Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Už i Amerika zná Kiu cee´d. Jako auto budoucnosti

aktualizováno 
Johnson Controls, americká společnost specializující se na vývoj a výrobu součástek pro automobilový průmysl, se chce na detroitském autosalonu pochlubit, že také zvládá hybridní technologie. Ukazuje to na autě, které je pro Ameriku exotem.

Johnson Controls re3 | foto: Johnson Controls

Kdo by si před pár lety pomyslel, že jako výkladní skříň technologií budoucnosti bude obdivovat korejskou kiu.

Cee´d pomohl nastartovat vlnu snižování cen aut v Česku, teď už ji zná i Amerika. Koncept re3 ("rethink, renew, and respond") ukazuje, co řidiče v blízké budoucnosti na palubě aut čeká.

Cee´d patří v Evropě do takzvané "nižší střední" třídy, Američané tomu ale při pomyšlení na své koráby silnic věřit nebudou. A už vůbec si budou špatně představovat, že jich v takovém autě má odjet pět. Už i severoamerický trh ale začíná brát auta pod pět metrů délky a s něčím menším, než je osmiválec pod kapotou, vážně.

Cee´d kromě svých sériových vlastností přidává v podání Johnson Controls ještě lepší variabilitu interiéru. A je hlavně přehlídkou materiálů budoucnosti. Podle vývojářů jsou to třeba materiály přírodního původu. Nejen že je jejich výroba přívětivější k životnímu prostředí, ale z nich vyrobené díly mohou také být až o třetinu lehčí.

Speciální tenká sedadla vyplněná pěnou biologického původu šetří místem a zároveň velmi dobře ochrání posádku při nárazu zezadu. Středovému panelu přístrojovky dominuje sedmipalcový LCD displej.

To hlavní je ale schované před kabinou. Hybridní soustrojí re3 pracuje, jak jsme zvyklí. Buď jedete jen na baterie, nebo se o práci dělí elektrony a fosilní palivo živící spalovací motor. Li-ion baterie jsou uložené ve středovém tunelu mezi předními sedadly co nejblíž těžišti auta a je možné je dobíjet ze zásuvky; pozitivem je, že neubírají místo posádce ani nákladu v kufru.

Autor:




Nejčtenější

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Další z rubriky

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.