Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Uragán ve vlasech: Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport

aktualizováno 
Mytické auto, které všichni znají, ale mít ho může jen málokdo, konečně přijíždí v dlouho očekávané střechy prosté verzi.

Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport | foto: Bugatti

Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport, tak zní jeho plné jméno.

Veyron bez střechy ovšem nebude klasickým roadsterem, ale takzvanou targou. Druh karoserie, který je téměř na vymření, dnes nabízí z velkých výrobců pouze Porsche. V případě bugatti toto řešení s odnímatelnými střešními panely konstruktéři použili pro zachování torzní tuhosti karoserie tisícikoňového monstra. I přesto se vyztužovala podlaha a pro vylepšení aerodynamiky se protáhlo čelní sklo.

Automobilka, která sídlí ve francouzském Molsheimu, ovšem patří pod křídla německého koncernu VW, prozatím ukázala dva obrázky nejrychlejší targy světa.

O pohon se - jak i označení 16.4 napovídá - i v tomto případě stará osmilitrový šestnáctiválec přeplňovaný čtyřmi turbodmychadly.

Otevřené bugatti se ukáže naživo příští týden. Pokud čekáte jen na něj, shánějte letenky do Kalifornie, kde se na soutěži automobilové elegance Pebble Beach Lodge 16. srpna ukáže poprvé na veřejnosti.

První exemplář tam také bude hned vydražen a výtěžek půjde na dobročinné účely. Pokud to nestíháte, další kousky budou k dodání příští rok.

Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport


Autor:




Nejčtenější

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Další z rubriky

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Dopravní nehoda mezi obcemi Nelahozeves a Velvary (3. října 2017).
Bílé čáry na silnici mají řidičům napovídat, změnit je není jednoduché

Tragická nehoda u Nelahozevsi, při které řidič předjíždějící v zatáčce na plné čáře zabil sebe a matku dvou dětí, rozpoutala diskuzi ohledně vodorovného...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.