Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Unikátní Gumpert Apollo je v Česku, jede 360 km/h

  16:15aktualizováno  16:15
Po světě jich jezdí přibližně patnáct a ode dneška jsou k mání i v Česku. Právě dnes se v Praze představil supersportovní vůz Gumpert Apollo, který jezdí rychlostí až 360 kilometrů v hodině. Původně měl soutěžit pouze na okruhu, možná už brzy ho ale budeme potkávat na našich silnicích.

Malé dveře se vyklápí jako krovky vzhůru, velikost a tvarování bočních oken je spíše účelné než estetické a nastupování dovnitř bude přes vysoké prahy trochu komplikovanější... Gumpert Apollo je nekompromisní sportovní nářadí.

Ale pozor, když odklopíte celou zadní část karoserie, ukrývající benzinový osmiválec od Audi, najdete tam i malý zavazadlový prostor. Vak s golfovými holemi do něj nenacpete, ale taška s notebookem se tam vejde.

V holešovickém showroomu společnosti Foxcar, která mladou německou značku v Česku zastupuje, bude až do příštího týdne stát modré apollo. Pak ho nahradí červený exemplář, který je právě ve výrobě.

Apollo si před pár lety vysnil nyní už bývalý šéf sportovního oddělení Audi Roland Gumpert. Známý automobilový manažer stál v 70. letech u zrodu prvních aut s pohonem všech kol Audi Quattro. Poté šéfoval oddělení Audi Sport, které pod jeho vedením získalo v soutěžích mistrovství světa 25 prvenství v jednotlivých dílech seriálu a čtyři tituly mistra světa.

Značka je na trhu asi dva roky. Automobilku Gumpert založil v roce 2001, o rok později vznikl první prozatím zmenšený model. Na vývoji spolupracoval tým Rolanda Gumperta s univerzitami v Mnichově a Ingolstadtu. Prý se uvažuje o dalším menším a civilnějším modelu, který by doplnil extrémní model Apollo.

Dvoumístný kokpit je tvořený karbonovým monokokem. Celý rám je postavený z trubek z chrom-molybdenové oceli, díly karoserie jsou v základním provedení ze skelných vláken (připlatit lze za uhlíkovou karoserii).

Doprostřed 4,5 metru dlouhého auta se usadil vidlicový osmiválec 4,2 litru od Audi. Motoráři ho ovšem osadili dvěma turbodmychadly. "Základní provedení má 650 koní, ale dostáváme se až na 800 koní," popisuje Šilhánek.

Přední kola mají rozměr 255/35 R19, ta zadní stejného průměru, ale rozměru 355/35 si musí poradit s přenesením 850 krouticích newtonmetrů. Převodovka je sekvenční šestistupňová.

"Vůz je od letošního roku homologován do běžného provozu, není s tím vůbec žádný problém," říká Marek Šilhánek. "Má běžné bezpečnostní prvky jako každý vůz," dodává. Ale upozorňuje, že je samozřejmě koncipován především pro závodní tratě. "Servisovat ho bude přímo výrobce," dodává Šilhánek.

Ročně manufaktura - označení automobilka nemá pan továrník rád - může vyrábět 60 kusů tohoto čistokrevného sportovního okruhového nářadí. Dodací lhůta je pět měsíců. Auto vám postaví na míru, vše uzpůsobí tak, jak si naporoučíte, včetně na míru stavěné sedačky. Stačí jen mít v kapse 260 tisíc eur bez DPH, což je asi 6,5 milionu korun, s daní je to 7,7 milionu korun. Za padesát koní navíc připlatíte 34 tisíc eur, za osmisetkoňovou verzi 62 500 eur.

V seznamu příplatkové výbavy figuruje třeba launch-control (systém kontroly prokluzu hnaných kol při rozjezdu), titanové stabilizátory nebo karoserie vyrobená z karbonu (13 880 eur). Pokud zájemce zatouží po klimatizaci, připlatí si 6 850 eur. Za jeden den s instruktorem, který vás naučí vaše apollo řídit, si fabrika naúčtuje 2 690 eur. Všechny uvedené ceny jsou bez daně.

Před několika lety byl Gumpert Apollo označen jako jedno z nejvíce vzrušujících aut, na které lze přimontovat poznávací značky a prohánět se s ním v běžném provozu. Možná už brzy ho budeme potkávat na českých silnicích. Marek Šilhánek, který bude v Česku apollo prodávat, prozrazuje, že první vážný zájemce se zítra chystá na testování na mostecký okruh. Jméno ale neprozradil.

Marek Šilhánek také prozradil, že se připravuje český závodní tým, který by se účastnil okruhových závodů. V kokpitu by rád viděl českého pilota.

Gumpert Apollo v číslech
délka x šířka x výška x rozvor (mm) 4 460 x 1 998 x 1 114 x 2 700
hmotnost (kg) 1200
objem nádrže (l) 120
MOTOR V8 biturbo
objem (ccm) 4163
max. výkon (kW/k) 650 při 6 500 ot./min
max. krouticí moment (Nm) 850 při 4 000 ot./min
maximální otáčky (ot./min) 7 200
max. rychlost (km/h) 360
zrychlení 0-100 km/h (s) 3,0
zrychlení 0-200 km/h (s) 8,9
základní cena 260 000 eur bez DPH (asi 6,5 milionu korun)

Autor:






Nejčtenější

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Další z rubriky

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.