Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Už i ty Jaguare?

  20:08aktualizováno  20:08
Britská automobilka už pravděpodobně definitivně rezignovala na image výrobce luxusních automobolů s puncem aristokratické výjimečnosti. Prodeje S-Typu a X-Typu pomalu, ale jistě klesají a automobilka hledá úspěšný model. Uvidíme, jestli prorazí s KOMBÍKEM 4x4!

Automobilové trhy nalézají stále větší oblibu v silných, velkých a především dynamických kombících. Tytam jsou doby nevzhledných stěhováků nalézajících oblibu téměř jen u živnostníků.

Jejich majitelé spíše než velikost zavazadelníku oceňují praktický a pohodlný přístup do něj. Už ani jízdní vlastnosti výrazně odlišné od vozů s klasickou tříprostorovou karoserií nejsou problémem.

U Jaguaru se rozhodli tuto vlnu zájmu nastartovanou Audi A4 Avant, "C-čkovým" Mercedesem a jinými, využít a nabídnout svým zákazníkům též kombi.

Změna je život

Jako základ posloužil sedan X-Type. Na první pohled nevypadá vůlbec špatně. Dynamická linie střechy, rázná a jednoduchá linka pontonu dávají "X-kombi" sportovní ráz. Napomáhají i střešní ližiny a sportovní kola.

Při pohledu zezadu nový Jaguar připomíná kombi Honda Accord, ostatní v něm zase vidí Volvo (mimochodem koncernový příbuzný Jaguaru). Pod relativně velkým úhlem skloněné sklo pátých dveří - mimochodem samostatně otevíratelné - napovídá, že při vývoji byl důležitější dynamický dojem než praktičnost. Zaujme relativně mohutný nárazník, pod kterým trůní dvě chromované koncovky výfuku.

Exteriér oživuje množství chromových doplňků, jak se ostatně na jaguár sluší a patří.

4x4

Od jara příštího roku, kdy Jaguar X-Type kombi poprvé zavítá do autosalonů, budou moci zákazníci vybírat prozatím ze čtyř motorů. Tři z nich jsou zážehové o objemech od 2,1 litru do tří litrů.  Protože více než polovina kombíků prodávaných v této kategorii má pod kapotou diesel, byla by škoda kdyby toho u Jaguaru nevyužili. Mimo před nedávnem uvedeného vznětového dvoulitru, proto v Coventry  počítají, že časem nabídku dieselů obohatí šestiválcový motor 2,7 litru na kterém momentálně u Fordu - Jaguaru pracují společně s PSA.

 

Motor

výkon (kW / koní)

točivý moment (Nm)

Zážehový 2,1 V6

115 / 157

200

Zážehový 2,5 V6

141 / 194

244

Zážehový 3,0 V6

168 / 231

285

Vznětový 2,0 D R4

96 / 130

330

Vznětový 2,7 D V6

149 / 204

?

Jaguar X-Type kombi  se publiku poprvé v plné kráse představí na zářijovém frankfurtském autosalonu.

Automobilové trhy nalézají stále větší oblibu v silných, velkých a především dynamických kombících.

Jako základ posloužil sedan X-Type.

Tytam jsou doby nevzhledných stěhováků nalézajících oblibu téměř jen u živnostníků.

Sklo pátých dveří je samosatatně otevíratelné.

Autoři:




Nejčtenější

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Další z rubriky

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Ford Focus 1,0 EcoBoost ...
Ford Focus 1,0 EcoBoost ...

r.v. 2015, naj. 58 340 km, benzín
410 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.