Ford Escape, Chevrolet Tahoe z dílny General Motors a Chrysler Aspen byly zaparkované poblíž oltáře, přímo před chórem, těsně za kazatelnou.
Nedělní mše měla pomoci přimět kongresmany k rychlé pomoci třem místním automobilkám, o které právě jednali. I proto měla trojice těchto těžkých aut, která do kostela přistavili místní dealeři, hybridní pohon.
Důkaz, že místní auta mohou jezdit na benzin i elektřinu, má pomoci obměkčit zákonodárce k požadované finanční injekci ve výši 34 miliard dolarů na záchranu ztrátových výrobců.
"Nikdy jsme neprožívali tak černou hodinku jako tento týden," uvedl v neděli před několika tisíci shromážděných reverend Charles Ellis. "Tento týden naše životy visí nad propastí nejistoty, zda nám obě komory Kongresu podají pomocnou ruku."
K prosbě o pomoc pro automobilky, jejichž finanční zdroje rychle vysychají, se připojily místní náboženské autority z tábora křesťanů, židů i muslimů.
Prezident a zákonodárci za demokraty vyjednávali o podmínkách, za kterých by GM, Ford a Chrysler dostaly překlenovací úvěr do jara příštího roku. Zřejmě ale dostanou jen necelou polovinu, tedy patnáct z požadovaných 34 miliard dolarů. Zároveň s tím budou muset slíbit výrobu efektivnějších, "zelených" aut. A šéf GM RickWagoner nejspíš přijde o práci.
Tato automobilka, které v Evropě patří značka Opel, včera spustila neobvyklou reklamní kampaň. V ní se kaje, že americké spotřebitele "zklamala", občas i "zradila", protože dovolila, že "kvalita spadla pod standard a design se stal nevýrazný".