Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

USA: Bože, spas naše auta!

  11:01aktualizováno  11:01
Jako trojice spoluviníků pádu tří amerických automobilek se tři velká sportovně užitková auta (SUV) němě kála a prosila s dělníky v lavicích chrámu Velké milosti Boží, jednoho z největších kostelů v Detroitu, o rychlou spásu.

Mše za americké automobilky | foto: Reuters

Ford Escape, Chevrolet Tahoe z dílny General Motors a Chrysler Aspen byly zaparkované poblíž oltáře, přímo před chórem, těsně za kazatelnou.

Nedělní mše měla pomoci přimět kongresmany k rychlé pomoci třem místním automobilkám, o které právě jednali. I proto měla trojice těchto těžkých aut, která do kostela přistavili místní dealeři, hybridní pohon.

Důkaz, že místní auta mohou jezdit na benzin i elektřinu, má pomoci obměkčit zákonodárce k požadované finanční injekci ve výši 34 miliard dolarů na záchranu ztrátových výrobců.

Mše za americké automobilky

"Nikdy jsme neprožívali tak černou hodinku jako tento týden," uvedl v neděli před několika tisíci shromážděných reverend Charles Ellis. "Tento týden naše životy visí nad propastí nejistoty, zda nám obě komory Kongresu podají pomocnou ruku."

K prosbě o pomoc pro automobilky, jejichž finanční zdroje rychle vysychají, se připojily místní náboženské autority z tábora křesťanů, židů i muslimů.

Prezident a zákonodárci za demokraty vyjednávali o podmínkách, za kterých by GM, Ford a Chrysler dostaly překlenovací úvěr do jara příštího roku. Zřejmě ale dostanou jen necelou polovinu, tedy patnáct z požadovaných 34 miliard dolarů. Zároveň s tím budou muset slíbit výrobu efektivnějších, "zelených" aut. A šéf GM RickWagoner nejspíš přijde o práci.

Tato automobilka, které v Evropě patří značka Opel, včera spustila neobvyklou reklamní kampaň. V ní se kaje, že americké spotřebitele "zklamala", občas i "zradila", protože dovolila, že "kvalita spadla pod standard a design se stal nevýrazný".

Mše za americké automobilky

Autoři: ,




Nejčtenější

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Další z rubriky

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Mluvčí ÚAMK Petr Vomáčka (vlevo) a odborník na problematiku emisí Libor...
ROZSTŘEL: Za problémy s filtry pevných částic může zanedbaná údržba

Ovzduší znečišťuje také doprava. Mezi nejnebezpečnější znečišťovatele patří naftová auta s poškozenými či odstraněnými filtry pevných částic. Proč je auta mají...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.