U turistických vařičů vede česká firma

Téměř polovina lidí, kteří si připravují jídlo během cest přírodou, používá plynový vařič české firmy Var.
Téměř polovina lidí, kteří si připravují jídlo během cest přírodou, používá plynový vařič české firmy Var. Čtvrtina jich má Campingaz, desetina koncernového kolegu Coleman nebo americký MSR. Ostatní značky na tuzemském trhu jen paběrkují. Vyplývá to z výsledků ankety, které se během minulého půl roku zúčastnilo na internetovém serveru Outdoorové vybavení (www.ov.cz) 501 lidí. Nejvíce používané palivo je plyn v bombičkách (60 %), pevný líh (30 %) a benzin (20 %). Mezi benzinovými vařiči je respondenty ankety nejlépe hodnocena značka MSR, přičemž u plynových vařičů jsou rozdíly mezi jednotlivými značkami velmi malé. Zajímavý je pohled na Campingaz. Má velký podíl spokojených zákazníků, kteří by si ovšem již dnes koupili jinou značku. "Zřejmě jde o první zakoupený vařič, kde důležitou roli při rozhodování hrála cena," odhaduje organizátor ankety Petr Macháček. "Tyto vařiče jsou tedy kvalitní, ale nejsou určeny pro náročnější akce." Výsledky ankety vypovídají i o tom, podle čeho se lidé o koupi vařiče rozhodují. Téměř všichni (94 %) se inspirují praktickými zkušenostmi s podobnými vařiči, mnozí (61 %) si vařič musí při nákupu přímo osahat a jen šesti procentům zákazníků stačí informace z katalogů.