Už i ty Jaguare?

  • 53
Britská automobilka už pravděpodobně definitivně rezignovala na image výrobce luxusních automobolů s puncem aristokratické výjimečnosti. Prodeje S-Typu a X-Typu pomalu, ale jistě klesají a automobilka hledá úspěšný model. Uvidíme, jestli prorazí s KOMBÍKEM 4x4!

Automobilové trhy nalézají stále větší oblibu v silných, velkých a především dynamických kombících. Tytam jsou doby nevzhledných stěhováků nalézajících oblibu téměř jen u živnostníků.

Jejich majitelé spíše než velikost zavazadelníku oceňují praktický a pohodlný přístup do něj. Už ani jízdní vlastnosti výrazně odlišné od vozů s klasickou tříprostorovou karoserií nejsou problémem.

U Jaguaru se rozhodli tuto vlnu zájmu nastartovanou Audi A4 Avant, "C-čkovým" Mercedesem a jinými, využít a nabídnout svým zákazníkům též kombi.

Změna je život

Jako základ posloužil sedan X-Type. Na první pohled nevypadá vůlbec špatně. Dynamická linie střechy, rázná a jednoduchá linka pontonu dávají "X-kombi" sportovní ráz. Napomáhají i střešní ližiny a sportovní kola.

Při pohledu zezadu nový Jaguar připomíná kombi Honda Accord, ostatní v něm zase vidí Volvo (mimochodem koncernový příbuzný Jaguaru). Pod relativně velkým úhlem skloněné sklo pátých dveří - mimochodem samostatně otevíratelné - napovídá, že při vývoji byl důležitější dynamický dojem než praktičnost. Zaujme relativně mohutný nárazník, pod kterým trůní dvě chromované koncovky výfuku.

Exteriér oživuje množství chromových doplňků, jak se ostatně na jaguár sluší a patří.

4x4

Od jara příštího roku, kdy Jaguar X-Type kombi poprvé zavítá do autosalonů, budou moci zákazníci vybírat prozatím ze čtyř motorů. Tři z nich jsou zážehové o objemech od 2,1 litru do tří litrů.  Protože více než polovina kombíků prodávaných v této kategorii má pod kapotou diesel, byla by škoda kdyby toho u Jaguaru nevyužili. Mimo před nedávnem uvedeného vznětového dvoulitru, proto v Coventry  počítají, že časem nabídku dieselů obohatí šestiválcový motor 2,7 litru na kterém momentálně u Fordu - Jaguaru pracují společně s PSA.

 

Motor

výkon (kW / koní)

točivý moment (Nm)

Zážehový 2,1 V6

115 / 157

200

Zážehový 2,5 V6

141 / 194

244

Zážehový 3,0 V6

168 / 231

285

Vznětový 2,0 D R4

96 / 130

330

Vznětový 2,7 D V6

149 / 204

?

Jaguar X-Type kombi  se publiku poprvé v plné kráse představí na zářijovém frankfurtském autosalonu.

Automobilové trhy nalézají stále větší oblibu v silných, velkých a především dynamických kombících.

Jako základ posloužil sedan X-Type.

Tytam jsou doby nevzhledných stěhováků nalézajících oblibu téměř jen u živnostníků.

Sklo pátých dveří je samosatatně otevíratelné.