Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

UniVerse: vesmírná dodávka od Daewoo

  14:18aktualizováno  14:18
Nejen novinkou střední třídy jménem Lacetti "žijí" momentálně technici automobilky Daewoo. Multifunkční vozidlo UniVerse, které se pyšní rozměry minibusu, je toho příkladem. Otcové početných rodin si při pohledu na devět míst v prosvětleném a prostorném interiéru jen povzdechnou...

Daewoo UniVerse je bohužel prozatím jen studií, kterou automobilka ukazuje svůj um na expozicích světových autosalonů. Studie zavítala na evropský kontinent poprvé právě na autosalon ve Frankfurtu.

Universe = vesmír

"Vesmírná dodávka" těží především z velkorysé délky téměř pěti metrů, nezanedbatelný není ani rozvor 2 870 mm. Největší péči v Daewoo věnovali maximálnímu využití vnitřního prostoru. Z vnějšku sice vypadá jak krabice od bot, uvnitř je však neuvěřitelně variabilní. Během chvíle je možné jej proměnit v pojízdnou kancelář, karavan nebo velkou dodávku (samozřejmě plnou multimediálních hraček), schopnou pojmout jakkoliv těžký a objemný náklad.

Daewoo UniVerse si snad ani nezaslouží pojmenování MPV, označení "menší dodávka" je rozhodně příhodnější. Tento pocit umocní i pohled pod kapotu, kde řidiče překvapí dieselový šestiválcový třílitr se systémem přímého vstřikování nafty common-rail. Za doplnění stojí hodnoty maximálního výkonu a kroutícího momentu - 140 kW/191 koní při 3 000 ot./min a 408 Nm při 2 000 ot./min.

Záměrem Daewoo však není jen prezentovat schopnosti svých motorářů, UniVerse má především ukázat, kam se budou ubírat velkoprostorové modely automobilky. Studie je dlouhá 4 673 mm, široká 1 997 mm a vysoká 1 720 mm. Pro porovnání dodejme, že UniVerse pokořuje i typického zástupce třídy Renault Espace (kromě osmi milimetrů výšky).

Pohled zvědavcům a nastupování cestujícím usnadňují obrovské posuvné dveře na obou stranách - karoserie je pětidveřová. Na "UFO" notu hrají pruhy světel lemující kola. Předek příliš extravagance nepobral, zadní část je pak absolutně kolmá, zřejmě v zájmu maximální využitelnosti prostoru.

Studie korejské automobilky je doslova nabitá elektronikou, uprostřed přístrojové desky "trůní" obří displej - Daewoo UniVerse je dalším vozem, který je "chytřejší než svůj řidiče". Vůz má být jakýmsi poslem informační zábavy 21. století.

"Vesmírná dodávka" těží především z více než velkorysé délky, která činí téměř pět metrů, nezanetbatelný není ani rozvor 2 870 mm.

Pod kapotou se ukrývá dieselový šestiválcový třílitr se systémem přímého vstřikování nafty common-rail. Za doplnění stojí hodnoty maximálního výkonu a kroutícího momentu: 140 kW/191 koní při 3 000 ot./min a 408 Nm při 2 000 ot./min.

Studie je dlouhá 4 673 mm, široká 1 997 mm a vysoká 1 720 mm. Pro porovnání dodejme, že kromě 8 mm výšky, uniVerse pokořuje i etalon třídy Renault Espace.

Pohled zvědavcům a nastupování cestujícím usnadňují obrovské posuvné dveře na obou stranách (karoserie je 5ti dveřová).

Daewoo UniVerse má především ukázat, kam se budou ubírat velkoprostorové modely automobilky.

Z vnějšku sice vypadá jak krabice od bot uvnitř je však neuvěřitelně variabilní.

Během chvíle je možné jej proměnit v pojízdnou kancelář, karavan, případně velkou dodávku (samozřejmě že plnou multimediálních hraček) schopnou pojmout sebetěžší a sebeobjemnější náklad.

Studie korejské automobilky je doslova nabitá elektronikou, uprostřed přístrojové desky pak "trůní" obrovský displej.

Daewoo vymyslelo multifunkční vozidlo, pyšnící se rozměry minibusu pojmenované UniVerse. Uvnitř nalezne pohodlí devět cestujících.

Autoři:


Nejčtenější

Revoluce v kufru auta. Ministerstvo chystá změny v povinné výbavě

Test autolékárniček

Ministerstvo dopravy připravilo návrh na změny, které mají výrazně omezit povinnou výbavu aut. Od 1. října by tak už...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...



Průvodkyně za volantem: policii zajímá, za kolik krav mě táta prodá

Průvodkyně za volantem Nela Přidálková najezdila desetitisíce kilometrů po...

Za poslední čtyři měsíce najela 21 tisíc kilometrů po Africe. Loni odřídila kolem 45 tisíc kilometrů po USA, sedm tisíc...

Nejlepší auto na světě: nemá střechu a 170 koní pohání zadní kola

Alfa Romeo Spider 2000 vs. Abarth 124 Spider

Každý, kdo se v něm svezl, věděl, že ho nutně potřebuje. Abarth 124 Spider nás uklidnil, že jsou ještě k mání normální...

S tímto Tankem můžete legálně na silnice. Pod kapotou má pekelnou kočku

Rezvani Tank Military Edition

Malosérioví výrobci hledají každou skulinu na trhu. Americká značka Rezvani připravila SUV, které ty ostatní zahalí...

Další z rubriky

S tímto Tankem můžete legálně na silnice. Pod kapotou má pekelnou kočku

Rezvani Tank Military Edition

Malosérioví výrobci hledají každou skulinu na trhu. Americká značka Rezvani připravila SUV, které ty ostatní zahalí...

Autofotka týdne: Krásné unikátní kombi Bentley je křížené s mercedesem

Bentley S2 Wendler

Zlatá šedesátá, řeknete si, když si prohlédnete výjimečné kombi Bentley, které na zakázku vytvořila německá karosárna...

V Praze spustili sdílení mikroautíček. Zaparkujete je i zadkem k chodníku

Sdílená autíčka Revolt. Povšimněte si maličkého otevíracího "subokénka"...

Dvě sedačky, malinkatý zavazadlový prostor a okénko jak na poště. Společnost Revolt v Praze zahájila „carsharing“...

Najdete na iDNES.cz