Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ujede veyronu: nepolapitelný Hennessey Viper jede 410 km/h

aktualizováno 
Rekordy jsou tu od toho, aby se pokořovaly. Na všechna nej Bugatti Veyron si brousí válce, ventily a převody hodně aut. Svět už zná auto, které ujede, celým jménem mu říkají Hennessey Venom 1000 Dodge Viper.

Hennessey Venom 1000 Dodge Viper | foto: Hennessey

Srovnání veyronu a od zrcátek po čepičky ventilků upraveného viperu uspořádal americký magazín Road & Track

Dvakrát přeplňovaný desetiválec porazil 16válec. V konečném účtování mu při sprintu z nuly na dvě stě mil v hodině (320 km/h) nadělil čtyři sekundy.

Henessey Viper nemá kulaté číslo ve jméně náhodou, právě tolik koní se skrývá pod kapotou, veyron má o jednu koňskou sílu navíc a stejně to bylo málo. Vítězovi stačilo na dosažení rychlosti, kterou normální smrtelník nikdy neokusí, 20,3 sekundy, druhé místo si veyron odváží za 24,2 sekundy.

Road & Track také měřil, na jakou rychlost se za jednu míli auta rozjedou, u veyronu to bylo 204,4 mil/h (329 km/h), viper se rozjel na 220,9 mil v hodině (355 km/h).

Podívejte se, jak takový rozjezd z nuly na 355 kilometrů v hodině vypadá z kabiny řidiče:

Hennessey Venom 1000 Dodge Viper Bugatti Veyron
motor desetiválec 8,4 litru osazený dvěma turbodmychadly 16válec, 7999 cm, čtyři turbodmychadla
max. výkon (kW/k) 735/1000 736/1001
max. kroutící moment (Nm) 1356 1250
maximální rychlost km/h 410 (255 mil/h) 407
zrychlení 0-100 km/h: 2,9 s
0-160 km/h: 5,8 s
0-240 km/h: 10,9 s
0-320 km/h: 19,6 s
z 0 na 100 km/h: 2,5 s
z 0 na 200 km/h: 7,3 s
z 0 na 300 km/h: 16,7 s
plánovaná produkce (kusů) 24 300
cena (Kč) 4,7 milionu (225 000 dolarů) 37 milionů

Hennessey Venom 1000 Dodge Viper

Autor:


Témata: Bugatti, Dodge


Nejčtenější

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Další z rubriky

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.