Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

U každé nehody by měla asistovat policie

  14:23aktualizováno  14:23
- O pomačkané plechy, rozbité světlomety, nárazníky, nebo jen o odřený lak není na uklouzaných zimních silnicích nouze. Relativně malé škody však mohou napáchat stejně starostí jako velká havárie. Policie, servis, pojišťovna, náhradní díly - to vše může udělat v hlavě řidiče pořádný zmatek.
Mnoho řidičů nechce malé nehody ani ohlásit na policii a raději se pokouší řešit vše na ulici. Dělají však chybu. "Každá nehoda, při které dojde ke škodě vyšší než tisíc korun, se musí hlásit policii," cituje vyhlášku policistka Lenka Krausová. "I když nehoda vypadá banálně, měli by si všichni zúčastnění poznamenat svoje jména a adresy. Stává se totiž, že se vše musí řešit dodatečně." Jedním z těch, kteří původně nechtěli nehodu hlásit, byl například i Martin Kočka z Kladna. "Na křižovatce jsem nedobrzdil a ťukl do vozu přede mnou. Měl nepatrně odřený nárazník, já lehce promáčklou kapotu. Nakonec jsem přece jen policisty zavolal a udělal jsem dobře. Stále mě to sice dva tisíce pokuty, ale nelituju toho. Ukázalo se totiž, že mám na autě poškozenou kapotu a zkřížené čelo. Druhý vůz měl poškozené zadní čelo, schované pod deformovatelným nárazníkem. Škoda se vyšplhala na pětačtyřicet tisíc korun a to vše zaplatila moje havarijní pojistka."
V zimě stoupá počet případů, kdy chce řidič zabránit střetu s jiným vozidlem a následkem toho sám havaruje. A jak už na tuzemských silnicích bývá zvykem, skutečný viník z místa nehody ujede. "V tom případě je dobré bleskurychle si zapamatovat číslo vozu, zajistit alespoň jednoho svědka a přivolat dopravku," radí Lenka Krausová z pražské policie. "Pak je napůl vyhráno a řidič se nemusí obávat ani pokuty, ani toho, že by opravu musel platit ze své kapsy, tu hradí totiž pojišťovna z povinného ručení viníka."
I při drobných nehodách v zahraničí se mnozí řidiči často dohadují, zda volat policii. V různých zemích je totiž různě vysoká hranice škody, při které se musí volat policejní hlídka. Navíc když našinec nikoho jiného neohrozí nebo nepoškodí, svádí to odjet z místa nehody bez vyšetření policie. Její přítomnost by však měla být samozřejmostí. Nejde jen o pojišťovnu, ale stává se, že při přechodu státních hranic žádají pohraničníci policejní protokol o nehodě. Pokud se něco přihodí, neměl by tuzemský řidič přistoupit na dohodu a na finanční vyrovnání přímo na místě bez asistence policie. Nejenže tak snadno prodělá, ale hlavně mu hrozí dodatečné a třeba i neoprávněné další vymáhání úhrady škody z druhé strany.
Následky havárie asi bude každý tuzemský motorista opravovat až doma. Vyplatí se proto mít v autě lepenku, která alespoň provizorně udrží pochroumaný nárazník nebo vysypaný světlomet. Pokud je auto nepojízdné a nelze využít asistenční služby té které automobilky, je lepší zavolat domácí odtahovou službu. Ve většině případů je levnější a také vstřícnější potřebám nešťastníka, zahraniční autodopravci totiž občas mívají obavy o solventnost a serióznost českých řidičů.

Rozbité reflektory a nárazníky, pomačkané plechy, to všechno k zimě nerozlučně patří.

Autor:






Nejčtenější

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Mnohé recyklační továrny stále spoléhají na ruční práci.
Čínu zavalily použité baterie z elektromobilů. V recyklaci leží miliardy

Čínské recyklační továrny, které se specializují na likvidaci elektroniky, před sebou mají novou výzvu. V zemi prudce roste prodej elektromobilů, které...  celý článek

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Další z rubriky

Nejhorší je dát si dopředu nové zimní pneumatiky a vzadu nechat ojeté
VIDEO: Kdo šetří a kupuje jen dvě nové zimní gumy, měl by je dát dozadu

Doba přezouvání na zimní obutí začíná. Měníte jen dvě pneumatiky? Dejte je na zadní nápravu auta i přesto, že vaše auto má poháněná přední kola.  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.