Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Úspory na pojistném dovolí ujet tisíce kilometrů

aktualizováno 
Rozdíly v cenách pojistného povinného i havarijního - za auta různých objemů motorů a cen se významně zvětšují ve prospěch menších obsahů a levnějších výrobků.
Rozdíly v cenách pojistného povinného i havarijního - za auta různých objemů motorů a cen se významně zvětšují ve prospěch menších obsahů a levnějších výrobků. Kupříkladu povinné ručení za dieselovou Octavii 1.9 SDI i TDI stojí bez bonusů v České pojišťovně, která je největším tuzemským ústavem svého druhu, 5950 korun, zatímco za Octavie 1.6 se platí - bez ohledu na to, zda jezdí na benzin či na alternativní paliva - 3837 korun. Za 2113 korun, které ušetří majitel Octavie 1.6 ve srovnání s vlastníkem Octavie 1.9, lze ujet s Octavií 1.6 na benzin 1067 kilometrů, na propan-butan 1601 kilometrů, a na zemní plyn dokonce 2817 kilometrů. Havarijní pojištění se odvíjí od pořizovací ceny vozu, jeho výbavy, zajištění a kromě jiného také od toho, jak konkrétní vozy zajímají zloděje a jak komplikovaně je lze opravit po haváriích. Orientačně však lze vycházet z toho, že roční havarijní pojištění stojí zhruba čtyři procenta z ceny nového automobilu. Za nejlevnější Škodu Octavia Ambiente 1.9 TDI by se tedy na havarijním pojištění mělo v České pojišťovně platit 18 396 korun, za Octavii Classic 1.9 SDI by to mělo být 15 396 korun a za Škodu Octavia Classic 1.6 MPI jen 14 196 korun. Za úspory na havarijním pojištění tak například majitel benzinové Octavie 1.6 může najet ve srovnání s jeho kolegou za volantem Octavie 1.9 TDI 2121 kilometrů. Bude-li mít v Octavii 1.6 pohon na propan-butan, má ve zmíněných souvislostech výhodu 3181 kilometrů, a při cestování na zemní plyn je k dobru dokonce 5600 kilometrů. Šetří samozřejmě i člověk, který vsadí na levnější Octavii 1.9 SDI ve srovnání s tím, který se rozhodl pro jízdně i celkově komfortnější Octavii 1.9 TDI. Za 3000 korun, které uspoří na havarijním pojistném, může najet 2400 kilometrů.
Autor:


Nejčtenější

Ministerstvo chce otestovat odbočování na červenou a na dálnici 140 km/h

Odbočení na červenou umožňuje řidičům v Německu plechová tabulka se zelenou...

Kdo se podíval do Ameriky, vzpomíná na to jako na skvělou věc: odbočit doprava se může na křižovatce, i když svítí...

VIDEO: Podívejte se na běžné ráno před školou, je to džungle

Ilustrační snímek

Každoročně přibývá rodičů, kteří své děti vozí do školy autem. A ve velkých městech či u velkých škol se širokou...



Na počkání za litr. Test MF DNES potvrdil, že stočit tachometr není problém

Ilustrační foto

Až čtyřicet procent tachometrů ojetých vozů v Česku je stočených. Reportéři MF DNES si ověřili, jak je to snadné. Za...

Autofotka týdne: Kalendář na třináct měsíců ozdobí dílnu

Kalendář Liqui Moly na rok 2019

Krásky z plakátů byly neodmyslitelnou ozdobou dílen a plechových šatnových skříněk. Dnes jich je o poznání méně. Nový...

Dieselgate odstartoval hloupý nápad namluvit Americe, že nafta je eko

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen

Německý koncern Volkswagen chtěl znovu dobýt Ameriku, hlavní zbraní mu měly být diesely, u kterých vyzdvihoval jejich...

Další z rubriky

Ministerstvo chce otestovat odbočování na červenou a na dálnici 140 km/h

Odbočení na červenou umožňuje řidičům v Německu plechová tabulka se zelenou...

Kdo se podíval do Ameriky, vzpomíná na to jako na skvělou věc: odbočit doprava se může na křižovatce, i když svítí...

VIDEO: Podívejte se na běžné ráno před školou, je to džungle

Ilustrační snímek

Každoročně přibývá rodičů, kteří své děti vozí do školy autem. A ve velkých městech či u velkých škol se širokou...

Čech pečuje o vůz mistra světa rallye. Ogierovi radí a nastavuje mu auto

V rallye týmu pětinásobného mistra světa Sébastiena Ogiera pracuje jako „car...

Leze po skalách, má rád fotbal a když má chvilku, tak doma, kousek od Kyjova, pomáhá na vinohradu a ve sklípku....

Najdete na iDNES.cz