Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

UniVerse: vesmírná dodávka od Daewoo

  14:18aktualizováno  14:18
Nejen novinkou střední třídy jménem Lacetti "žijí" momentálně technici automobilky Daewoo. Multifunkční vozidlo UniVerse, které se pyšní rozměry minibusu, je toho příkladem. Otcové početných rodin si při pohledu na devět míst v prosvětleném a prostorném interiéru jen povzdechnou...

Daewoo UniVerse je bohužel prozatím jen studií, kterou automobilka ukazuje svůj um na expozicích světových autosalonů. Studie zavítala na evropský kontinent poprvé právě na autosalon ve Frankfurtu.

Universe = vesmír

"Vesmírná dodávka" těží především z velkorysé délky téměř pěti metrů, nezanedbatelný není ani rozvor 2 870 mm. Největší péči v Daewoo věnovali maximálnímu využití vnitřního prostoru. Z vnějšku sice vypadá jak krabice od bot, uvnitř je však neuvěřitelně variabilní. Během chvíle je možné jej proměnit v pojízdnou kancelář, karavan nebo velkou dodávku (samozřejmě plnou multimediálních hraček), schopnou pojmout jakkoliv těžký a objemný náklad.

Daewoo UniVerse si snad ani nezaslouží pojmenování MPV, označení "menší dodávka" je rozhodně příhodnější. Tento pocit umocní i pohled pod kapotu, kde řidiče překvapí dieselový šestiválcový třílitr se systémem přímého vstřikování nafty common-rail. Za doplnění stojí hodnoty maximálního výkonu a kroutícího momentu - 140 kW/191 koní při 3 000 ot./min a 408 Nm při 2 000 ot./min.

Záměrem Daewoo však není jen prezentovat schopnosti svých motorářů, UniVerse má především ukázat, kam se budou ubírat velkoprostorové modely automobilky. Studie je dlouhá 4 673 mm, široká 1 997 mm a vysoká 1 720 mm. Pro porovnání dodejme, že UniVerse pokořuje i typického zástupce třídy Renault Espace (kromě osmi milimetrů výšky).

Pohled zvědavcům a nastupování cestujícím usnadňují obrovské posuvné dveře na obou stranách - karoserie je pětidveřová. Na "UFO" notu hrají pruhy světel lemující kola. Předek příliš extravagance nepobral, zadní část je pak absolutně kolmá, zřejmě v zájmu maximální využitelnosti prostoru.

Studie korejské automobilky je doslova nabitá elektronikou, uprostřed přístrojové desky "trůní" obří displej - Daewoo UniVerse je dalším vozem, který je "chytřejší než svůj řidiče". Vůz má být jakýmsi poslem informační zábavy 21. století.

"Vesmírná dodávka" těží především z více než velkorysé délky, která činí téměř pět metrů, nezanetbatelný není ani rozvor 2 870 mm.

Pod kapotou se ukrývá dieselový šestiválcový třílitr se systémem přímého vstřikování nafty common-rail. Za doplnění stojí hodnoty maximálního výkonu a kroutícího momentu: 140 kW/191 koní při 3 000 ot./min a 408 Nm při 2 000 ot./min.

Studie je dlouhá 4 673 mm, široká 1 997 mm a vysoká 1 720 mm. Pro porovnání dodejme, že kromě 8 mm výšky, uniVerse pokořuje i etalon třídy Renault Espace.

Pohled zvědavcům a nastupování cestujícím usnadňují obrovské posuvné dveře na obou stranách (karoserie je 5ti dveřová).

Daewoo UniVerse má především ukázat, kam se budou ubírat velkoprostorové modely automobilky.

Z vnějšku sice vypadá jak krabice od bot uvnitř je však neuvěřitelně variabilní.

Během chvíle je možné jej proměnit v pojízdnou kancelář, karavan, případně velkou dodávku (samozřejmě že plnou multimediálních hraček) schopnou pojmout sebetěžší a sebeobjemnější náklad.

Studie korejské automobilky je doslova nabitá elektronikou, uprostřed přístrojové desky pak "trůní" obrovský displej.

Daewoo vymyslelo multifunkční vozidlo, pyšnící se rozměry minibusu pojmenované UniVerse. Uvnitř nalezne pohodlí devět cestujících.

Autoři:




Nejčtenější

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Další z rubriky

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.