Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Užívání sirén u sanitek by měl vymezit zákon

  7:43aktualizováno  7:43
Používání výstražných znamení sanitními vozy by měl vymezit zákon, jejich zneužívání je totiž podle mluvčího pražské záchranné služby Jana Škouly závažným problémem. Podle něj existuje jen v Praze přes 20 organizací zabývajících se převozem pacientů a jejich vozy mají výstražná znamení. Zdůraznil, že jen sanitky Záchranné služby hlavního města přepravují lidi v akutním ohrožení života. "To znamená, že v principu žádná jiná organizace ty majáky nepotřebuje," míní.Diskutujte v chatu u článku!

Mluvčí pražské policejní správy Eva Miklíková řekla,  že řidiči sanitek zneužívají výstražných znamení podle hustoty provozu. "Oni si tím vlastně zkracují cestu, například nejedou v koloně aut, ale po kolejích," dodala Miklíková na adresu
nedisciplinovaných řidičů sanitek. Výstražná znamení podle ní mají znamenat, že sanitka jede k případu, což se dá ověřit. 

Škoula se setkává s námitkou, že i sanitky jiných organizací mají mít výstražná znamení pro případ, že by se stav pacienta náhle zhoršil. Tento argument s poukazem na pokyny odborných společností odmítá. Z pokynů totiž podle něj vyplývá, že v případě zhoršení stavu převáženého pacienta mu má posádka sanitky
v prvé řadě poskytnout pomoc. "Pomoc nespočívá v tom, že šlápnu na plyn," dodal Škoula.

Podle dopravních policistů zneužívají řidiči sanitních vozů výstražná znamení nejčastěji v Ječné ulici, a to ve směru od náměstí I. P. Pavlova ke Karlovu náměstí v Praze 2. Dalšími místy, o nichž vědí, je Palackého náměstí a vltavské nábřeží.

Na zmíněný druh přestupků se v pondělí dopoledne zaměřili policisté z dopravního inspektorátu v Praze 10. Zkontrolovali 25 sanitek, v osmi případech zjistili porušení předpisu. Provinilý řidič může podle Miklíkové dostat pokutu až 1000 korun, anebo
policie jeho případ  oznámí příslušnému úřadu.

Autor:




Nejčtenější

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.