Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Tuzemské motory tlačí cenu fabie pod třistatisícovou mez

aktualizováno 
-
Je padesátikilowattový motor Škody Fabia 1.4 či její litrové sestry stále ten, jenž poháněl už začátkem šedesátých let Škodu 1000 MB? znějí časté dotazy k novému vozu. Odpověď je jednoznačná: Nikoliv, motor pro fabii má jen stejnou koncepci jako někdejší pohon, jinak je zcela jiný. Oba zmíněné agregáty jsou - na rozdíl od ostatních, kterými výrobce nové fabie vybavuje - tuzemského původu. »A mají zásadní výhodu: tlačí cenu vozu v základním provedení pod 300 tisíc korun,« zdůrazňuje Josef Paseka, který se déle než 30 let zabývá v Mariánských Lázních servisem škodovek. Diskutovaný pohon sice má stále ventilový rozvod OHV a klikový hřídel je uložený ve třech ložiskách, ale rozhodující konstrukční prvky prošly zásadní modernizací. Ta se týká především bloku motoru a klikového hřídele. Osmikanálová hliníková hlava motoru a vstřikování paliva byly už ve favoritech a feliciích. »Ani litrový motor z fabie nemá hlavní rozměry, tedy vrtání a zdvih 68 milimetrů, jako stará tisícovka. Její majitel proto nemůže počítat s využitím dílů z nového agregátu do stařičkého vozu. Nový motor je naprosto odlišný prakticky ve všech dílech,« říká Paseka. Nová řada motorů má například klikový hřídel s osmi protizávažími. Blok motoru 1.4 dostal do spodku speciální výztuhu, na které jsou umístěny spodní části hlavních ložisek. Změny se nevyhnuly ani ventilovému rozvodu, nové je hydraulické vymezování vůle ventilů. K tomu náleží také výkonnější olejové čerpadlo a jiný rozvod oleje v upraveném bloku. Nově konstruované jsou i vačkový hřídel či tvary spalovacích prostorů v hlavě motoru. »Konstruktéři dělali vše pro to, aby motor měl klidnější chod, delší životnost a lepší složení výfukových plynů. Navíc nebude nutné při servisních kontrolách seřizovat ventilové vůle, které nyní mechanici jen zkontrolují. Některé konstrukční prvky z motorů určených pro fabie jsme už vyzkoušeli v závodních vozech a rozhodně nás nezklamaly,« doplňuje Josef Paseka.

Autor:




Nejčtenější

Nejhorší je dát si dopředu nové zimní pneumatiky a vzadu nechat ojeté
VIDEO: Kdo šetří a kupuje jen dvě nové zimní gumy, měl by je dát dozadu

Doba přezouvání na zimní obutí začíná. Měníte jen dvě pneumatiky? Dejte je na zadní nápravu auta i přesto, že vaše auto má poháněná přední kola.  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Mnohé recyklační továrny stále spoléhají na ruční práci.
Čínu zavalily použité baterie z elektromobilů. V recyklaci leží miliardy

Čínské recyklační továrny, které se specializují na likvidaci elektroniky, před sebou mají novou výzvu. V zemi prudce roste prodej elektromobilů, které...  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Další z rubriky

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Ford Transit 2.0TDDI/63kw L2H2
Ford Transit 2.0TDDI/63kw L2H2

r.v. 2006, naj. 400 000 km, diesel
59 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.