání 450koňový osmiválec z Audi RS4. Pohledný slovinský supersport má podivné jméno Tushek Renovatio T500.

Znalci exotických sporťáků v novince ze země, odkud automobilové premiéry nečekáme, poznají slovenský sporťák K-1 Attack. V Česku je známý i kvůli tomu, že brousí evropské okruhy také pod značkou Praga. Za přeměnou ve slovinský originál stojí závodník Aljoša Tušek.

Když se tedy ve Slovinsku rozhodli ke stavbě supersportovního kupé, které pofrčí přes 310 kilometrů v hodině, vzali osvědčený základ.

Bílý sporťák má nůžkově vzhůru otvírané dveře, velké křídlo na zádi, devatenáctipalcové ráfky obuté do Pirellek P-Zero Corsa a odnímatelnou střechu.

Renovatio s velmi agresivním pohledem váží velmi slušných 1 133 kilogramů, to díky využití karbonu a chromomolybdenové oceli. První materiál použili na karoserii, druhý na stavbu rámu.

V útrobách se činí osmiválec 4,2litru FSI původem od Audi. Maximální výkon je 450 koní, na zadní kola putuje 480 newtonmetrů točivého momentu.

To dává podle všeho nejrychlejšímu autu ze Slovinska parametry opravdového supersportu: z nuly na stovce je za 3,7 sekundy, z nuly na dvoustovku to zvládne za 11,5 sekundy. Maximálku slibují stavitelé přes 310 kilometrů v hodině.

Pod ráfky jsou schované karbokeramické brzdy. Vpředu mají kotouče průměr 39 centimetrů a zakusují se do nich šestipístkové třmeny, zadní mají o dva centimetry menší průměr a čtyřpístkové brzdiče.

Stavitelé si zakládají na do detailu vyšlechtěném interiéru, který zdobí alcantara, karbon a hliník.

Poprvé se představí na monacké ultraluxusní výstavě Top Marques 19. dubna. Cenu zatím výrobce tají.





Nejčtenější

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Další z rubriky

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Dopravní nehoda mezi obcemi Nelahozeves a Velvary (3. října 2017).
Bílé čáry na silnici mají řidičům napovídat, změnit je není jednoduché

Tragická nehoda u Nelahozevsi, při které řidič předjíždějící v zatáčce na plné čáře zabil sebe a matku dvou dětí, rozpoutala diskuzi ohledně vodorovného...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Ford Transit 2.2/92kw L2H3...
Ford Transit 2.2/92kw L2H3...

r.v. 2013, naj. 396 000 km, diesel
216 590 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.