Auta se kradou míň, lumpové berou starší vozy na díly

  12:28aktualizováno  12:28
Pojišťovny loni zaznamenaly pokles počtu krádeží automobilů až o několik desítek procent. Nejvíc se kradou stále v Praze a velkých městech. Nejčastěji se zloději soustředí na starší vozidla kvůli rozprodání na náhradní díly, vyplývá z ankety mezi největšími pojišťovnami.
Velmi rozšířené jsou dnes krádeže starších aut, které se pak rozebírají na náhradní díly.

Velmi rozšířené jsou dnes krádeže starších aut, které se pak rozebírají na náhradní díly. | foto: Jablotron

Zatímco v roce 2014 nahlásilo pojišťovně Allianz krádež vozu přes 600 klientů, loni nepříjemné překvapení čekalo na 396 lidí. Krádeže vozidel klientů Allianz tak meziročně klesly více než o třetinu, uvedla analytička této pojišťovny Zuzana Daněčková. Generali loni nahlásili klienti 350 odcizených vozidel, meziročně jde o pokles o pětinu.

Může se hodit

Hledáte nový nebo ojetý vůz? Vybírejte v pohodlí domova z bohaté nabídky osobních aut k prodeji na Automodul.cz.

„České pojišťovně předloni klienti nahlásili 745 ukradených vozů, loni zhruba 650 odcizených aut,“ řekla mluvčí ČP Ivana Buriánková. V minulosti se zloději zaměřovali spíše na novější vozy, v posledních letech se však zájem zlodějů začíná obracet na starší vozy, a to zejména kvůli náhradním dílům. Vedle značek, jež jsou ve vozovém parku zastoupeny nejhojněji, se zloději zajímali i o exotičtější auta jako Porsche, Jeep či Land Rover. Likvidátoři ČP evidují i krádež dvouletého luxusního Maserati.

Největší zájem je stále o škodovky

U České podnikatelské pojišťovny mezi odcizenými vozidly figurují na prvním místě auta značky Škoda, které tvoří téměř polovinu případů. Na druhém místě jsou vozidla značky Volkswagen a na třetím Ford. „V roce 2015 dosáhlo průměrné pojistné plnění za jedno odcizené vozidlo částky 150 000 korun,“ uvedla mluvčí pojišťovny Renata Svobodová.

Mezi dlouhodobě nejrizikovější oblasti pro krádeže aut patří velká města a jejich okolí a ani loňský rok nebyl výjimkou. Nejvíce klientů Allianz nahlásilo odcizení vozu v Praze a Středočeském kraji, v obou regionech byl však také zaznamenán významný meziroční pokles těchto případů, upozornila Daněčková. V hlavním městě se loni auta a motorky kradly dokonce o 40 procent méně než předchozí rok. Naopak nejvyšší nárůst (o 41 procent) zaznamenal Liberecký kraj.

Pokud dojde ke krádeži auta, jeho majitel je ihned povinen nahlásit tuto událost policii. Také svého pojistitele by měl informovat hned, jakmile to bude možné.

Autoři: ,

Nejčtenější

Kopecký: Čeští řidiči jsou šílení. A začíná to v autoškolách

Automobilový závodník Jan Kopecký na tiskové konferenci továrního týmu Škoda...

Tovární jezdec Škody Motorsport Jan Kopecký je nejlepší český automobilový jezdec současnosti. Míní, že čeští řidiči...

Evropa si schválila elektrická nákladní auta, výrobci jsou zděšeni

Prototyp elektrického tahače Tesla Semi

Evropský parlament schválil výrazné snížení emisních limitů pro nákladní vozidla. Postup je podobně agresivní jako v...

Test kamer do auta: opravdu dobrá není žádná

Test kamer do auta

Německý automotoklub ADAC a časopis pro počítačovou techniku c’t testovaly devět palubních kamer. Výsledek: sedm z...

Německé továrny VW přejdou na elektro, Passat vyrobí Škoda v Kvasinách

Volkswagen I.D. Vision

Po roce 2020 se budou v německých továrnách Volkswagenu vyrábět statisíce elektroaut. První bude model ze Cvikova. Z...

Ford hledá partnery pro cestu z mizérie. Jedná s Volkswagenem

Dav návštěvníků a novinářů na autosalonu Auto China v Pekingu během show...

Americký Ford a německý koncern VW s tím mají zkušenosti. Sdílení techniky, platformy a motorů si vyzkoušely desítky...

Další z rubriky

Průkopník automobilismu Václav Klement se narodil před 150 lety

Václav Klement své výrobky osobně propagoval.

Konec 19. století byl zlatou érou rozvoje průmyslu, v té době byly položeny základy řady dodnes prosperujících podniků....

Do Bruselu nemohou staré diesely. Cizinci musejí své vozy registrovat

Den bez aut v centru Bruselu (16. září 2018)

V Bruselu mají od letoška nízkoemisní zónu. Vjezd do ní je zakázán dieselům s motory tříd EURO 0 a 1. Od 1. října platí...

Jméno po velbloudovi, technika po kachně. Citroën Méhari slaví 50 let

Citroën Méhari Plage

Dvacítka hostesek převlečená za selky, hasiče, turistky či do plážových úborů pobíhala kolem něčeho, co na první pohled...

Najdete na iDNES.cz