Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Už i některé evropské automobilky mají tříletou záruku

aktualizováno 
-
Ještě donedávna platilo bezvýhradně,že japonské i korejské vozy nabízeli tuzemští prodejci s tříletou zárukou, zatímco evropská auta opravovaly značkové servisy zdarma jen do stáří jednoho roku. Citroën a Ford jsou na tuzemském trhu prvními v Evropě, kteří nabízejí prodlouženou záruku. Ovšem za příplatek. Například Ford Focus má v ceně jednoletou záruku, po připlacení deseti tisíc korun se garance prodlužuje na tři roky,jakmile auto najede padesát tisíc kilometrů, záruka končí. Tříletá záruka na Focuse až do ujetí sta tisíc kilometrů přijde na dvacet tisíc korun. Citroën si u Xsary cení stejnou garanci na patnáct tisíc korun. Platí, že propadá, když majitel vozu při jejím uplatnění není schopen předložit servisní knížku s orazítkovanými předepsanými kontrolami. »Tříletá záruka se vyplatí hlavně těm, kteří s autem hodně jezdí, největší zájem očekáváme od firem,« říká šéf české odnože Ford Motor Company Fritz Schmutzhart. »Tříletou záruku využijí víkendoví řidiči jen minimálně. Těm se auto opotřebovává pomalu. Ale často cestující podnikatelé, firmy, kde jdou auta z ruky do ruky, nebo lidé jezdící v náročnějších podmínkách jako třeba lesníci, ti ano,« tvrdí plzeňský prodejce vozů Nissan Petr Svoboda. »My neevidujeme nějakou zvýšenou poruchovost u aut dva nebo tři roky starých. Lidé naši záruku ocení jako jistotu, že když si zaplatí havarijní pojistku, nebudou mít s autem na sto procent žádná velká vydání,« říká ředitel dovozce vozů Nissan Lubomír Tvardík. Podle šéfa představenstva Škody Auto Vratislava Kulhánka je tříletá záruka na mladoboleslavské vozy zatím v nedohlednu. »Asi bychom se tím měli začít zabývat, zatím jsme se věnovali hlavně karosérii, kde u Octavie dnes nabízíme jednu z nejdelších záruk.« Za prodlouženou garancí stojí pozdější příchod japonských automobilek na zavedený evropský trh. »Japonské automobilky se musely nějak na trhu uvést, když přijdete později než konkurence,m usíte vyrukovat s něčím nadstandardním, proto tříletá záruka,« říká bývalý ředitel zastoupení značek Honda a Fiat Karel Stránský. Na náročném německém automobilovém trhu jsou nabídky záruk pro zákazníky ještě zajímavější, než je zvykem v Čechách a na Moravě. Hlavně japonské, ale i některé evropské automobilky nabízejí za příplatek až šestileté záruky na své vozy, hranice maximálního počtu ujetých kilometrů, během kterých jsou opravy auta zdarma, posunuly některé automobilky až na sto padesát tisíc. »Nejen v Německu, ale i v Itálii je o prodloužení záruky velký zájem,« říká Martin Svátek z pražského zastoupení firmy Fiat. Když se auto porouchá po záruce, existuje stále možnost, že autoservis ho opraví zdarma nebo s velkou slevou. »Říká se tomu kulance a jde o to, že i po skončení záruky může majitel vozu odjet ze servisu bez úbytku na bankovním kontě,« říká Radek Pitek z pražského servisu Škoda. Auto však musí opět mít řádně vyplněnou servisní knížku se všemi absolvovanými předepsanými kontrolami. »Při opravě motoru nebo převodovky u nás ušetří zákazník i desítky tisíc korun. Nejčastěji poskytujeme kulanci majitelům aut maximálně tři až čtyři roky starých,« upřesňuje Radek Pitek. Pro všechny druhy záruk platí, že při prodeji přecházejí na nového majitele.

Autor:




Nejčtenější

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Další z rubriky

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Mluvčí ÚAMK Petr Vomáčka (vlevo) a odborník na problematiku emisí Libor...
ROZSTŘEL: Za problémy s filtry pevných částic může zanedbaná údržba

Ovzduší znečišťuje také doprava. Mezi nejnebezpečnější znečišťovatele patří naftová auta s poškozenými či odstraněnými filtry pevných částic. Proč je auta mají...  celý článek

BMW i8
Automobilky nestíhají snižovat emise. Budou platit miliardové pokuty

Do roku 2021 by mělo na každé vyrobené auto připadat průměrně jen 95 gramů emisí oxidu uhličitého na jeden kilometr. Tak pravila Evropská unie. Kdo tento limit...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.