Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nechte si poradit od Chorvatů. Ušetřte za mýtné u Záhřebu

  12:15aktualizováno  12:15
Chorvatští řidiči rychle našli způsob, jak se vypořádat se zdražením mýtného na jednom z nejvyužívanějších úseků tamní dálniční sítě, který spojuje Záhřeb a hraniční přechod Macelj.

MAGISTRÁLA. Pokud nejedete po chorvatské dálnici, čeká vás pobřežní magistrála se spoustou ostrých zatáček, stoupání a klesání. Úchvatný výhled na moře za to ale stojí, na běžných silnicích se navíc neplatí mýtné. | foto: Roman Švidrnoch, MF DNES

Jak píše portál vecernji.hr, stačí na zhruba šedesátikilometrové trase, kterou často používají i čeští turisté směřující přes Slovinsko na Jadran, dvakrát sjet a hned zase najet zpět na dálnici. Ačkoliv se tak platí u budek s výběrčími třikrát místo jednou, ušetří se tímto způsobem 40 procent.

Přímá cesta mezi chorvatskou metropolí a hranicí se Slovinskem přijde s osobním automobilem na 48 kun (asi 170 korun). Když ale motorista sjede a opět najede na výjezdech Mokrica a Krapina, zaplatí jen 27 kun (95 korun) a cesta se přitom protáhne jen o pár minut. Podivná cena – obvyklejší bývá při delší cestě poskytnout slevu – je důsledkem toho, že při stavbě dálnice zanikla původní silnice a místní obyvatelé tak přišli o možnost bezplatného cestování.

Autem do Chorvatska

Nejlevněji a nejrychleji - POPIS CESTY ZDE

Využívání slev, původně vymyšlených hlavně pro místní, se sice vyskytovalo už dříve, po patnáctiprocentním zdražení mýtného od 1. srpna ale nabralo na intenzitě. Cena mýtného na dálnici mezi Záhřebem a hranicí je navíc v porovnání s úseky dále směrem k moři podstatně vyšší. Trasa Záhřeb – Zadar, na které je řada drahých tunelů, má průměrnou cenu za kilometr 0,45 kuny (1,60 koruny), pokud ale řidič jede bez přerušení od hlavního města do Slovinska, zaplatí za kilometr 0,78 kuny (téměř dvě koruny).

Dálniční síť v Chorvatsku
Autoři: ,




Nejčtenější

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Další z rubriky

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Veteránský závod Pražská noblesa
OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v pravidelnosti do vrchu. Na trať směly...  celý článek

Volvo od roku 2019 nabídne pouze elektrická či hybridní auta
Evropa je pozadu ve výrobě baterií pro elektroauta

Evropská komise má zájem o vytvoření konsorcia typu Airbusu, které by spojilo přední evropské společnosti s cílem vyvíjet technologie pro baterie. V této...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.