Mluvčí pražské policejní správy Eva Miklíková řekla, že řidiči sanitek zneužívají výstražných znamení podle hustoty provozu. "Oni si tím vlastně zkracují cestu, například nejedou v koloně aut, ale po kolejích," dodala Miklíková na adresu
nedisciplinovaných řidičů sanitek. Výstražná znamení podle ní mají znamenat, že sanitka jede k případu, což se dá ověřit.
Škoula se setkává s námitkou, že i sanitky jiných organizací mají mít výstražná znamení pro případ, že by se stav pacienta náhle zhoršil. Tento argument s poukazem na pokyny odborných společností odmítá. Z pokynů totiž podle něj vyplývá, že v případě zhoršení stavu převáženého pacienta mu má posádka sanitky
v prvé řadě poskytnout pomoc. "Pomoc nespočívá v tom, že šlápnu na plyn," dodal Škoula.
Podle dopravních policistů zneužívají řidiči sanitních vozů výstražná znamení nejčastěji v Ječné ulici, a to ve směru od náměstí I. P. Pavlova ke Karlovu náměstí v Praze 2. Dalšími místy, o nichž vědí, je Palackého náměstí a vltavské nábřeží.
Na zmíněný druh přestupků se v pondělí dopoledne zaměřili policisté z dopravního inspektorátu v Praze 10. Zkontrolovali 25 sanitek, v osmi případech zjistili porušení předpisu. Provinilý řidič může podle Miklíkové dostat pokutu až 1000 korun, anebo
policie jeho případ oznámí příslušnému úřadu.