Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

EU varuje: úpravy TDI kvůli Dieselgate mohou vést k vyššímu opotřebení

aktualizováno 
Prošel váš vůz úpravou software řídicí jednotky v souvislosti s Dieselgate? Podle expertů bude mít kratší životnost. Jeden ze spolupracovníků komise Evropské unie se svěřil německému Spiegel, že se dá předpokládat, že změny v nastavení řízení motoru mohou vést k vyšší zátěži jednotlivých komponentů.

U motorů 1,6 TDI bude třeba fyzický zásah do motoru. | foto: Volkswagen

Úředníci se zaštiťují zjištěními odborníků z emisní laboratoře Vela v severní Itálii. Podle nich jsou vyšší zátěži vystavené mimo jiné ventil zpětného vedení výfukových plynů (EGR), filtr pevných částic a různé komponenty systému eliminace oxidů dusíků (zásobníkový a SCR katalyzátor, vstřikovače kapaliny AdBlue...).

Po příznacích nadměrného opotřebení svých vozů pátrá i německý autoklub ADAC. „Vycházíme z toho, že ani Volkswagen nezná dlouhodobé následky změn, které v řídicí jednotce provedl,“ potvrdil Spiegelu mluvčí ADACu Martin Ruhdorfer. Své pochyby mají i němečtí ochránci spotřebitelů. „Postrádáme zatím jasné a závazné vyjádření výrobce ohledně záruky, že úpravy postižených vozidel nemají vliv na jejich životnost,“ doplňuje Marion Jungbluthová ze Spolkové centrály ochrany spotřebitelů (vzbv).

Celosvětově se aféra Dieselgate a s ní spojené úpravy řídicí jednotky (v případě motoru 1,6 TDI i instalace usměrňovače proudění vzduchu před tzv. váhu vzduchu) týkají jedenácti milionů aut, v Evropě jich jezdí 8,5 milionu. Gigantická svolávací akce je v současné době v plném proudu.

Evropské autokluby zkoumaly, jak se změní chování dvoulitrových turbodieselů, které svolává koncern Volkswagen k přehrání softwaru řídicí jednotky motoru. Testem prošly tři Audi A4 a jeden Volkswagen Golf s motorem 2,0 TDI EA189. „Všechny čtyři vozy jsou tiché stejně jako před úpravou a mají i stejné zrychlení,“ uvádí švýcarský autoklub TCS. Měření na dynamometru ukázalo, že se nesnížil ani výkon. U audi se podle měření TCS nezměnila ani spotřeba. U volkswagenu, který testoval německý ADAC, naměřili lehké zvýšení. Více čtěte zde

Křišťálová Lupa 2016
Autoři:



Nejčtenější

Nohu z plynu! Policie bude ve středu měřit na každém rohu, víme kde

(Ilustrační snímek)

Policisté budou ve středu 18. dubna měřit rychlost na stovkách míst v celé České republice, která vybrali občané....

Všichni dealeři Opelu dostanou výpověď, jsou málo produktivní

Opel Grandland X

Opel chystá v Evropě rozsáhlou úpravu prodejní sítě. Všichni dealeři dostanou výpověď, týkat se to bude i České...



Tesla opět nevyrábí. Musk spí v továrně ve spacáku, zradili ho roboti

Majitel firmy Tesla Elon Musk.

Výroba Tesly 3 opět stojí. Elon Musk věnuje všechen čas tomu, aby jeho automobilka na elektromobily konečně rozběhla...

Kamufláž, která nefunguje: nálepky na SPZ proti radarům jsou vyhozené peníze

Facebookové stránky nabízejí polep na SPZ proti radaru, po osvícení bleskem...

Přelepte, posprejujte SPZ a zákon vás nedohoní. Internet je plný tipů, jak bez rizika zakrýt registrační značku, aby ji...

Tesla Model S je méně ekologická než diesely, ukázala analýza ADACu

auto, spaliny, diesel (ilustrační snímek)

Německý autoklub se ve svém aktuálním testu nesoustředil jen na emise, které vznikají při provozu, ale i na výrobu...

Další z rubriky

VIDEO: Jak se obouvá rallyový speciál? Je to alchymie, guma vydrží 100 km

Jan Kopecký spotřebuje na Rallye Šumava maximálně 25 pneumatik

Tovární tým Škody pro iDNES.cz odhalil tajemství závodních pneumatik na Rally Šumava. Tradiční česká soutěž startuje v...

Všichni dealeři Opelu dostanou výpověď, jsou málo produktivní

Opel Grandland X

Opel chystá v Evropě rozsáhlou úpravu prodejní sítě. Všichni dealeři dostanou výpověď, týkat se to bude i České...

Kamufláž, která nefunguje: nálepky na SPZ proti radarům jsou vyhozené peníze

Facebookové stránky nabízejí polep na SPZ proti radaru, po osvícení bleskem...

Přelepte, posprejujte SPZ a zákon vás nedohoní. Internet je plný tipů, jak bez rizika zakrýt registrační značku, aby ji...

Najdete na iDNES.cz