Renault Koleos

Renault Koleos | foto: Renault

Už i u Renaultu umějí SUV, jmenuje se Koleos

  • 6
Když chce renaultista vyrazit do přírody, musí si ještě pár měsíců vystačit s klasicky střiženými auty. Nafintěný teréňák − neboli SUVčko − ale už dostane i Renault. Jmenovat se bude Koleos, jeho původ hledejte u Nissanu a vyrábět ho bude − aby to nebylo moc jednoduché − Samsung.

Že se koleos z produkce Samsungu dostane i do Evropy pod značkou francouzské automobilky, už je jisté docela dlouho. Vývojáři Renaultu mají teď posledních pár týdnů na vyšlechtění estetiky a techniky podle chuti evropských zákazníků. První oficiální fotky už jsou venku a šéf automobilky Carlos Ghosn si už sepisuje slavnostní řeč pro odhalení Renaultu Koleos v Ženevě.

Latinské přísloví říká "lépe pozdě než nikdy". Renault před pár lety nezachytil překotný rozvoj kategorie aut, která by ráda vyrážela do terénu, kdyby je tam jejich majitelé někdy vzali. SUVčka neboli sportovně užitková auta se sice stejně nakonec prohánějí téměř bezvýhradně po silnicích a pokořují nejvýš obrubníky a retardéry v centrech měst, ale automobilka, která je ve své nabídce nemá, jako by nebyla.

Renault Koleos

Konkurent pro VW Tiguan a třeba také Nissan Qashqai se představí začátkem března na autosalonu v Ženevě, do prodeje dorazí v druhé polovině roku. Manažery Nissanu úspěšný start prodeje qashqaie hodně překvapil, tiguan hlásí: vyprodáno, koleos má tedy dobrou šanci zabodovat také. Aby to neměl lehké, vyrazí za stejnými zákazníky také Ford Kuga a Mercedes GLK. Chystá se Audi Q5 a určitě se přidá ještě někdo další. Třeba příští rok Škoda Yeti...

Terénní verze starého Renaultu Scénic RX4 byla zajímavým experimentem, nyní je v nabídce "terénně" oplastovaný nový Scénic Cross. Klasické SUVčko v nabídce Renaultu ale nahradit nemohou.
 
452 centimetrů dlouhý a 1,84 m široký koleos se svému asijskému vzoru (tam se prodává jako Samsung QM5) technicky ani vizuálně moc vzdalovat nebude. Jak bude vypadat, už vědí také ti, kteří viděli studii před dvěma roky v Paříži. - FOTOGALERIE ZDE

Nabídka motorů má stát na dvojici nafťáků o objemu dva litry. Ten slabší má 150 a silnější o pětadvacet koní víc, krouticí moment prvního dosahuje 320, druhého 350 newtonmetrů. Benzin bude tankovat dvouapůllitr, vyvíjený ve spolupráci s Nissanem, který bude mít 170 koní a 226 Nm.

Podvozek a pohon všech kol pochází z Nissanu X-Trail. Za běžných adhezních podmínek se přenáší 100 % výkonu na kola přední nápravy, v případě potřeby přerozdělí až polovinu ve prospěch zadních kol.

Silnější naftová verze bude k mání jenom jako "čtyřkolka", ke slabšímu turbodieselu a benziňáku si budete moci zvolit také pouze pohon předních kol. Převodovky budou šestistupňové, k nafťákům budou k mání klasické automaty, benzin dostane za příplatek variátorovou CVT.

Koleos odveze 450 litrů věcí, když se sklopí zadní sedadla, naloží jich 1 380. Nakládání usnadňuje dolů výklopný spodní díl víka kufru, který unese až dva metráky.

Renault Koleos