První Čech na motocyklu CR&S

První Čech na motocyklu CR&S | foto: Matěj Oliva

Italsko-americký silák vám vyrazí dech. První kilometry s CR&S

  • 21
Dnešní doba začala nahrávat malým motorkovým manufakturám. Ty se soustředí na stavbu prémiových a výstředních strojů, které svou cenou rozhodně nepatří k nejdostupnějším. Jednou takovou značkou je italská CR&S. Třičtvrtěmilionový model Duu jsme projeli jako první z Česka.

Značka CR&S je na trhu už nějaký ten pátek a uvedla se díky stavbě jednoválcového stroje určeného pro závody Supermono. Využíval k pohonu jednoválec Rotax a nabízel celou řadu zajímavých řešení. Na tratích se velice osvědčil, ale obchodní úspěch nebyl valný.

Výrobce se ale nevzdal a přišel s novinkou, která vyrazila dech odborníkům i motocyklové veřejnosti. Spojení amerického dvoulitrového dvouválce S&S s italským designem a elegancí už samo o sobě zaručuje výjimečnost. Když ale motorku vidíte na vlastní oči, nechce se vám věřit, že něco takového není jen výplod šíleného stavitele, ale sériová produkční motorka, na které můžete jezdit každé ráno do práce.

Motocykl těsně před dokončením

Motorka je už svou konstrukcí hodně zajímavá. Rám tvoří silná trubka, která je zároveň jednou ze dvou nádrží. Druhá je pod sedlem a jsou navzájem propojené. Zadní kyvná vidlice je rovněž ocelovým svařencem a je na ní letmo uložené zadní kolo.

Celý stroj používá ve své konstrukci hodně karbonových dílů, které jsou použité na blatníky, kapoty a další části. Karbon zároveň dobře dokresluje futuristický design.

Černá bestie v akci

Jako vůbec první Čech jsem měl možnost se na CR&S Duu svézt. Vzhledem k tomu, že konstruktéři i majitelé značky jsou velkými motocyklovými nadšenci, neměli problém s tím mi motorku svěřit do italského provozu.

Barvu lze změnit dle přání zákazníka

Zvuk velkého dvouválce je naprosto impozantní, na hrubé americké převodovce řadím s kovovou ránou jedničku a téměř na volnoběh jsem uvedl černou bestii k pohybu. Zátah motoru je ohromující, díky velkému točivému momentu reaguje motorka okamžitě i na jemné pootočení plynovou rukojetí.

Motorka ale rozhodně není neobratná a řídí se podobně jako třeba Ducati Diavel, o sportovní zážitky vás rozhodně nepřipraví. Zároveň ale zůstává relativně pohodlná a snesl bych na ní i delší výlet...

Pokud se tedy chystáte pořídit si motorku, na kterou máte zhruba 30 000 eur (asi tři čtvrtě milionu korun) a nevadí vám na ni půl roku čekat, rozhodně se na CR&S Duu podívejte.