Diskuze

Autem na Ukrajinu: Levná nafta, zničené silnice a divoká doprava

Necelých tisíc kilometrů na východ od Prahy leží panenská příroda a zdevastované silnice. Ukrajina však láká cestovatele i na levné pohonné hmoty, krásné ženy a Černé moře. Než se vydáte na cestu, přečtěte si naše praktické rady a tipy pro motoristy.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

byl jsem nedávno v Ivano Frankivsk.cesta tam přes Bla bla car s ukrajincem.To nebyla jízda,to byl Zážitek a nazpět autobusem,provozovaný ukrajinci.Tam i zpět,tohle normálně nezažiješ,cesta plná překvapení i úžasných zážitků.A Frankivsk?Nádherné město,chystám se tam znovuR^

0 0
možnosti

Tomu se říká odvaha. jet offroad autem přes Lvov do Odesy po asfaltkách. Sem tam sice mizerných, ale sjízdných i s mnohem obyčejnějším autem.

Rada o on-line mapách je nesmysl, pokud se plánujete pohybovat v oblastech Ukrajiny které jsou mnohem blíž a mnohem zajímavějších, a to na Podkarpatské Rusi. Byla to součást Československa, kterou si vzal v roce 1945 za odměnu Stalin. Tam jsou silnice horší, ale s tím co pánové měli by nemuseli moc koukat na díry, pro Pajero jsou akurát.

O závadnosti masa prodávaného na trhu svědčí zjevně fakt, že ve Lvově už nikdo nežije a všichni jsou po smrti...

Zajímalo by mne, zda pánové vezli zařízení pro rozbor nafty, nebo ji stanovovali čichem a chutí. Moje zkušenost s naftou na Ukrajině je, že pokud nemáte s danou pumpou zkušenost, je výsledkem velká loterie.

Mezinárodní řidičák po mně nikdy nikdo nechtěl, úplatek na druhou stranu ano. Na hranicích si celník vzal mou sadu šroubováků, zeptal se, zda to může být "Prezent", a kontrola tím rychle skončila. Slušnější si řeknou o 200 hřiven a je klid.

Z fotek bych tipoval, že autoři dojeli do Odesy, tam předali auto jiné partě novinářů a doletěli do Prahy. A na základě jedné cesty Lvov - Odesa tu vyšvihli článek, který se tváří, že tam jezdí pravidelně už alespoň 20 let a znají Ukrajinu křížem krážem.

2 0
možnosti

Jezdím pravidelně ,tak jednou za dva měsíce,mám na zakarpatsku půlku rodiny,a tak mohu doporučit hraniční přechod Tiszabécs/Výlok.Po patnácti letech kdy jsem zkoušel Užhorod,Solotvino/Rumunsko,Polsko,je toto asi nejlepší.Na Chodově na D1,potom přes Blavu,Budapešt a dálnice končí v Matészalce 35 km před UA hranicí.A jak píše pani Zatloukalová,ted udělali kolem Chustu novou silnici,takže celkem o.k.Nafta je opravdu lepší,neobsahuje biosložku,a ty výměny peněz,to už tak pět,šest let neřeším,protože bankomaty jsou na každé větší vesnici,a je to nejlepší kurz.A když už budete na zakarpatsku,tak nezapomente na Rachov a náš bar Kashtan.....

2 0
možnosti

D15a95v38i67d 98C78e39c75h

3. 8. 2018 21:48

Bily RR se znackou 5555, hmmmmm kdo to asi tak bude...?

0 0
možnosti

Vloni jsem procestoval autem Bulharsko a Rumunsko (asi 3000 km) a po přečtení článku jsem měl pocit, že autor popisuje tyto 2 země. Naprosto stejné zkušenosti.

0 0
možnosti
Foto

Důsledky války zde nepociťuji, pociťuji migraci z těchto destinací, celková migrace je ale obrovská. Nepovažuji ale, že by zdejší lokalita byla nebezpečná. Jinak je to samozřejmě v oblastech občanskou válkou dotčených.Na UK jezdíme přes Maďarské hraniční přechody, za poslední rok po mě nikdo nechtěl žádné úplatky, platbu v hotovosti, nebo jiný věcný dar na příspěvek na žití. Co se krajiny týče, ano považuji ji za panenskou i s tím množstvím odpadků - bohužel v mnoha částech nefunguje svoz odpadu a tak lidi nemají jinou možnost - popeláři nejsou, velké svozy také ne, výkup lahví není ani ve velkém městě.....pokud nechtějí mít odpad na dvoře zavezou ho za roh. Potom jsou samozřejmě lidé, kteří se nají, udělají šašlík všude bordel a odejdou - to už je kapitola jiná, pohroma jsou i svačiny sběračů borůvek, nebo hřibů...tahat se to nikam nikomu nechce :(Každý na to kouká jinak, článek není špatný, je dobrý, ale některé věci jsou příliš baleny do jednoho šuplíku.

1 0
možnosti
Foto

Žiji na Ukrajině v Zakarpatské oblasti na trvalo. Můj pohled je asi jiný od očí jenorázového turisty, nebo i více rázového, protože běžně jezdím autem a běžně jezdím na kole. Silnice hlavní tahy jsou hodně zvlněné, vyloženě krátery tam nejsou, ale kamionovka to ničí, bohužel někdy nemají zmáklou ani přípravu pod asfalt takže byť dají balenou, je za pár měsíců rozježděná. Tady kruhem hlavní tah na Mukačevo ok, Chop - Kyjev super silnice, kolem Chustu opraveno teď nově - naposledy celý převál. Jakmile sjedete mění se kvalita různě, někde jsou plitvy přes sebe, jinde díry, někde je jen šotolina, lidé sami házejí zbytky cihel do děr aby auta tolik nemlátila a tolik se neničila. Po silnici mimo město nikdy nejezdím za velkého deště a v noci, přišla jsem už od dvě kola. Auto jinak drží, jenom mi vypadávají žárovky jak se klepe. Doprava někdy nebezpečná je. Nejhorší jsou zbohatlíci s navoněnýma mašinama a holky, kterým manžel něco takového koupil. Absolutně bezohlední na všechno a na všechny, hodně často dělá problém přednost z prava. Dál jsou dost bezohlední ti co jim mašina už říká sbohem, vy jedete 100 km/h a vás mime v klidu žigulík s dírama, nebezpečné jsou ještě staré naklaďáky, které jsou v dosti špatném stavu, ale že by z nich něco padalo, to úplně ne. Parkování - ano, i tady se parkuje kde si odložíte, tam to je, ale někde se už objevili lidi, kterým toto vadí a pokud si auto odložíte třeba v parku nebo na přechodu pro chodce, tak se velmi lehce může stát, že vám kdosi píchne gumu, nebo přidá nějakou malůvku na auto. Lidi UŽ konečně pochopili, že se dá pustit i chodec, bohužel cyklista je na ulici úplně nahý, jezdíme raději po chodníku, protože doprava s cyklisty je ještě nad chápání mnoha účastníků silničního provozu. Nafta už šla nahoru, je sice pořád levnější, ale loni to bylo super, dnes už příjemné, ale u hranic třeba s Maďarskem cena srovnatelná a vypálená do výšin. Tři druhy nafty považuji za tahák, i na levnou naftu auto jezdí a nic neodchází.

6 0
možnosti

Před měsícem jsem byl v Pypets, Siněvr, Koločava, cesty jsou trochu horší, policajty jsme zahlídli snad jednou, jinak nádhera, lidi v pohodě, přírpda super. Jediný opruz, bratia na hranici, ale i tak jsem provezl kilo zakázáného sýra, snad se Evrosajuz nezhroutí ;-D. Příští rok snad "československé mrtvé moře" v Solotvynu.

0 0
možnosti

Ze Solotvyna jsem se právě vrátil. Doporučuji trochu mimo sezónu, je to tam šílená diskotéka. A určitě nejezděte až k areálu vlastním autem, cesty jsou hliněné a plné děr. Hlavní od Chustu je naopak celkem dobrá. Co je dobré, dopoledne máte jezírka pro sebe, ostatní vyspavaji opici

2 0
možnosti

Poslední poznámka: Když se postavíte na nějakou velmi rušnou ukrajinskou ulici a nadechnete se....tak pochopíte, že ty emisní regule v Evropě možná k něčemu dobré jsou ;-D

7 1
možnosti

Autor článku zbytečně straší. Ukrajina je v pohodě, rozhodně se nejedná o výlet pro dobrodruhy, jak se nám autor snaží naznačit.

Navštívil jsem loni Zakarpatskou a Lvovskou oblast (vlastním autem). Rozbité silnice jsou jen v Zakarpatské oblasti. Ve Lvovské oblasti jsou hlavní silnice lepší než u nás a vedlejší srovnatelné. Auta tam jezdí od moderních, dobře udržovaných, až po stará, omlácená auta. Místní jezdí tak, aby někam dojeli a nedělají Vám naschvály.

Policajti mě nezastavili ani jednou, úplatky jsem nedával. Co se týká parkování, nechával jsem auto tam co místní a neměl jsem žádný problém.

Jídlo je doopravdy levné, a to i v restauracích.

Za mne doporučuji Ukrajinu navštívit.

6 2
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Diář petrolheada: Do Mostu za klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...

2. týden: Vyhrajte dobroty pro batolata v hodnotě 3 466 Kč
2. týden: Vyhrajte dobroty pro batolata v hodnotě 3 466 Kč

Zúčastněte se volby jména roku 2024 a správně odpovězte na soutěžní otázku.