Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

TÜV: Nejspolehlivější je toyota, už i Němci šetří na opravách

  14:00aktualizováno  14:00
V úterý společnost DEKRA vyhlásila nejspolehlivějším autem Audi A6, ve čtvrtek označil konkurenční TÜV za krále kvality Toyotu Corollu Verso. Obě firmy provádějí v Německu technické prohlídky a ze shromážděných údajů o kondici aut sestavují statistiky spolehlivosti. TÜV zároveň upozorňuje, že se technický stav aut zhoršuje.

"Když před několika měsíci vyrostly citelně ceny paliv, lidé v Německu začali asi šetřit na výdajích za opravy a servis," říká Gunter Dettelmann ze společnosti TÜV Süd. Cenové skoky na pumpách zažilo i Česko, šetření na opravách aut zřejmě přijde nyní v souvislosti s ekonomickou krizí. Menší výdaje na údržbu aut přitom zhoršují jejich technický stav.
 
Počet nedostatečně udržovaných osobních motorových vozidel na německých silnicích se zvýšil. Zatímco v minulém roce bylo možné zaznamenat zřetelný pokles počtu závažných závad, stoupla letošní kvóta výskytu závad z 15,9 na 16,6 %.

TÜV spočítal, že téměř každé třetí auto ve stáří 10 až 11 let má potíže s osvětlením. Tuzemské stanice technických kontrol údaje o závadách aut nesbírají.

"Pokud se nyní v důsledku hospodářské krize bude kupovat méně nových vozů, projeví se to i na bezpečnosti silničního provozu. O to důležitější je proto průběžná péče o taková vozidla a jejich řádná údržba, “ zdůraznil člen prezidia TÜV Klaus Brüggemann.

Zatímco DEKRA ve svých statistikách spolehlivosti porovnává auta podle velikosti a počtu najetých kilometrů, společnost TÜV už tradičně sestavuje žebříčky v závislosti na stáří kontrolovaných vozů.

Králem jejich nejnovějších přehledů se stal vůz z kategorie maximálně tříletých s nejmenším počtem vážných závad. Tím je Toyota Corolla Verso.

Druhým nejlepším vozem je Mazda 2, o třetí místo se dělí Porsche 911 a Ford Fusion. Mezi staršími vozy je nejspolehlivější ve všech dalších sledovaných kategoriích zástupce značky Porsche.

Model Boxter  si zajistil první pozici hned ve dvou kategoriích, a to ve skupině vozidel starých čtyři až pět let a osm až devět let.

"Gratulace z naší strany směřují do Japonska," řekl Günter Dettelmann ze společnosti TÜV SÜD Auto Service. Mezi 51 modely prvních deseti nejlepších vozidel v každé kategorii je 32 japonských a 19 německých výrobků. Podle ředitele firmy TÜV SÜD Auto CZ Olega Spružiny nejsou letošní výsledky překvapující, neboť japonští a němečtí výrobci se umísťují na špici dlouhodobě.

Že jiná metodika může přinést odlišné výsledky, ukazuje umístění Audi A6. Vůz konkurenční firmou DEKRA zkraje tohoto týdne vyhlášený za "mistra všech tříd“ v žebříčcích společnosti TÜV nachází řadu přemožitelů.

Škodovky se drží v žebříčcích TÜV okolo průměru. Octavia většinou na lepších příčkách, fabia pod průměrnou hodnotou všech sledovaných aut.

V nejsledovanější kategorii "do tří let stáří" se obě škodovky umístily na společné 59. příčce ze 117 sledovaných vozů. Oproti loňskému roku jde o propad, v loňském reportu byla octavia na 35. a fabia na 49. místě. Zatímco před rokem neprošla octavia napoprvé technickou kontrolou v 3,8 procenta případů, podle letošního reportu to bylo v 4,8 procenta případů. Fabia si pohoršila ze 4,3 na 4,8 procenta. Mezi nejstaršími auty se objevují ještě také felicie. Patří k vozům s největším počtem chyb.

V nejhorší kondici přijíždějí na kontrolu vozy Kia Carnival, Alfa Romeo 145/146 a Ford Ka.

TÜV údaje pro své nové žebříčky sbíral mezi červencem 2007 a červnem 2008 na základě 7,7 milionu povinných technických prohlídek. Technici TÜV sledovali 201 modelů vozidel ve stáří jeden rok až 11 let v pěti kategoriích. Za královskou je považována kategorie do tří let stáří.

Německý trh je z hlediska pestrosti vozového parku považovaný v Evropě za nejreprezentativnější, a proto mají výsledky TÜV Reportu široký dopad na trh ojetých vozidel v celé Evropě. "Je to největší rádce pro spotřebitele pro nákupy jak nových, tak i ojetých vozidel. Výhodou TÜV Reportu je jeho dlouhodobost, protože už se uskutečnilo více než deset ročníků," řekl Spružina.

2-3LETÉ VOZY (průměrně 5 % závad)

UMÍSTĚNÍ MODEL PODÍL VOZŮ S VÝRAZNOU ZÁVADOU (%)
1. Toyota Corolla Verso 2,0
2. Mazda 2 2,1
3. Porsche 911, Ford Fusion 2,2
5. Mazda 3, Ford Fiesta 2,7
...
112. Renault Espace, Fiat Stilo 10,1
114. Peugeot 407 11,2
115. Chrysler PT Cruiser, Seat Arosa 11,5
117. Kia Carnival 26,1

4-5LETÉ VOZY (průměrně 9,3 % závad)

UMÍSTĚNÍ MODEL PODÍL VOZŮ S VÝRAZNOU ZÁVADOU (%)
1. Porsche Boxster, Porsche 911 3,6
3. Subaru Forester 3,7
4. Honda Jazz 3,9
5. Audi A8 4,3
...
105. Renault Kangoo 17
106. Peugeot 106 17,1
107. Chrysler PT Cruiser 18
108. Renault Laguna 19,3
109. Kia Carnival 29,3

6-7LETÉ VOZY (průměrně 14 % závad)

UMÍSTĚNÍ MODEL PODÍL VOZŮ S VÝRAZNOU ZÁVADOU (%)
1. Porsche 911 4,5
2. Porsche Boxster 4,7
3. Subaru Forester 6,4
4. Toyota RAV4 6,7
5, Mercedes SLK 6,8
...
90. Fiat Bravo/Brava 21,1
91. Renault Kangoo 22,2
92. Chrysler PT Cruiser 23,9
93. Renault Laguna 24,5
94. Kia Carnival 36,1

8-9LETÉ VOZY (průměrně 18,3 % závad)

UMÍSTĚNÍ MODEL PODÍL VOZŮ S VÝRAZNOU ZÁVADOU (%)
1. Porsche Boxster 5,2
2. Porsche 911 5,3
3. Toyota RAV4 6,7
4. Mercedes SLK 8,3
5. Mazda Demio 8,4
...
83. Fiat Punto 24,9
84. Renault Twingo 25,5
85. Škoda Felicia 27,5
86. Ford Ka 28,7

87.

Alfa Romeo 145/146 30,0

10-11LETÉ VOZY (průměrně 23,3 % závad)

UMÍSTĚNÍ MODEL PODÍL VOZŮ S VÝRAZNOU ZÁVADOU (%)
1. Porsche 911 5,6
2. Toyota RAV4 9,0
3. Toyota Starlet 10,0
4. Mercedes SLK 11,7
5. BMW Z3 15,2
...
64. Seat Toledo, Škoda Felicia 30,3
66. Alfa Romeo 145/146 31,8
67. Renault Twingo 32,6
68. Ford Ka 33,1

Autor:




Nejčtenější

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Další z rubriky

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Ferrari 365 GTB/4 "Daytona“
Autofotka týdne: Vzácné ferrari ze stodoly prodali za 45 milionů

Říká se jim „barn find“. Auta nalezená po desítkách let, zapomenutá pod hromadou sena ve stodole (barn = anglicky stodola) nebo v garáži, kterou dlouho nikdo...  celý článek

Škoda Favorit
OBRAZEM: Shortcut, Eltra, MTX, podívejte se na favority, které neznáte

Favorit letos slaví třicet let od představení. Klasický hatchback a kombík jménem Forman, tak si většina pamatuje nabídku Favoritu, modelu, který dovezl...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.