Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Už je to tady! Auta z Kolína

  17:08aktualizováno  17:08
V kolínské automobilce TPCA vrcholí přípravy na zahájení sériové výroby tří nejmenších vozů značek Toyota, Peugeot a Citroën. Jak budou vypadat se dozvíme během dneška. "Počítáme, že výrobu zahájíme na konci února," říká šéf TPCA Masatake Enomoto. Premiéru si vozy odbudou v březnu na ženevském autosalonu.

Co všechno lze nyní prozradit o novém voze od Toyoty?
Bude to malé auto, menší než Toyota Yaris. Nový vůz musí být dostupnější než to, co nabízíme dnes. Zároveň musí být bez kompromisů v oblasti kvality a bezpečnosti. Nebude to žádná hračka.

Komu je takový vůz určen?
Už dříve bylo řečeno, že hlavními zákazníky budou mladší lidé, kteří žijí ve městě a mají dost peněz... Náš vůz může pokrýt spoustu generací. Cílovou skupinou budou hlavně mimo jiné ženy a rodiny, pro které to může být druhé, případně třetí auto. Mým úkolem je však vůz především postavit, nikoli prodat. 

Auto už máte hotové?
Z hlediska vývoje ano. Jsme v procesu finálního testování strojů a pilujeme poslední detaily. Auto musí být připraveno pro výrobu v únoru.

Čtěte také

V Kolíně už vyrábějí auta a platí, aby je utajili

Toyota se dnes profiluje jako značka, která umí dělat úsporná a čistá auta. Platí to i o aygu, respektive o Peugeotu 107 a Citroënu C1?
Ve srovnání s yarisem bude spotřeba o něco nižší. Do roku 2008 musíme v Evropě snížit emise našich aut tak, aby v průměru produkovaly pod 140 gramů oxidu uhličitého na ujetý kilometr. Bez malých aut by to bylo těžké. Sotva bychom mohli dál vyrábět lexusy nebo Land Cruisery.

Věříte, že lidé budou slyšet na nižší spotřebu a omezí svůj luxus?
Nevím, jak v USA, naše auto je určeno pro Evropu. Jsem si však jist, že spotřeba bude hrát při koupi auta stále větší roli. 

Říkáte, že auta jako Aygo konkurence nemá. Proč ostatní otálejí?
Protože vyrábět takový vůz se ziskem není snadné. Zvláště když chceme udržet kvalitu a bezpečnost. 

V Německu se propouští, bude se výroba aut dál stěhovat k nám?
Záleží na tom, jak poroste zdejší trh. Pro každou automobilku je lepší být blízko zákazníka, doprava je drahá. 

Levná výroba znamená tlak na mzdy, takže už nyní musíte podnikat náborové cesty do severních Čech. Nepřipadá vám zvláštní, že musíte složitě lákat lidi, kteří nemají práci?
Myslím, že to je v Česku obecný problém. Vláda by měla více podpořit občany v tom, aby pracovali, a ne pouze pobírali sociální dávky. Přimět je k práci a placení daní. Nabírání našich zaměstnanců však běží podle plánu a příští rok u nás budou pracovat tři tisíce lidí. Zatím jsme v polovině.

Autoři:






Nejčtenější

UAZ 469 Hunter
Hrdina lidové armády slaví 45 let, vyzkoušeli jsme nejnovější verzi

Zatímco americká armáda má své jeepy, sovětský blok v časech studené války spoléhal nejprve na slavný GAZ 69. Na vrcholu Brežněvovy éry přišel nový vojenský...  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Mnohé recyklační továrny stále spoléhají na ruční práci.
Čínu zavalily použité baterie z elektromobilů. V recyklaci leží miliardy

Čínské recyklační továrny, které se specializují na likvidaci elektroniky, před sebou mají novou výzvu. V zemi prudce roste prodej elektromobilů, které...  celý článek

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Další z rubriky

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.