Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Unikátní Bugatti 57S Atalante nalezeno v zapomenuté britské garáži

aktualizováno 
Velké překvapení zažili dědicové jistého anglického lékaře, když při vyklízení pozůstalosti otevřeli garáž u jeho domu. Pod vrstvou prachu zde totiž nalezli unikátní automobil Bugatti, jehož hodnota se odhaduje na tři miliony liber (asi 83 milionů Kč).

Bugatti Type 57S Atalante | foto: AP Photo/BonhamsČTK

Dvoumístné kupé Bugatti 57S Atalante bylo vyrobeno v roce 1937 (dokončeno 5. května) v počtu pouhých sedmnácti kusů. Jeho prvním vlastníkem byl britský závodní jezdec a později první prezident britského závodního klubu (BRDC) Earl Howe, který auto převzal 9. června a poté ho vlastnil přes osm let.

Auto vylepšil o jiné tlumiče a zpětná zrcátka. Přidal také nosič zavazadel. Howe používal svou bugatku k cestám na závody.

Přes dva další majitele (J. P. Tingay a M. H. Ferguson) se unikátní vůz dostal do vlastnictví Harolda Carra, který zemřel v roce 2007. Chirurg z Newcastlu bugatku koupil v roce 1955 ta 895 liber. Kromě bugatky Carrův synovec v garáži nalezl též historický Aston Martin a legendární Jaguar typu E.

"Nemohli jsme tomu prostě uvěřit," prohlásil šťastný nálezce, podle něhož budou peníze z prodeje dvousedadlového veterána spravedlivě rozděleny mezi ostatní členy rodiny.

Automobil Bugatti, jenž dosahoval na svou dobu neuvěřitelné rychlosti přes 200 kilometrů v hodině, je zachován ve velmi dobrém stavu. Není divu, protože po silnicích ujel podle údajů tachometru jen 42 000 kilometrů.

Doktor Carr totiž automobil přestal používat v roce 1960 a od té doby stál vůz 47 let v garáži. Sedmého února má bugatka s číslem šasi 57502 jít do dražby na aukci v Paříži v aukční síni Bonhams.

Autoři: ,




Nejčtenější

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Další z rubriky

Škoda Favorit
Otec navrhoval favorita, syn teď vymýšlí, jak se vypořádat s ekonormami

Petr Hrdlička přivedl coby šéfkonstruktér k životu Škodu Favorit v rekordním čase. Překonávat musel především nástrahy tehdejšího plánovaného hospodářství....  celý článek

Výstavní premiéra Škody Favorit na veletrhu v Brně 16. září 1987
Na den přesně před 30 lety měla v Brně světovou premiéru Škoda Favorit

Přesně před třiceti lety, 16. září 1987 se Čechoslováci dočkali, na 29. Mezinárodním strojírenském veletrhu v Brně se představil Favorit. Úplně nová škodovka,...  celý článek

V zajetí Maserati
OBRAZEM: Jak se staví výstava automobilových perel. Jde o centimetry

V zajetí Maserati v obchodním centru Arkády Pankrác. Fotograf iDNES.cz byl u instalace výstavy. Při manipulaci rozhodovaly centimetry. K vidění je i jediné...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.