Útoky v USA a odveta mají špatný vliv na obchody škodovky

  • 1
MLADÁ BOLESLAV - Teroristické útoky v USA a zahájení americké odvety mají negativní vliv na obchody největšího tuzemského exportéra Škodu Auto. Mluvčí firmy Milan Smutný řekl, že by ale neměly ohrozit projekt zahájení prodeje vozů octavia na indickém trhu. Již po teroristickém útoku na USA 11. září pocítila automobilka podle Smutného zdrženlivost zákazníků v západní i střední Evropě, ale také na Blízkém východě. Snížení prodeje zaznamenala například v Turecku, kde vládne ekonomická recese.

Dopad na celkové letošní výsledky prodeje by ale neměl být tak dramatický, protože v prvním pololetí firma docílila zvýšení celosvětového prodeje téměř o dvacet procent. "Myslím, že jednociferný růst bychom mohli splnit," řekl Smutný.

Zahájení odvety v Afghánistánu by podle něho nemělo ohrozit plány Škody Auto zahájit prodej octavií na indickém trhu. Jak nedávno uvedla agentura Reuters, automobilka chce uvést octavii na indický trh v listopadu a v roce 2001 by zde mohla prodat 2400 až 3000 vozů.

K plánům automobilky vybudovat vlastní montážní závod ve městě Aurangábád v indickém státě Máháráštra Smutný odmítl uvést bližší podrobnosti. Je podle něho možné, že automobilka začne nejdříve do Indie dovážet hotové vozy, a teprve později zde začne octavie sériově vyrábět ve vlastním závodě.