Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ufo přiletělo z Japonska: Honda Civic koncept

  13:58aktualizováno  13:58
Při navrhování osmé generace civicu se japonští designéři pořádně odvázali. Honda přivezla do Ženevy studii, která má naznačit, jak bude možná vypadat civic blízké budoucnosti.
Honda Civic

Honda Civic | foto: iDNES.cz

Stávající generace nemá se svou stavbou karoserie daleko k MPVčku, předzvěst nové má i přes pětidvéřovou karoserii výrazný kupé-vzhled.

Kliky druhého páru dveří, podle poslední módy schované do rámu oken, vcelku vysoká stavba karoserie a velký úhel, pod kterým klesá okno pátých dveří, to je moderna jak se sluší a patří.

Velká sedmipaprsková kola zářící do dáli a obouvající slupičky nízkoprofilových pneumatik.

Mohutné jednoduché proporce a jednoduché a dynamické linie se nesou v duchu posledních hond. Co ale téměř stoprocentně projde umírňující kúrou, jsou tvary předních a zadních světel. Jsou na auto, které si dělá ambice na masový objem prodeje, přeci jen příliš avantgardní.

Auto působí jak vytesáno z kamene, nic nepřečnívá, nic nevyčuhuje. Nezbytné funkční prvky jsou zakomponovány tak, aby co nejméně překážely, případně rozbijí příliš velké plochy. Za pozornost stojí tvarování klik předních dveří nebo zrcátek.

Zajímavé je zpracování zádě s výraznou hranou dělící plochu zadního okna.

Na nový civic si budeme muset počkat do příštího roku. Třeba se už v roce 2006 budeme autům z dalekých galaxií divit méně.

Z Britské fabriky, kde se civicy pro Evropu vyrábějí, budou vyjíždět s oblíbenými vysokotočivými benzinovými motory. Těšit se můžeme i na jeden z nejpovedenějších dieselů současnosti CDTi 2,2 litru.

Civic je model, který psal historii hondy. Za 33 let života znamenal pro Hondu 30% celkových prodejů japonské automobilky. Po světě se jich prohání něco kolem 16 milionů.

Autoři: ,




Nejčtenější

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Další z rubriky

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.