Autofotka týdne: Osmiválec s manuálem, to je trumf oživené britské ikony

aktualizováno 
Značka TVR vstala z mrtvých, po létech pokusů o vzkříšení a slibů se představuje nový sporťák Griffith. Je to kompletně nové auto, na jehož vývoji se podílel slavný konstruktér Gordon Murray. Milovníci „analogových“ strojů budou nadšeni, v útrobách má atmosferický osmiválec spojený s manuální převodovkou.

TVR Griffith | foto: TVR

TVR, které je opět v britských rukou (jeden čas značku vlastnil ruský magnát Nikolaj Smolenskij - celou historii značky čtěte zde), představilo Griffitha na slavné veteránské akci Goodwood Revival.

Nový klasicky střižený sporťák je postaven z karbonu na Murrayově architektuře iStream. Z uhlíkového kompozitu jsou také díly karoserie. Díky tomu má osmiválcové kupé pod 1250 kilogramů, které jsou rozloženy mezi nápravy v dokonalém poměru 50:50. Na fotkách to tak nepůsobí, ale je to vcelku subtilní auto: na délku má 4314 milimetrů a výška je jen 1238 mm, rozvor je 2,6 metru.

Na obou nápravách tvořených lichoběžníkovými závěsy má britský sporťák stavitelné tlumiče.

Fotogalerie

Pod dlouhatánskou kapotou se nachází atmosferický hliníkový pětilitrový osmiválec od Cosworthu, ke kterému je připojená šestistupňová manuální převodovka posílající sílu motoru na zadní dvacetipalcová kola. Přesnou hodnotu výkonu TVR neudává, ovšem uvádí, že vůz bude mít na tunu hmotnosti aspoň 400 koní.

TVR slibuje, že nový stroj vyrazí z nuly na stovku pod čtyři sekundy a pofrčí přes 200 mil v hodině, to je 322 km/h.

Šéf značky Les Edgar prozradil, že vývoj Griffitha probíhal tři roky, cílem bylo postavit klasický britský „muscle-car“, to je označení obvykle používané pro americké svalovce, pro britské sporťáky jako je právě Griffith se ovšem hodí skvěle.

Výroba zahajovací série, která má čítat 500 aut a už je podle dostupných informací rozebraná, začne na podzim 2018, ceny startují na dvou a půl milionech korun. Les Edgar plánuje ročně vyrábět zpočátku 1000 aut, postupně má objem produkce narůstat na dvojnásobek.

Témata: Gordon Murray

Nejčtenější

Škoda Scala v plné parádě. Nástupce Rapidu přiveze nejmodernější techniku

Škoda Scala

Nová, výraznější a líbivější škodovka se na silnicích začne objevovat v květnu příštího roku. Hatchback v nabídce...

Volkswagen ohlásil konec spalovacích motorů, elektrověk začíná

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Německá automobilka Volkswagen ohlásila konec spalovacích motorů. Poslední vozy s touto technologií vyvine v roce 2026...

Nová mazda má revoluční motor, i s turbem je nečekaně jednoduchý

Mazda 3

Nová generace Mazdy 3 bude mít motor, který kombinuje zážehový a vznětový princip. Jak to celé funguje, jsme zjišťovali...

Svéráz ruského motorismu v praxi: terénní dodávka z doby kamenné slaví

UAZ 2206 "Buchanka“

Už 60 let sjíždí z výrobních linek Uljanovského automobilového závodu populární minibus se současným kódovým označením...

Radikální krok Hondy: místo dieselu tichý hybrid bez převodovky

Honda CR-V Hybrid

Honda na současný vývoj, kdy naftová auta upadají v nemilost, reaguje radikálně. V nové generaci oblíbeného modelu CR-V...

Další z rubriky

Další Porsche 911 je tu. Legenda je nová a zase stejná

Porsche 911 (992) Carrera 4S

Porsche 911 je legenda. A to nejen po stránce prodejních či sportovních úspěchů, devětsetjedenáctka prostě musí mít v...

Autofotka týdne: nový Bentley Continental GT Convertible v detailech

Automobilka Bentley představila v Mnichově nový Continental GT Convertible

Britská automobilka Bentley ukázala v mnichovské TonHalle novou generaci modelu Continental GT Convertible. Jako jediná...

OBRAZEM: Wartburg hvězdou tuningové výstavy

Essen Motor Show 2018

Motorshow v Essenu je tradičním svátkem úpravců aut. K vidění jsou neuvěřitelné kreace, ale také závodní speciály,...

Najdete na iDNES.cz