Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Unikátní Giugiarův koncept Aztec je na prodej

aktualizováno 
Sháníte něco neobvyklého, rychlého a unikátního, něco v čem souseda jistojistě nepotkáte? Kupte si koncept. Dvoumístný speciál jménem Aztec od věhlasného Giugiara je na prodej.

Italdesign Aztec | foto: Italdesign

Koncepty většinou známe jako roztodivné kreace, při jejichž tvorbě si mohou designéři dovolit fantazírovat. Vizionář jménem Giugiaro takto přivezl v roce 1988 na autosalon do Turína koncept Aztec.

Koncepty mají pod kapotou občas i motory a jsou schopny jezdit, mnohdy jim ale k pohybu musí dopomoci síla lidských svalů. Některé nemají motor, jiné dokonce vůbec žádné vnitřnosti.

Čtyři metry dvacet dlouhý aztec dostal přeplňovaný pětiválec z Audi, auto s ním umělo uhánět dvěstěčtyřicítkou.

Italdesign AztecItaldesign AztecItaldesign Aztec




Otevřený vůz, který střechu považuje za zbytečnost, měl pro řidiče a jednoho pasažéra připraveny dva oddělené kokpity. Každý zvlášť zapuštěný do hladkého a dynamického těla auta a každý s vlastním oblým čelním sklem. Posádka spolu mohla komunikovat jen pomocí vysílačky (interkomu) - jako na motorkách nebo v rallyeových speciálech.

Projekt Giugiarova studia Italdesign se před několika lety tak zalíbil japonské firmě Compakt, že si usmyslela vytvořit pár funkčních exemplářů pro japonské boháče.

Rám a karoserie byly vytvořeny z oceli, hliníku a uhlíkových vláken v Itálii. Poté je poslali do německé tuningové firmy MTM, kde měli za záda posádky nainstalovat napříč dvousetpadesátikoňový pětiválec z Audi. Třešničkou na dortu byl pohon všech kol z mytické Lancie Delta Integrale.

Podle různých zdrojů vzniklo 50, 25, a nebo pouze 16 exemplářů Aztecu. Jeden z nich právě teď prodávají jako lehce ojetý u MTM. Auto, které řídil Jena Alesi jako pace-car při závodě F1 v Monaku, má najeto 3 250 kilometrů a stojí 75 tisíc euro. Nový stál ve své době milion marek. U MTM však dodávají, že auto prodají nejvyšší nabídce.

Italdesign Aztec v číslech
karoserie 2 místná
délka x šířka x výška (mm) 4250 x 1970 x 1150
rozvor x rozchod vpředu x rozchod vzadu (mm) 2600 x 1670 x 166,
přední/ zadní převis (mm) 1010/660
motor 5válec Audi umístěný napříč uprostřed
objem 2226 ccm
výkon kW/k 150 - 184/200 - 250
pneumatiky 22/55 R16
maximální rychlost km/h 240

Autor:




Nejčtenější

Tatrabus
Tatrabus: z rallyového speciálu je terénní autobus a hvězda Islandu

Tohle auto je v současnosti asi nejdivočejší verze nákladního vozu Tatra, na jakou lze v Evropě narazit. Je to něco mezi ultimátním off-roadem, obytným autem a...  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Volkswagen Atlas
VW Atlas je velké SUV pro celý svět, ale v Evropě se nemůže prodávat

Volkswagen na autosalonu ve Frankfurtu v rámci novinářského večera předvedl své největší SUV Atlas. Před běžnými zákazníky jej ovšem skryl, protože v EU ho...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Chýnovský kopec
Kotrmelce v bahně a pády z kopce, to byl extrémní závod v Chýnově

Motocykly a jezdci létají nekontrolovaně vzduchem a nebývá nouze o dramatické situace. Takový byl závod do strmého vrchu v jihočeském Chýnově. Letos se konal...  celý článek

Další z rubriky

Výstavní premiéra Škody Favorit na veletrhu v Brně 16. září 1987
Na den přesně před 30 lety měla v Brně světovou premiéru Škoda Favorit

Přesně před třiceti lety, 16. září 1987 se Čechoslováci dočkali, na 29. Mezinárodním strojírenském veletrhu v Brně se představil Favorit. Úplně nová škodovka,...  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Škoda Favorit
Otec navrhoval favorita, syn teď vymýšlí, jak se vypořádat s ekonormami

Petr Hrdlička přivedl coby šéfkonstruktér k životu Škodu Favorit v rekordním čase. Překonávat musel především nástrahy tehdejšího plánovaného hospodářství....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.