Toyota Hybrid X | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

UFO na japonský způsob dvakrát jinak

  • 3
Dva koncepty s podobně mizivou vyhlídkou na sériovou výrobu se postavily na autosalonovém parketu kousek od sebe. Toyota Hybrid X a Honda Small Hybrid Sports Concept už svými jmény napovídají, co se jim děje pod kapotami.

Toyota HYbrid X
Jak budou vypadat toyoty budoucnosti je vidět na konceptu Hybrid X. Jak se na moderní auto největší japonské automobilky sluší a název napovídá, pohání ho hybridní motor.

Čtyřdveřové a čtyřmístné auto kombinuje techniku proslavenou priusem: klasickému spalovacímu motoru pomáhá elektromotor. Hybrid X je 4,5 metru dlouhý, 185 centimetrů široký a na výšku má 1,44 metru, rozvor je pak 2,8 metru. Kola rozměru 225/40 mají dvacet palců v průměru.

Nebesky modrý koncept má ukázat především um designérů a ergonomů, technika je "klasická"...alespoň pro toyotu. Automatické parkování není novinkou ani pro prius. Pouze elektronickou vazbu mezi řízením a koly prozatím nepouští do sériové výroby legislativa.

Hybrid vznikl v evropském designcentru Toyoty. Jednoprostorová karoserie lehce připomíná sériový prius. Za pozornost stojí dveře otevírané proti sobě, nastupujícím při tom nepřekáží středový (B) sloupek. Na zajímavé místo se usadila přední světla: jsou umístěná v přístrojové desce (hned vedle integrovaného rozptylovače parfému) - designéři se totiž rozhodli přehodnotit, co pro auto znamená "uvnitř" a "venku".

Toyota Hybrid XToyota Hybrid XToyota Hybrid X



Toyota Hybrid XToyota Hybrid XToyota Hybrid X



Toyota Hybrid XToyota Hybrid XToyota Hybrid X



Toyota Hybrid XToyota Hybrid XToyota Hybrid X




Honda Small Hybrid Sports Concept

Honda Small Hybrid Sports

Hybrid Hondy dostává renomé automobilky, která je v podezření, že design svých modelů konzultuje s mimozemskými civilizacemi. Nadpozemský vzhled ženevského konceptu doplňuje nezapamatovatelné jméno: Small Hybrid Sports Concept. Hondisté v něm budou hledat novou generaci legendární Hondy CRX. Pravděpodobnější je, že si konstruktéři chtěli hlavně hrát.

Spalovacímu 4válcovému motoru pohánějícímu přední kola pomáhá elektromotor. Auto má kombinovat šetrný přístup k životnímu prostředí a požitek z jízdy

Nizounké dvoudveřové kupé má střechu z jediného kusu skla. Chlubí se výbornou aerodynamikou, venku neruší ani zrcátka, nahradily je digitální kamery,

Speciálně vyvinuté pneumatiky s průměrem 20 palců a rozměry 165/60 jsou navrženy tak, aby se co nejméně bránily odvalování (minimalizacxe valivého odporu).

Malé rozměry mají zabezpečit hbitost, dlouhý rozvor (2350 mm) a sportovně naladěný podvozek zase dobré jízdní vlastnosti. Rudý koncept je čtyři metry dlouhý, 127 cm vysoký a 1760 milimetrů široký.

...a nebojte, u Hondy návštěva z vesmíru nebyla. Small Hybrid Sports Concept má na svědomí vývojové centrum v německém Offenbachu.

Honda Small Hybrid SportsHonda Small Hybrid SportsHonda Small Hybrid Sports



Honda Small Hybrid SportsHonda Small Hybrid SportsHonda Small Hybrid Sports 


Honda Small Hybrid SportHonda Small Hybrid SportsHonda Small Hybrid Sports