Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

U Roomsteru je nutné osobní setkání

  22:12aktualizováno  22:12
Když viděl Radek Donner, obchodní ředitel největšího dealerství Škody v Praze - společnosti NH Car, poprvé studii Škody Roomster, byl hodně překvapený. Do té doby ke škodovkám patřil mnohem konzervativnější design. Nyní ho těší výhodná cena, za kterou novinku dealeři nabízejí zákazníkům.

Radek Donner, obchodní ředitel NH CAR | foto: iDNES.cz

Jaký si myslíte, že bude mít Škoda Roomster u zákazníků úspěch?
U roomsteru je nutné osobní setkání. Na obrázcích vypadá trochu nesourodě, ale na vlastní oči zjistíte, že jde o harmonické spojení jednotlivých křivek. Troufám si říct, že roomster bude zlomovým bodem v naší nabídce.

Víme o celé řadě zákazníků, kteří preferují vozy této kategorie MPV. Kdo potřeboval větší prostor pro rodinu, kupoval Fabii Combi, která byla trochu kompromisem mezi požadavky zákazníků a cenou vozu. Ale roomster může být ještě lepším rodinným autem. Mám dvě malé děti a je to i pro mne rodinné auto. A přitom není o moc dražší než Fabia Combi.

Jak byste Roomster porovnal s ostatními modely Škody?
Roomster se trochu vymyká zažitým konvencím, těžko se dá přesně zařadit. Je ideální pro firmy, které budou uplatňovat odpočet DPH a využijí jej jak pro účely osobního auta, tak i pro převoz nějakého nákladu. Variabilita sedadel a s ní spojené využití zavazadlového prostoru je obrovské.

Hlásí se nám firmy, které mají od nás více Fabií Combi s tím, že je budou chtít vyměnit za roomstery. A pak jsou tu především rodiny. Často půjde o zákazníky, kteří přejdou od jiné značky. Ale zaujmeme i ty, kteří dosud jezdili Fabií Combi a potřebují o něco více prostoru. Oproti jiným modelům Škoda osloví roomster také mladé lidi díky svému designu. Pouští se do odvážnějších prvků.

Komu bude roomster na trhu s novými auty nejvíce konkurovat?
Z menších velkoprostorových vozů půjde o Opel Meriva. To je snad nejpodobnější auto. Ale oslovíme i klientelu kupující větší auta jako Renault Scénic, Ford C-Max nebo Citroën Picasso. Roomster má ze všech jmenovaných vozů největší zavazadlový prostor. Komfort na zadních sedadlech je taky lepší ve škodovce. A pokud si srovnáte ceny, zjistíte, že je i o desítky tisíc levnější než někteří konkurenti.

Co vás napadlo, když jste viděl roomstera úplně poprvé?
Byl jsem hodně překvapený. Tušili jsme, že továrna něco změní, ale takový zvrat jsme nečekali. Moc jsme tomu nevěřili ani poté, co Škoda ukázala studii tohoto vozu. Všichni víme, že automobilka jde docela konzervativní cestou, snaží se moc nevybočovat z řady. Design roomsteru ale nyní rozdělí názory lidí. Někomu bude připadat úchvatný, půvabný, někoho odvážný design odradí. Na to u škodovek nejsme zvyklí.

Která verze roomsteru bude podle vás nejžádanější?
To zatím není úplně jasné, sami jsme zvědavi. Pokud se ujme u rodin, bude nejprodávanější verzí roomster s motorem 1.2 se 47 kW ve výbavě Style. V tomto provedení nechybí klimatizace, centrální zamykání, dálkové ovládání centrálního zamykání, elektrická zrcátka, čtyři airbagy nebo ABS. Takové auto přijde na 370 tisíc korun. U firemní klientely očekáváme zájem o dieselovou verzi s motorem 1.4 TDI ve verzi s 51 nebo 59 kW. To znamená za zhruba půl milionu korun.

Podnikatele ale bude nejvíce zajímat užitková verze roomsteru...
Určitě. Už nyní je možné roomstera objednávat ve verzi N1 s odpočtem DPH. Jde o pětimístnou verzi s přepážkou. Očekáváme, že v dohledné době bude na trhu klasická užitková verze se zaplechovanými otvory pro okna. Od ukončení Felicie Pick-up nám tento model citelně chybí.

Jaký další model byste si od Škodovky přáli, abyste nabídli zákazníkům atraktivní vůz?
Malé SUV na bázi studie yeti. Netrhalo by prodejní rekordy, ale tato auta představují současný trend. Podobný model už vyrábí Fiat (Sedici) a Suzuki (SX4). Aby nám neujel vlak, měl by se yeti objevit co nejdříve. Zákazníci se na Škodu Yeti dokonce ptali ještě nedávno více než na roomstera. Malá čtyřkolka lidi láká.


Nová škodovka v testu:
Roomster prostorný nejen jménem

Autor:




Nejčtenější

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Další z rubriky

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Mercedes Třída E 2,0 220d...
Mercedes Třída E 2,0 220d...

r.v. 2016, naj. 15 500 km, diesel
1 064 219 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.