Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ruský UAZ bude prodávat auta za biocoiny kryté zeleninou

  14:00aktualizováno  14:00
Nový model terénního vozu z ruské automobilky UAZ bude možné koupit za virtuální měnu biocoin, „krytou bioovocem a biozeleninou“, vypěstovanými v ruském zemědělství. Nový pickup UAZ Profi je totiž určen především farmářům a rolníkům. O prodeji vozu i za virtuální měnu informoval sám výrobce.

UAZ Profi | foto: UAZ

„UAZ je první ruský výrobce, který nabízí nový vůz za virtuální měnu,“ prohlásil ředitel automobilky Vadim Švecov a dodal, že za vůz by mělo být možné zaplatit biocoiny od podzimu.

Biocoiny vymyslel Boris Akimov, zakladatel obchodního řetězce LavkaLavka. Z hlediska ruských zákonů jde vlastně o zákaznickou kartu, která připisuje biocoiny jako věrnostní body.

Farmář za své zboží dostane od řetězce biocoiny, za které si pořídí auto, které odveze i půldruhé tuny nákladu. Stejný vůz si ovšem za biocoiny budou moci podle Akimova pořídit i zákazníci, a to nejen obchodů LavkaLavka, protože virtuální měnu podle něj už používají desítky podniků a dále se šíří. Brzy prý má i vstoupit na burzu. Naplno se mají platby v biocoinech rozběhnout od listopadu.

Ruský UAZ je spolehlivé a léty prověřené vozidlo. V Mongolsku je obzvlášť...
UAZ 469
UAZ Patriot

„Vozy UAZ jsou nejlepší kamarádi ruského zemědělství, zejména nevelkých farem,“ tvrdí Akimov podle automobilky. Aniž by opominul dodat, že současný UAZ je i auto do města, zvláště pokud má obyvatel města i chalupu na vsi či chatu.

V někdejším komunistickém Československu používali terénní vozy UAZ především vojáci. Současná armáda tehdejší sovětská vozidla nahrazuje vozy vyráběnými především v západní Evropě.

Fotogalerie

Světový trh virtuálních měn dosahuje podle odhadů ekvivalentu 160 miliard dolarů. Značný díl připadá na bitcoin, který vznikl v roce 2009 jako alternativa oficiálních měn a během let se prosadil jako přední kybernetická měna světa.

Vytváří ji síť počítačů se specializovaným softwarem naprogramovaným tak, aby uvolňoval nové virtuální mince stabilním a postupně se zpomalujícím tempem. Je navržen tak, aby ho nikdo nemohl jakkoli ovlivňovat, tedy ani vlády nebo centrální banky.

Autoři: ,


Nejčtenější

Ministerstvo chce otestovat odbočování na červenou a na dálnici 140 km/h

Odbočení na červenou umožňuje řidičům v Německu plechová tabulka se zelenou...

Kdo se podíval do Ameriky, vzpomíná na to jako na skvělou věc: odbočit doprava se může na křižovatce, i když svítí...

VIDEO: Podívejte se na běžné ráno před školou, je to džungle

Ilustrační snímek

Každoročně přibývá rodičů, kteří své děti vozí do školy autem. A ve velkých městech či u velkých škol se širokou...



Na počkání za litr. Test MF DNES potvrdil, že stočit tachometr není problém

Ilustrační foto

Až čtyřicet procent tachometrů ojetých vozů v Česku je stočených. Reportéři MF DNES si ověřili, jak je to snadné. Za...

Autofotka týdne: Kalendář na třináct měsíců ozdobí dílnu

Kalendář Liqui Moly na rok 2019

Krásky z plakátů byly neodmyslitelnou ozdobou dílen a plechových šatnových skříněk. Dnes jich je o poznání méně. Nový...

Dieselgate odstartoval hloupý nápad namluvit Americe, že nafta je eko

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen

Německý koncern Volkswagen chtěl znovu dobýt Ameriku, hlavní zbraní mu měly být diesely, u kterých vyzdvihoval jejich...

Další z rubriky

Evropa hlasuje o emisních limitech. Podle výrobců jsou mimo realitu

Měření emisí v laboratoři

Evropský parlament schválil cíle pro snižování emisí pro osobní automobily a lehká užitková vozidla. Výbor pro životní...

Němci měli velké oči. Milion elektromobilů u nich v roce 2020 jezdit nebude

Mercedes-Benz EQC

Milion elektromobilů na německých silnicích do roku 2020 pravděpodobně jezdit nebude. Poradci berlínské vlády nově...

Elektrifikace je dražší, než se myslelo. Šéf VW na ni musí vydělat

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Když Herbert Diess prezentoval v předvečer autosalonu v Šanghaji na jaře 2017 koncept elektrického vozu, zářily mu oči....

Najdete na iDNES.cz