Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Italsko-americký silák vám vyrazí dech. První kilometry s CR&S

Exkluzivně aktualizováno 
Dnešní doba začala nahrávat malým motorkovým manufakturám. Ty se soustředí na stavbu prémiových a výstředních strojů, které svou cenou rozhodně nepatří k nejdostupnějším. Jednou takovou značkou je italská CR&S. Třičtvrtěmilionový model Duu jsme projeli jako první z Česka.

První Čech na motocyklu CR&S | foto: Matěj Oliva

Značka CR&S je na trhu už nějaký ten pátek a uvedla se díky stavbě jednoválcového stroje určeného pro závody Supermono. Využíval k pohonu jednoválec Rotax a nabízel celou řadu zajímavých řešení. Na tratích se velice osvědčil, ale obchodní úspěch nebyl valný.

Výrobce se ale nevzdal a přišel s novinkou, která vyrazila dech odborníkům i motocyklové veřejnosti. Spojení amerického dvoulitrového dvouválce S&S s italským designem a elegancí už samo o sobě zaručuje výjimečnost. Když ale motorku vidíte na vlastní oči, nechce se vám věřit, že něco takového není jen výplod šíleného stavitele, ale sériová produkční motorka, na které můžete jezdit každé ráno do práce.

Motocykl těsně před dokončením

Motorka je už svou konstrukcí hodně zajímavá. Rám tvoří silná trubka, která je zároveň jednou ze dvou nádrží. Druhá je pod sedlem a jsou navzájem propojené. Zadní kyvná vidlice je rovněž ocelovým svařencem a je na ní letmo uložené zadní kolo.

Fotogalerie

Celý stroj používá ve své konstrukci hodně karbonových dílů, které jsou použité na blatníky, kapoty a další části. Karbon zároveň dobře dokresluje futuristický design.

Černá bestie v akci

Jako vůbec první Čech jsem měl možnost se na CR&S Duu svézt. Vzhledem k tomu, že konstruktéři i majitelé značky jsou velkými motocyklovými nadšenci, neměli problém s tím mi motorku svěřit do italského provozu.

Barvu lze změnit dle přání zákazníka

Zvuk velkého dvouválce je naprosto impozantní, na hrubé americké převodovce řadím s kovovou ránou jedničku a téměř na volnoběh jsem uvedl černou bestii k pohybu. Zátah motoru je ohromující, díky velkému točivému momentu reaguje motorka okamžitě i na jemné pootočení plynovou rukojetí.

Motorka ale rozhodně není neobratná a řídí se podobně jako třeba Ducati Diavel, o sportovní zážitky vás rozhodně nepřipraví. Zároveň ale zůstává relativně pohodlná a snesl bych na ní i delší výlet...

Pokud se tedy chystáte pořídit si motorku, na kterou máte zhruba 30 000 eur (asi tři čtvrtě milionu korun) a nevadí vám na ni půl roku čekat, rozhodně se na CR&S Duu podívejte.

Autoři:




Nejčtenější

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Další z rubriky

KTM 1290 Super Adventure S
Rozmazluje a ponouká k lumpárnám. Crossover od KTM je univerzál

Proporce dakarského speciálu, obrovská hromada krouťáku a silou přetékající motor. Potřebuje člověk k pořádnému řádění na dvou kolech víc? Ne! Ale spousta...  celý článek

Prague Harley Days 2017
VIDEO: Harleyáři obsadili Prahu

Centrem Prahy dnes projela kolona motocyklů značky Harley-Davidson. Jejich majitelé se do metropole sjeli na akce Prague Harley Days, která se letos koná...  celý článek

Ducati Multistrada 950. Přední reflektory a plexištítek vyhrály nejednu...
Méně je někdy více, Multistrada si titul Motocykl roku 2017 zaslouží

Kolik koní je tak akorát na zábavu a cestování na motorce? Padesát? Sto? Dvě stě? Česká anketa Motocykl roku 2017 konečně přinesla odpověď. Je to přesně 113...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.