Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Úsporný luxus v kompaktní třídě. To bude Citroën DS4

  13:00
Nová generace Citroënu C4 se ještě nedostala na trh a francouzská automobilka již odhalila podobu jeho luxusnější verze, modelu DS4. Ten bude v mnoha ohledech ve své třídě výjimečným vozem.
Citroën DS4

Citroën DS4 | foto: Citroën

Odcházející generace "cé čtyřky" je vzhledově stále velmi výrazným vozem a nástupce, který se do prodeje teprve chystá, je občas kritizován za možná zbytečně umírněný vzhled. Tento krok má ale svůj důvod. Automobilka má totiž v rukávu extravagantní eso jménem DS4.

Původní informace hovořily o tom, že DS4 bude podobně jako menší DS3 výhradně třídveřový vůz. Jenže první oficiální informace odhalují, že se u Citroënu v kompaktní třídě alespoň prozatím budeme muset spokojit s pětidveřovými vozy. Nový model DS4 se totiž třeba po vzoru některých modelů Alfa Romeo jako třídveřový pouze tváří. Ve skutečnosti je tu plnohodnotná pětice dveří, přičemž zadní dvojice má rafinovaně skryté kliky do okenní části.

Citroën DS4

DS4 tak zákazníkům nabídne podstatně extravagantnější zevnějšek. Ten bude jistě imponovat především pravověrným fanouškům značky, na konzervativní klientelu bude mířit "obyčejnější" C4. S tou pochopitelně DS4 sdílí technický základ, ale v mnoha ohledech bude kompaktní model luxusní řady Citroënu běžnou C4 převyšovat.

Rozhodně to ale nebude v oblasti rozměrů. DS4 je totiž na délku dokonce o centimetr kratší než odcházející generace C4. Měří tedy 4,27 metru. Na šířku ale má již úctyhodných 1,81 metru (o 2 cm víc než nová C4 a o 4 více než odcházející generace) a na výšku 1,53 metru (+ 2 respektive + 5 centimetrů). Kvůli dynamičtějším liniím a trochu jinému uspořádání interiéru bude mít kufr objem "jen" 370 litrů.

Uvnitř bude DS4 komfortnější a lépe vybavená než C4. Interiér bude více orientován na řidiče a vůbec celkový komfort. Stejně jako do C4 si zákazníci budou moci objednat masážní sedadla pro cestující vpředu, znamením luxusu bude i kožené čalounění.

Kompletní zpravodajství z pařížského autosalonu ZDE

Unikátní bude osvětlení interiéru. Přispívat k němu bude také panoramatické čelní sklo. Barvu podsvícení přístrojů si bude moci řidič volit ve stupních mezi bílou a modrou. Stejně tak půjde volit různé druhy zvukových výstrah a tónů, které vůz vydává. Automobilka navíc slibuje výjimečnou úroveň odhlučnění.

Citroën také připravil řadu bezpečnostních prvků. U DS4 jsme sázeli na to, že půjde o první kompaktní model s adaptivním tempomatem, nakonec jej ale vůz nedostane. Zato si bude moci zákazník objednat například radarový systém varování před vozy v mrtvém úhlu. Citroën eTouch Assistance System automaticky přivolá pomoc v případě nehody.

DS4 dostane zpočátku pětici motorů, tedy o jeden méně než C4. I tak ale bude rozdílů v paletě více. V nabídce totiž budou dva místo tří dieselů. Vynechána bude základní verze HDI 90, k dispozici budou jen silnější varianty šestnáctistovky s výkonem 110 a 160 koní. C4 má jako nejsilnější verzi se 150 koňmi. Verze HDI 110 bude k dispozici i v ultraúsporné variantě e-HDI, která dostane Stop & Start systém a mikrohybridní alternátor, který umí při brzdění rekuperovat elektrickou energii. DS4 si také bude moci zákazník objednat ve verzi s robotizovanou převodovkou EGS (electronic gearbox systém). Verze e-HDI bude mít optimalizované převodové stupně.

Citroën DS4

Neméně zajímavé budou i benzínové motorizace. Trojice šestnáctistovek byla vyvinuta společně s BMW a jejich alternativy tak můžeme potkat třeba pod kapotou Mini. Verze VTi 120 bude nepřeplňovaná, THP 155 a THP 200 pak dostanou turbodmychadlo. Číslovka u označení motoru udává výkon v koních a tak se u nejsilnější varianty můžeme těšit i na velmi dobrou dynamiku. Ta bude podpořena ještě 275 Nm točivého momentu. Všechny modely řady DS4 budou velmi úsporné. Nejvýkonnější a zároveň nejžíznivější motorizace THP 200 bude produkovat pouhých 149 CO2 na kilometr jízdy. Údaje o spotřebě automobilka sice nezveřejnila, ale jednoduchým přepočtem můžeme odhadovat, že nejvýkonnější benzíňák spotřebuje průměrně asi 6,3 litru benzínu na 100 kilometrů.

K modelu DS4 může zákazník získat i asistenční službu Citroën FreeDrive poprvé uvedenou s modelem DS3. Ta přináší rozšířené servisní služby, bezplatnou výměnu opotřebovaných součástek nebo náhradní vozidlo během běžných servisních prohlídek. Servis si také může vozidlo vyzvednout a pak jej zase přistavit na domluvené místo.

Automobilka prozatím nezveřejnila ani předběžné představy o ceně nového modelu. Jisté je, že DS4 bude dražší než běžná C4. Vycházet můžeme z cenových rozdílů u C3 a DS3. Malý Citroën DS3 je dle ceníku minimálně o 10 % dražší než obyčejná C3 a podobně tomu bude asi i v tomto případě.

Citroën DS4 se může velmi snadno stát jedním z nejkomfortnějších a nejluxusnějších modelů nižší střední třídy. Přímým konkurentem pro DS4 tak bude snad jen neobvyklá Lancia Delta, která rovněž v této třídě hraje na luxusnější a honosnější notu. Ostatní modely jako BMW 1, Audi A3, nová Alfa Romeo Giulietta, Volvo C30 nebo chystaný Lexus CT 200h lákají spíše na sportovnější charakter.

  • Nejčtenější

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části

25. dubna 2024

Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...

Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO
Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO

Každý den po celý tento týden můžete vyhrávat jedinečné dárky od značky BEBELO.

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Herečka Hunter Schaferová potvrdila románek se španělskou zpěvačkou

Americká herečka Hunter Schaferová potvrdila domněnky mnoha jejích fanoušků. A to sice, že před pěti lety opravdu...

Největší mýty o zubní hygieně, kvůli kterým si můžete zničit chrup

Možná si myslíte, že se v péči o zuby orientujete dost dobře, přesto v této oblasti stále ještě existuje spousta...

Tenistka Markéta Vondroušová se po necelých dvou letech manželství rozvádí

Sedmá hráčka světa a aktuální vítězka nejprestižnějšího turnaje světa Wimbledonu, tenistka Markéta Vondroušová (24), se...

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit bývalému konkurentovi 21...