Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

EU varuje: úpravy TDI kvůli Dieselgate mohou vést k vyššímu opotřebení

aktualizováno 
Prošel váš vůz úpravou software řídicí jednotky v souvislosti s Dieselgate? Podle expertů bude mít kratší životnost. Jeden ze spolupracovníků komise Evropské unie se svěřil německému Spiegel, že se dá předpokládat, že změny v nastavení řízení motoru mohou vést k vyšší zátěži jednotlivých komponentů.

U motorů 1,6 TDI bude třeba fyzický zásah do motoru. | foto: Volkswagen

Úředníci se zaštiťují zjištěními odborníků z emisní laboratoře Vela v severní Itálii. Podle nich jsou vyšší zátěži vystavené mimo jiné ventil zpětného vedení výfukových plynů (EGR), filtr pevných částic a různé komponenty systému eliminace oxidů dusíků (zásobníkový a SCR katalyzátor, vstřikovače kapaliny AdBlue...).

Po příznacích nadměrného opotřebení svých vozů pátrá i německý autoklub ADAC. „Vycházíme z toho, že ani Volkswagen nezná dlouhodobé následky změn, které v řídicí jednotce provedl,“ potvrdil Spiegelu mluvčí ADACu Martin Ruhdorfer. Své pochyby mají i němečtí ochránci spotřebitelů. „Postrádáme zatím jasné a závazné vyjádření výrobce ohledně záruky, že úpravy postižených vozidel nemají vliv na jejich životnost,“ doplňuje Marion Jungbluthová ze Spolkové centrály ochrany spotřebitelů (vzbv).

Celosvětově se aféra Dieselgate a s ní spojené úpravy řídicí jednotky (v případě motoru 1,6 TDI i instalace usměrňovače proudění vzduchu před tzv. váhu vzduchu) týkají jedenácti milionů aut, v Evropě jich jezdí 8,5 milionu. Gigantická svolávací akce je v současné době v plném proudu.

Evropské autokluby zkoumaly, jak se změní chování dvoulitrových turbodieselů, které svolává koncern Volkswagen k přehrání softwaru řídicí jednotky motoru. Testem prošly tři Audi A4 a jeden Volkswagen Golf s motorem 2,0 TDI EA189. „Všechny čtyři vozy jsou tiché stejně jako před úpravou a mají i stejné zrychlení,“ uvádí švýcarský autoklub TCS. Měření na dynamometru ukázalo, že se nesnížil ani výkon. U audi se podle měření TCS nezměnila ani spotřeba. U volkswagenu, který testoval německý ADAC, naměřili lehké zvýšení. Více čtěte zde

Křišťálová Lupa 2016
Autoři:


Nejčtenější

Boj proti mamataxi začíná. Vídeňská škola jim dala stopku

Ilustrační snímek

Od září do začátku listopadu letošního roku probíhá před základní školou ve Vereinsgasse ve vídeňské čtvrti...

Ministerstvo chce otestovat odbočování na červenou a na dálnici 140 km/h

Odbočení na červenou umožňuje řidičům v Německu plechová tabulka se zelenou...

Kdo se podíval do Ameriky, vzpomíná na to jako na skvělou věc: odbočit doprava se může na křižovatce, i když svítí...



Děti se před školou bojí, rodiče ignorují dopravní předpisy, tvrdí sdružení

Klasická situace před jednou ze základních škol v Praze. Rodiče vezou děti do...

Děti v Praze vozí čím dál častěji do školy jejich rodiče, zjistilo občanské sdružení Pražské matky. Podle něj...

KVÍZ PRO ŘIDIČE: Zvládli byste závěrečný test v autoškole? Otestujte se

Ilustrační snímek

Vyzkoušejte si, zda byste obstáli při závěrečném testu v autoškole. V novém seriálu iDNES.cz postupně najdete dvanáct...

Autofotka týdne: Kalendář na třináct měsíců ozdobí dílnu

Kalendář Liqui Moly na rok 2019

Krásky z plakátů byly neodmyslitelnou ozdobou dílen a plechových šatnových skříněk. Dnes jich je o poznání méně. Nový...

Další z rubriky

Parkovací místa jsou, města a lidé je však neumí využívat

Parkování

„V Česku jsou tisíce parkovacích míst, která zůstávají prázdná, protože města neumí tyto plochy dostatečně využívat,“...

OBRAZEM: Takové budou ulice v Evropě. Den bez aut v Paříži a Bruselu

Den bez aut v centru Paříže (16. září 2018)

Starostové Paříže a Bruselu by chtěli zavést celoevropský den bez aut. Obě města dala autům na den stopku o uplynulém...

Dieselgate snížila v ČR prodej nových dieselů, u ojetin zájem nepolevuje

Turbodiesel řady EA 189

Aféra dieselgate s podvodným softwarem u naftových vozů koncernu VW způsobila v Česku pokles prodeje nových dieselů za...

Najdete na iDNES.cz