Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Úspory na pojistném dovolí ujet tisíce kilometrů

aktualizováno 
Rozdíly v cenách pojistného povinného i havarijního - za auta různých objemů motorů a cen se významně zvětšují ve prospěch menších obsahů a levnějších výrobků.
Rozdíly v cenách pojistného povinného i havarijního - za auta různých objemů motorů a cen se významně zvětšují ve prospěch menších obsahů a levnějších výrobků. Kupříkladu povinné ručení za dieselovou Octavii 1.9 SDI i TDI stojí bez bonusů v České pojišťovně, která je největším tuzemským ústavem svého druhu, 5950 korun, zatímco za Octavie 1.6 se platí - bez ohledu na to, zda jezdí na benzin či na alternativní paliva - 3837 korun. Za 2113 korun, které ušetří majitel Octavie 1.6 ve srovnání s vlastníkem Octavie 1.9, lze ujet s Octavií 1.6 na benzin 1067 kilometrů, na propan-butan 1601 kilometrů, a na zemní plyn dokonce 2817 kilometrů. Havarijní pojištění se odvíjí od pořizovací ceny vozu, jeho výbavy, zajištění a kromě jiného také od toho, jak konkrétní vozy zajímají zloděje a jak komplikovaně je lze opravit po haváriích. Orientačně však lze vycházet z toho, že roční havarijní pojištění stojí zhruba čtyři procenta z ceny nového automobilu. Za nejlevnější Škodu Octavia Ambiente 1.9 TDI by se tedy na havarijním pojištění mělo v České pojišťovně platit 18 396 korun, za Octavii Classic 1.9 SDI by to mělo být 15 396 korun a za Škodu Octavia Classic 1.6 MPI jen 14 196 korun. Za úspory na havarijním pojištění tak například majitel benzinové Octavie 1.6 může najet ve srovnání s jeho kolegou za volantem Octavie 1.9 TDI 2121 kilometrů. Bude-li mít v Octavii 1.6 pohon na propan-butan, má ve zmíněných souvislostech výhodu 3181 kilometrů, a při cestování na zemní plyn je k dobru dokonce 5600 kilometrů. Šetří samozřejmě i člověk, který vsadí na levnější Octavii 1.9 SDI ve srovnání s tím, který se rozhodl pro jízdně i celkově komfortnější Octavii 1.9 TDI. Za 3000 korun, které uspoří na havarijním pojistném, může najet 2400 kilometrů.
Autor:




Nejčtenější

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Další z rubriky

Mluvčí ÚAMK Petr Vomáčka (vlevo) a odborník na problematiku emisí Libor...
ROZSTŘEL: Za problémy s filtry pevných částic může zanedbaná údržba

Ovzduší znečišťuje také doprava. Mezi nejnebezpečnější znečišťovatele patří naftová auta s poškozenými či odstraněnými filtry pevných částic. Proč je auta mají...  celý článek

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Veteránský závod Pražská noblesa
OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v pravidelnosti do vrchu. Na trať směly...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.