Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Unikát pro pět vyvolených za 33 milionů: Pagani Zonda Cinque Roadster

aktualizováno 
Výrobce exkluzivních supersportovních automobilů Pagani sice připravuje zcela nový model, ale ještě předtím stihl připravit otevřenou verzi svého unikátního modelu Zonda Cinque. Ten bude, jak sám název naznačuje, vyroben pouze v pěti kusech.

Pagani Zonda Cinque Roadster | foto: Pagani

Otevřená verze roadster vychází ze stejnojmenného kupé. Zajímavostí je shodná hmotnost 1 210 kg u kupé i roadsteru, a to i přesto, že otevřené pagani dostane upravený podvozek. Úprava má u otevřeného supersportu zajistit patřičnou tuhost. Odnímatelnou střechu je možné uschovat pod přední kapotu. Rozložení hmotnosti vpředu-vzadu je 47 % ku 53 %.

Podvozek i karosérie je vyrobena z titanu a karbonu, výfukové potrubí je opět titanové s keramickým potahem a tlumiče jsou vyrobeny z hořčíku a znovu titanu. Kola APP ze slitiny hliníku a hořčíku a mají rozměry vepředu 9x19 a vzadu 12,5x20, obouvají pneumatiky Pirelli PZero.

Pagani Zonda Cinque Roadster

Keramicko-karbonové brzdy Brembo s šesti pístky vpředu a čtyřmi vzadu mají rozměry 380 x 34 mm. Výkonná brzdová soustava dokáže italský supersport zastavit ze stovky za 2,1 sekundy a ze 200 km/h za 4,3 sekundy. Otevřené Pagani Cinque používá robotizovanou šestistupňovou sekvenční převodovku.

O pohon exkluzivního roadsteru se stará dvanáctiválec od AMG, který produkuje 678 koní a točivý moment dosahuje maxima 780 Nm. Díky nízké hmotnosti vystřelí Pagani Zonda Cinque Roadster z nuly na stovku za pouhé 3,4 sekundy. Na dosažení 200 km/h potřebuje nové Pagani 9,6 sekundy. Maximální rychlost překročí 320 km/h.

Užívat si jízdu v otevřeném Pagani Zonda Cinque Roadster nebude pro každého. Vyrobeno totiž bude pouze pět kusů, což z italské rakety dělá velmi exkluzivní zboží. I kdyby na vás zbyl jeden kus z exkluzivní edice, připravte si pořádný ranec peněz. Pagani si za novinku účtuje 1,3 milionu eur bez daně. Tedy v přepočtu nejméně 33,8 milionu korun.

Autoři:


Témata: peníze, AMG, Pagani, Raketa


Nejčtenější

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Další z rubriky

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Dopravní nehoda mezi obcemi Nelahozeves a Velvary (3. října 2017).
Bílé čáry na silnici mají řidičům napovídat, změnit je není jednoduché

Tragická nehoda u Nelahozevsi, při které řidič předjíždějící v zatáčce na plné čáře zabil sebe a matku dvou dětí, rozpoutala diskuzi ohledně vodorovného...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.