Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Už je to tady! Auta z Kolína

  17:08aktualizováno  17:08
V kolínské automobilce TPCA vrcholí přípravy na zahájení sériové výroby tří nejmenších vozů značek Toyota, Peugeot a Citroën. Jak budou vypadat se dozvíme během dneška. "Počítáme, že výrobu zahájíme na konci února," říká šéf TPCA Masatake Enomoto. Premiéru si vozy odbudou v březnu na ženevském autosalonu.

Co všechno lze nyní prozradit o novém voze od Toyoty?
Bude to malé auto, menší než Toyota Yaris. Nový vůz musí být dostupnější než to, co nabízíme dnes. Zároveň musí být bez kompromisů v oblasti kvality a bezpečnosti. Nebude to žádná hračka.

Komu je takový vůz určen?
Už dříve bylo řečeno, že hlavními zákazníky budou mladší lidé, kteří žijí ve městě a mají dost peněz... Náš vůz může pokrýt spoustu generací. Cílovou skupinou budou hlavně mimo jiné ženy a rodiny, pro které to může být druhé, případně třetí auto. Mým úkolem je však vůz především postavit, nikoli prodat. 

Auto už máte hotové?
Z hlediska vývoje ano. Jsme v procesu finálního testování strojů a pilujeme poslední detaily. Auto musí být připraveno pro výrobu v únoru.

Čtěte také

V Kolíně už vyrábějí auta a platí, aby je utajili

Toyota se dnes profiluje jako značka, která umí dělat úsporná a čistá auta. Platí to i o aygu, respektive o Peugeotu 107 a Citroënu C1?
Ve srovnání s yarisem bude spotřeba o něco nižší. Do roku 2008 musíme v Evropě snížit emise našich aut tak, aby v průměru produkovaly pod 140 gramů oxidu uhličitého na ujetý kilometr. Bez malých aut by to bylo těžké. Sotva bychom mohli dál vyrábět lexusy nebo Land Cruisery.

Věříte, že lidé budou slyšet na nižší spotřebu a omezí svůj luxus?
Nevím, jak v USA, naše auto je určeno pro Evropu. Jsem si však jist, že spotřeba bude hrát při koupi auta stále větší roli. 

Říkáte, že auta jako Aygo konkurence nemá. Proč ostatní otálejí?
Protože vyrábět takový vůz se ziskem není snadné. Zvláště když chceme udržet kvalitu a bezpečnost. 

V Německu se propouští, bude se výroba aut dál stěhovat k nám?
Záleží na tom, jak poroste zdejší trh. Pro každou automobilku je lepší být blízko zákazníka, doprava je drahá. 

Levná výroba znamená tlak na mzdy, takže už nyní musíte podnikat náborové cesty do severních Čech. Nepřipadá vám zvláštní, že musíte složitě lákat lidi, kteří nemají práci?
Myslím, že to je v Česku obecný problém. Vláda by měla více podpořit občany v tom, aby pracovali, a ne pouze pobírali sociální dávky. Přimět je k práci a placení daní. Nabírání našich zaměstnanců však běží podle plánu a příští rok u nás budou pracovat tři tisíce lidí. Zatím jsme v polovině.

Autoři:


Nejčtenější

Uhýbejte vpravo. Pravidla pro průjezd sanitek se změní od října

Nový způsob řazení v jízdních pruzích při průjezdu policie, hasičů a záchranářů.

Řidiči v kolonách budou muset nově uvolnit vozům policie, hasičů a záchranářů prostor mezi levým a přiléhajícím jízdním...

Vstupní bránu do Itálie čekají po pádu mostu kolony a dopravní katastrofa

Ponte Morandi v Janově na archivním snímku

Zborcení mostu v Janově je nejen tragédií pro všechny, které pád přímo zasáhl a poškodil, ale i katastrofou pro město....



Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Kečup, který se podává k párkům v kantýnách Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...

Superb jen s dieselem, Octavia bez 4x4. Škoda zúžila nabídku kvůli emisím

Škoda Superb SportLine

Tak chudý jako v dobách stopětky a favoritu ceník nových škodovek není. Nabídka motorů, které lze objednávat, je však...

Další z rubriky

Němci vyvíjejí auto se slunečním pohonem, objednává se zatím bez baterek

Německá automobilka Sono Motors vyvíjí elektromobil Sion se solárními články na...

Německá společnost Sono Motor pracuje na plně elektrickém automobilu Sion, který má v karoserii zabudované solární...

Autofotka týdne: První auťák má ve třech letech, jezdí s ním Newcastlem

Brit Keith Mitchell vyrobil pro svého tříletého syna funkční elektrickou...

Keith Mitchell z britského Newcastlu je otec roku: svému tříletému synovi Oscarovi postavil k narozeninám dokonalou...

Triky na hmyz a trus na autě: neloupejte je nasucho, chemii otřete

Zaschlý trus na oknech či kapotě auta se čistí velmí těžce. Nikdy jej...

Řidiči bojují s každoroční letní otravou - hmyzem přilepeným na čelním skle a zaschlým ptačím trusem. Tyto nečistoty...

Najdete na iDNES.cz