Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

EU plánuje přísnější homologace aut, pokuty za nedodržení budou vysoké

  12:00aktualizováno  12:00
Modernější testy aut, která vstupují na evropský trh, jsou součástí nových pravidel takzvaného typového schvalování motorových vozidel, se kterými souhlasily členské země Evropské unie.

Měření emisí v reálném provozu | foto: PSA

Součástí změn v homologacích je zlepšení kontrolních testů emisí, ale také prověřování situace na trhu, tedy zda prodávaná auta skutečně odpovídají parametrům. Automobilky se budou muset obávat pokuty až 30 tisíc eur (810 tisíc korun) za každé auto, které nebude podmínky splňovat.

„Jádrem této dohody je zdraví veřejnosti, kvalita vzduchu a inovace. Jediný způsob, jak obnovit a zvýšit důvěru v evropský automobilový průmysl, je pomoci mu vytvořit čisté a bezpečné technologie,“ poznamenal k dohodě maltský ministr ekonomiky Chris Cardona. Mezi členskými státy panovaly ohledně návrhu rozpory a Malta je jako nynější předsednická země EU pomáhala překonat.

Česko na dnešním jednání zastupoval náměstek ministra průmyslu a obchodu Vladimír Bärtl. „My jsme to podporovali, protože to pomáhá koordinaci mezi členskými státy,“ řekl.

Návrh předpokládá posílení a zmodernizování testů, které musí nový typ automobilu absolvovat, než se dostane na trh. Každý členský stát bude muset provádět každoroční kontroly. Jejich minimální počet má odpovídat jednomu vozu na každých 50 tisíc nově v zemi registrovaných vozidel a týkat se mají také objemu emisí v podmínkách reálného provozu.

Evropská komise bude mít možnost vlastních testů tak, aby na případné nedostatky mohla okamžitě reagovat. Zvýšit to má také nezávislost na národních kontrolních systémech. Právě komise by také měla mít pravomoc pokutovat výrobce a dovozce za zjištěné nedostatky vozů.

Autoři: ,




Nejčtenější

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Tatrabus
Tatrabus: ze rallyového speciálu je terénní autobus a hvězda Islandu

Tohle auto je v současnosti asi nejdivočejší verze nákladního vozu Tatra, na jakou lze v Evropě narazit. Je to něco mezi ultimátním off-roadem, obytným autem a...  celý článek

Projeli jsme s harvestorem na kácení stromů
VIDEO: Prozkoumali jsme monstrum, co kácí stromy jako párátka

Strom pokácí, odvětví a naporcuje. Říká se mu harvestor a vypadá jak stroj, který sem přivezli mimozemšťané. Monstrum, které stromy poráží jako párátka, jsme...  celý článek

Další z rubriky

Tatrabus
Tatrabus: ze rallyového speciálu je terénní autobus a hvězda Islandu

Tohle auto je v současnosti asi nejdivočejší verze nákladního vozu Tatra, na jakou lze v Evropě narazit. Je to něco mezi ultimátním off-roadem, obytným autem a...  celý článek

Aktivisté Greenpeace protestovali před frankfurtským výstavištěm.
Nejhorší čas na autosalon. Automobilky peskují politici i ekologové

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Autosalon ve Frankfurtu je dnes výsostným polem německých značek. Ostatní, které dorazily, jsou tu chvílemi trochu do počtu. Překvapením jsou čínská auta, ale...  celý článek

Renault Symbioz
OBRAZEM: Symbioz je auto, které s vámi bude bydlet

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Na předpovídání budoucnosti mají automobilky celá oddělení a u Renaultu to vidí takto: auto se stane součástí našeho domova, řídit se bude umět samo a bude...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.