Daewoo UniVerse je bohužel prozatím jen studií, kterou automobilka ukazuje svůj um na expozicích světových autosalonů. Studie zavítala na evropský kontinent poprvé právě na autosalon ve Frankfurtu.
Universe = vesmír
"Vesmírná dodávka" těží především z velkorysé délky téměř pěti metrů, nezanedbatelný není ani rozvor 2 870 mm. Největší péči v Daewoo věnovali maximálnímu využití vnitřního prostoru. Z vnějšku sice vypadá jak krabice od bot, uvnitř je však neuvěřitelně variabilní. Během chvíle je možné jej proměnit v pojízdnou kancelář, karavan nebo velkou dodávku (samozřejmě plnou multimediálních hraček), schopnou pojmout jakkoliv těžký a objemný náklad.
Daewoo UniVerse si snad ani nezaslouží pojmenování MPV, označení "menší dodávka" je rozhodně příhodnější. Tento pocit umocní i pohled pod kapotu, kde řidiče překvapí dieselový šestiválcový třílitr se systémem přímého vstřikování nafty common-rail. Za doplnění stojí hodnoty maximálního výkonu a kroutícího momentu - 140 kW/191 koní při 3 000 ot./min a 408 Nm při 2 000 ot./min.
Záměrem Daewoo však není jen prezentovat schopnosti svých motorářů, UniVerse má především ukázat, kam se budou ubírat velkoprostorové modely automobilky. Studie je dlouhá 4 673 mm, široká 1 997 mm a vysoká 1 720 mm. Pro porovnání dodejme, že UniVerse pokořuje i typického zástupce třídy Renault Espace (kromě osmi milimetrů výšky).
Pohled zvědavcům a nastupování cestujícím usnadňují obrovské posuvné dveře na obou stranách - karoserie je pětidveřová. Na "UFO" notu hrají pruhy světel lemující kola. Předek příliš extravagance nepobral, zadní část je pak absolutně kolmá, zřejmě v zájmu maximální využitelnosti prostoru.
Studie korejské automobilky je doslova nabitá elektronikou, uprostřed přístrojové desky "trůní" obří displej - Daewoo UniVerse je dalším vozem, který je "chytřejší než svůj řidiče". Vůz má být jakýmsi poslem informační zábavy 21. století.
"Vesmírná dodávka" těží především z více než velkorysé délky, která činí téměř pět metrů, nezanetbatelný není ani rozvor 2 870 mm. |
Pod kapotou se ukrývá dieselový šestiválcový třílitr se systémem přímého vstřikování nafty common-rail. Za doplnění stojí hodnoty maximálního výkonu a kroutícího momentu: 140 kW/191 koní při 3 000 ot./min a 408 Nm při 2 000 ot./min. |
Studie je dlouhá 4 673 mm, široká 1 997 mm a vysoká 1 720 mm. Pro porovnání dodejme, že kromě 8 mm výšky, uniVerse pokořuje i etalon třídy Renault Espace. |
Pohled zvědavcům a nastupování cestujícím usnadňují obrovské posuvné dveře na obou stranách (karoserie je 5ti dveřová). |
Daewoo UniVerse má především ukázat, kam se budou ubírat velkoprostorové modely automobilky. |
Z vnějšku sice vypadá jak krabice od bot uvnitř je však neuvěřitelně variabilní. |
Během chvíle je možné jej proměnit v pojízdnou kancelář, karavan, případně velkou dodávku (samozřejmě že plnou multimediálních hraček) schopnou pojmout sebetěžší a sebeobjemnější náklad. |
Studie korejské automobilky je doslova nabitá elektronikou, uprostřed přístrojové desky pak "trůní" obrovský displej. |
Daewoo vymyslelo multifunkční vozidlo, pyšnící se rozměry minibusu pojmenované UniVerse. Uvnitř nalezne pohodlí devět cestujících. |