Diskuze
Úspora nafty i ovzduší. Ekologický tuning má snížit emise o pětinu
Děkujeme za pochopení.
adhiraj
Správně udělaný tuning je vždy "ekologický"
To zas někdo přišel s objevem. Každý dobře udělaný tuning motoru navýší výkon a sníží spotřebu. Nechal jsem si udělat "obyčejný" tuning za cca 5000. Spotřeba dolů, výkon nahoru. Nerozumím tomu úplně, ale jde o to, že se zvýší efektivita motoru a optimalizuje se křivka výkon / otáčky. Nemám z auta najednou raketu, ale subjektivně bych to popsal tak, že teď do kopce, při rozjíždění nebo předjíždění je cítit větší jistota a rezerva ve výkonu než před tuningem, taky můžu využívat větší rozsah otáček než dřív. Na spotřebě to vidím tak, že přesto, že jezdím mnohem víc dynamicky, mám vždycky o cca 2-3 deci nižší spotřebu. Při rozumné jízdě tak půl litru dolů. Na dálnici Olomouc - Brno mi to z původních 5.8 dělá dokonce 5.2 :-)
Takže akorát nevím, jestli po tomhle článku to můj tuner nenazve příště taky eko-tuningem a nebude to dělat za dvojnásobek.
já George XVII
optimalizace na E85
škoda, že téměř nikdo nedělá optimalizaci ŘJ na E85. Znám bohužel jen jednu firmu(BSR Svenska AB) a ta dělá jen Saaby Bohužel 90% přestavbových sad na našem trhu jsou tzv. "ochcávací" krabičky, které jen prodlužují vstřik, ale neřeší emise ani spotřebu, takže jsou k ničemu.
Enejdý
Re: optimalizace na E85
...zajímavý, že zrovna Saaby...mimochodem, jen tak na okraj, tu fabriku teď zavřeli žejo
kvak.nořič VII
nasypte si travu do motoroveho prostoru
to je taky ekologicke...
m4xp0w3r7
chiptuning
Vždyť to zní, jako obyčejný chiptuning, který jen v ČR dělají desítky firem. Sám ho mám
mrazik007
nechápu
Vždycky mě dostane věta, zvýšíme výkon a snížíme spotřebu. A ten větší výkon se vezme z čeho, když se sníží spotřeba? Proč mají tedy auta s větším výkonem i větší spotřebu?
ČR-Kalouskův ostrůvek stability
Re: nechápu
Čistě teoreticky ... pokud se jim povede zvýšit účinnost motoru, můžou zároveň snížit spotřebu a zvýšit výkon. Otázka je, zda se jim to v praxi povede ... napadá mě například vymontování filtru pevných částic.
Rafaelou
mohutná úspora nastane....
Mohutná úspora nastane přeprogramováním řidiče. Jen málo lidí umí jezdit skutečně ekonomicky.Spousta zbytečně akceleruje,i na známé trase jede na doraz a pak šlape na brzdy místo předvídavosti. Žene se s vyplazeným jazykem na plný plyn aby pak pokuřovala nebo courala po nějakém supermarketu. Technické vychytávky jsou dobré ale je otázkou zda celé přeprogramování a optimalizace jednotky nebudou stát víc než auto uspoří za zbývající léta provozu.
Kilimanjaro
Re: mohutná úspora nastane....
presne tak....promyslenou jizdou se krom paliva usetri i spojka, brzdy atd, i kdyz to mnoho lidi moc neresi, pac maji auto na dobu leasingu a pak nanovo
Jardajar
Není to kec
Na Fábii I jsem si takhle hrál v OBD II s řídící jednotkou. Akorát že ty procenta u spotřeby byly o řád nižší a výkon těžko říct, to jsem posuzoval jen odhadem.. Teď už mě to omrzelo a jen jednou za rok vymažu chybu airbagu, která naskočí, když na něj praží slunce.
tdvorak
Re: Není to kec
Ještě že vyskočí jen chyba, ne celý airbag :-D
mi_golem
ono by stačilo
aby nesvítila na semaforech pořád červená . Je třeba zelená vlna. Nebo dodělat komunikace, aby se nemuselo furt něco objíždět. Protože nejvíc to žere při akceleraci
Stoura
Re: ono by stačilo
Nejvíc energie zmaříte zbytečně brzděním. \ROzjet se stejně musíte, podstatné je přemýšlet dopředu tak, aby se spálený benzín nepřeměňoval na teplo brzd.
net.Xtreme X
Ono stačí využívat energii z brždění
a hned může spotřeba docela pěkně klesnout a výkonu to neubere...
0xf
Re: Ono stačí využívat energii z brždění
a jak ji budete akumulovat setrvacnihem hmm dobry ale strasne zhorsite jizdni vlastnosti... baterie hmm dobre ale docela drahe a opet povetsinou poroste hmotnost pokud teda nepujde jen o takove psouky v par procentech...
Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU
Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....
Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud
Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu
Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...
Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje
Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar
Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...
Průkopnický fiat ukázal všem cestu. Jezdil s ním i Ferrari
Italská továrna Fiat představila koncem 60. let minulého století vůz, který předběhl konkurenci a...
Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny
S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...
Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz
Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...
Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu
Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!